اخبار بورس و اقتصادبورس

پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ دی ۹۹

 همانطور که می دانید بازار بورس یکی از محبوب ترین و البته پر ریسک ترین بازار های مالی در جهان می باشد. ریسک بالای این بازار به این دلیل است که عوامل مختلفی بر بازار بورس تاثیر گذار است. همین موضوع باعث می شود که سرمایه گذاران برای مدیریت معاملات خود به تحیل های بورسی و پیش بینی ها نیاز داشته باشند. اما تحلیل بورس کار ساده ای نیست و تنها کارشناسان بازار سرمایه ، تحلیل گران اقتصادی قادر به پیش بینی بورس و ارائه تحلیل های اقتصای هستند. در ادامه قصد داریم با توجه به نظر کارشناسان بازار سرمایه به تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا دوشنبه ۲۲ دی ۹۹ بپردازیم.

لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد و تزریق پول به بازار سهام باعث روند صعودی بورس امروز شد و شاخص کل، کانال ۱/۳ میلیون واحد را پس گرفت، اما بورس فردا چه می‌شود؟

بازار سهام در سه هفته گذشته روند نزولی داشت و اولین روز معاملات این هفته نیز با فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود اما امروز تقاضا به بورس بازگشت و شاخص کل مثبت شد. اما آیا روند صعودی بورس پایدار است؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل بازگشت بورس گفت: اصلاح زیاد بازار سهام در سه هفته اخیر، لغو قیمت‌گذاری دستوری فولاد، روند صعودی بازارهای جهانی و تثبیت قیمت دلار از دلایل روند صعودی بازار سهام بود و تزریق پول به بازار سهام نیز جنبه روانی زیادی داشت. با وجود روند صعودی شاخص کل هنوز اعتماد به بازار سهام برنگشته است. به نظر می‌رسد گزارش‌های ۹ ماهه به رشد بازار سهام کمک کند اما باید روند قیمت دلار را مد نظر قرار داد.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: جو روانی بورس مثبت است و در دقایق پایانی معاملات امروز تقاضا افزایش یافت و احتمالا بورس فردا مثبت است.

همچنین حمید اسدی، حقوقدان بازار سهام روند صعودی آغاز شده را پایدار خواند و گفت: بورس اصلاح زیادی داشته و لغو قیمت‌گذاری دستوری، و تزریق پول به بازار سهام موانع پیش‌روی بورس را کنار زد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا