بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ بهمن ۹۹

امروز اولین روز اجرای تصمیمات جدید شورای عالی بورس و دامنه نوسان جدید می باشد که باید دید بازار چه واکنشی به این اتفاق نشان خواهد داد هرچند هفته گذشته بازار مورد استقبال بود. برای بازار امروز با توجه به هفته معاملاتی گذشته و صعود نفت و کامودیتی و حتی دلار روزی مثبت و کم عرضه را پیش بینی می کنیم.
بعد از کم کردن دامنه نوسان منفی سهم‌ها، روند منفی بازار سهام تغییر کرد و شاخص کل بیش از ۴ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید. اما سئوال اینجاست که بورس در ادامه چه می‌شود؟

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس فردا گفت: احتمالا بازار فردا نیز مانند امروز روند صعودی دارد.

این کارشناس در ادامه در رابطه با پول وارد شده به بازار سهام گفت: در جریان معاملات امروز بازار سهام حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج شد و این نشان از ورود پول از این صندوق‌ها به بازار سهام است. از طرفی دامنه نوسان مثبت ۶ بسیار جذاب است و می‌تواند باعث جذب سرمایه شود.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی حدود ۴ درصد بیشترین رشد زمستانی خود را به ثبت رساند تا به سطج یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحدی برسد. رشد امروز بازار سهام تقریبا یکنواخت بود و شاخص کل هم‌وزن نیز حدود ۳ درصد رشد کرد.

در معاملات امروز که دو نماد پالایشی یکم و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند، سه نماد فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل به ثبت رساندند.

امروز همچنین ارزش معاملات بورس مجددا از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان گذشت و به ۱۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان رسید. این در حالی بود که در جریان معاملات امروز بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار سهام شد تا رکورد زمستانه این شاخص در بورس شکسته شود.

در معاملات امروز سه گروه خودرویی، سیمانی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گروه سیمانی به دلیل وجود نمادهای منفی امروز را پرمعامله دنبال کرد.

منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا