بورساخبار بورس و اقتصاد

یک روز قرمز دیگر برای سهامداران بورس تهران

دولت با دعوت تمام مردم به بورس و رشد هیجانی و غیرمنطقی قیمت سهام باعث شد تا اکثر افراد جامعه حتی خانه و ماشین خود را بفروشند تا از رشد بورس عقب نمانند. اما این بازی بورس سرابی بیش نبود و اگر نگاهی به پرتفوی افراد داشته باشیم به راحتی متوجه خواهیم شد که بعضی از سهامداران تا ۷۰ درصد در ضرر هستند و به جز ضرر مالی دچار مشکلات و آسیب های روحی زیادی نیز شده اند.

شاید امید تنها چیزی باشد که مردم عزیز ایران بیش از تمام مردم دنیا دارند. الان نیز مطمئن هستم هرروز منتظر رشد بورس نشسته اند تا بلکه سهامشان چند درصدی مثبت خورده و کمی روحیه بگیرند. به جرات می شود گفت بیش از ۹۰ درصد افرادی که با دعوت جناب رییس جمهور وارد بورس شدند، تا کنون یا از بورس با ضرر زیاد خارج شدند یا فقط منتظر نشسته تا سرمایه اولیه آن ها برگردد و فرار را بر قرار ترجیح دهند.

نوشته های مشابه

اعتمادی که از دست رفت

بعد از عرضه صندوق دارا یکم و سود نسبتا خوبی که نصیب سرمایه گذاران خود کرد، دولت با تبلیغ فراوان و با وعده سود بیشتر مردم را تشویق به خرید صندوق دارا دوم (پالایش یکم) کرد که بعد از سه ماه بلوکه شدن سرمایه افراد، الان ۵۰ درصد در ضرر است. اما جالب اینجاست که دولت به فکر عرضه دارا سوم است! زهی خیال باطل

بازار بورس در آینده چه خواهد شد؟

به نظر ما حداقل تا زمان انتخابات و کنار رفتن حسن روحانی نمی توان هیچ امیدی به رشد بورس داشت. دولت حسن روحانی می داند که چه خوب و چه بد تا چندماه دیگر باید کلید کاخ ریاست جمهوری را تحویل داده و با دعای خیر مردم! به شغل دیگری مشغول شود. پس باید منتظر بمانیم تا رئیس جمهور جدید روی کار آمده تا سیاست های خود را در مورد بورس و اقتصاد مشخص کند.

نقشه بازار

و اما بازار امروز

شاخص کل امروز با ریزش ۴۳ هزار واحدی به کانال ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سقوط کرد. عالیجناب شستا به همراه دروغگوی بزرگ بازار سهام #شپنا صف فروش سنگینی را تجربه کردند تا مردم بدانند در بورس هیچ خبری نیست! معدود سهم مثبت بازار نیز به لطف رانت و پول چند سرمایه گذار بزرگ زخمی را درمان نمی کند و مردم فقیر و ثروتمند جامعه در حال تماشای آب شدن سرمایه های خود هستند.

امیدواریم این ریزش ها درس عبرتی باشد برای افرادی که به دولت اعتماد می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا