ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آشنایی با کیف پول SafePal و توکن حاکمیتی SFP

کیف پول SafePal کار خود را در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد. این والت ارز دیجیتال، اولین کیف پول سخت‌افزاری است که توسط صرافی بایننس سرمایه‌گذاری و پشتیبانی می‌شود. SafePal علاوه بر نسخه سخت‌افزاری، والت نرم‌افزاری خود را نیز ارائه داده تا در کنار ذخیره و نگهداری رمز ارزها، بستری برای فعالیت در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم کند؛ از این رو می‌توان گفت که این کیف پول، تمام فعالیت‌های ممکن در حوزه ارزهای رمزنگاری شده را پشتیبانی می‌کند.

صرافی بایننس نیز ۹ ماه پس از ارائه این کیف پول، در نقش سرمایه‌گذار و حامی این شبکه ظاهر شده، که این نکته نیز با توجه به قدرت و نفوذ صرافی بایننس در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال از مزایای بارز کیف پول SafePal به شمار می‌رود.

۴ مولفه اساسی کیف پول SafePal

در نگاهی جامع می‌توان اساس و بنیان این کیف پول را در ۴ زمینه مختلف نشان داد:

کیف پول سیف پل: کیف پول ارز دیجیتال مولفه اصلی سیف پل است. این والت هیچ تصدی و کنترلی به دارایی‌های دیجیتال ذخیره شده در این کیف پول نداشته و از این رو امنیت بالایی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

مدیریت سرمایه: این کیف پول پلتفرم کاملی را ارائه داده که از طریق آن می‌توان رمز ارزهای مختلف را خرید و فروش کرده و ارزهای دیجیتال را به هم تبدیل کرد. از طرفی با استفاده از این کیف پول می‌توان با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل داشت و از پروتکل‌های حوزه دیفای استفاده کرد.

توکن SFP: این توکن، یک توکن حاکمیت است و نقش اساسی در بحث اقتصاد این پروژه دارد.

اکوسیستم: اکوسیستم کیف پول سیف پل شامل همکاران و شرکت‌های همکار این پروژه هستند. توسعه‌دهندگان و جامعه این والت ارز دیجیتال در کنار هم اکوسیستم این ولت را تشکیل می‌دهند.

۴ عاملی که در بالا به آن اشاره شد، تمام مواردی است که در زمینه ارزیابی این کیف پول و توکن آن باید مدنظر قرار داد. تا این لحظه، این کیف پول در چهار بخش اساسی خود، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

تاریخچه کیف پول SafePal

این کیف پول کار خود را از دی ماه سال ۱۳۹۶ آغاز کرد. صرافی بایننس در مهر ماه ۱۳۹۷ در نقش سرمایه‌گذار وارد این پروژه شد. اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ این کیف پول اولین محصول خود را که یک کیف پول سخت‌افزاری بود، ارائه داد. این محصول تحت عنوان S1 به فروش رسید.

پس از آن در خرداد ماه و تیر ماه سال ۱۳۹۸ این کیف پول از شبکه بلاکچین بایننس پشتیبانی کرد و پس از ان امکان ذخیره رمز ارز BNB و توکن‌های شبکه بایننس در این شبکه امکان‌پذیر شد. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ این کیف پول نسخه نرم‌افزاری خود را ارائه داد؛ تا پیش از این، کیف پول SafePal تنها در نسخه سخت‌افزاری وجود داشت تا این که در اردیبهشت ماه، نسخه نرم‌افزاری این کیف پول نیز ارائه شد. پس از آن، این کیف پول بستری را برای فعالیت در پروتکل‌های دیفای ایجاد کرد.

از این پس کاربران کیف پول سیف پال می‌توانستند با استفاده از والت خود، از پروتکل‌های محبوبی همچون وان اینچ، کرو فایننس، یونی سواپ، آوه و غیره استفاده کنند. در شهریور ماه ۱۳۹۹ این کیف پول از شبکه هوشمند بایننس پشتیبانی کرد و پس از آن امکان ذخیره توکن‌های مبتنی بر استاندارد BEP20 (زنجیره هوشمند بایننس) در این کیف پول فراهم شد. در نهایت و در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ این کیف پول توکن خود را با نماد SFP در بازار ارزهای دیجیتال عرضه کرد.

محصولات کیف پول SafePal

همانطور که در بالا اشاره کردیم، والت SafePal محصولات متنوعی در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. در این بخش، تمام این محصولات را معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سخت‌افزاری S1

اولین محصول wallet سیف پل، نسخه سخت افزاری آن بود که با اسم S1 در بازار عرضه شد. قیمت این کیف پول سخت‌افزاری ۵۹.۹۹ دلار است. این کیف پول سخت‌افزاری در مقایسه با کیف پول‌های لجر و ترزور، قیمت پایین‌تری دارد و از این نظر کاملا می‌تواند با این دو کیف پول رقابت کند. این کیف پول از ۲۰ کوین و بیش از ۱۰۰۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند.

یکی از مزایای این کیف پول سخت‌افزاری، پشتیبانی از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC721 اتریوم یا به عبارتی NFT هاست. این کیف پول دارای ۱ سال ضمانت تعویض است. S1 تنها کیف پول سخت‌افزاری سیف پل است و نسخه دیگری ندارد. یکی از مزایای این کیف پول، صفحه نمایش نسبتا بزرگ و طراحی زیبا و ظریف این کیف پول در مقایسه با رقبای خود است.

سیف پل در کنار کیف پول سخت‌افزاری خود، لوازم جانبی کاربردی برای نگهداری کلید خصوصی و کیف پول سخت‌افزاری ارائه داده است.

صفحه فلزی نگهدارنده کلید خصوصی

یکی از مشکلات همیشگی افراد در زمان استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال، محل نگهداری کلید خصوصی و یا عبارت بازیابی والت است. SafePal برای نگهداری کلید خصوصی، ایده جالبی ارائه داده است؛ همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، این کیف پول وسیله‌ای فلزی برای نگهداری عبارت بازیابی کیف پول سیف پل ارائه داده است. جنس این صفحه از استیل ضدزنگ است و در مقابل آب، آتش و خوردگی کاملا مقاوم است.

پیش از این یکی از راه‌های نگهداری عبارت بازیابی، نوشتن آن بر روی کاغذ بود؛ اما این برگه کاغذ در مقابل آب و آتش مقاوم نیست و امکان پاره شدن آن وجود دارد. SafePal با ارائه این محصول خود محلی نسبتا امن برای نگهداری عبارت بازیابی کیف پول خود معرفی کرده است. قیمت این محصول نیز ۴۴.۹۹ دلار است.

روکش چرمی کیف پول

کیف پول Hardware یا آفلاین یک وسیله فیزیکی است و ممکن است در اثر افتادن از ارتفاع و دیگر اتفاقات، دچار آسیب شود. سیف پل برای رفع این مشکل، روکش چرمی کیف پول خود را ارائه داده که این محصول خود را ۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

کیف پول نرم‌افزاری SafePal

کیف پول نرم‌افزاری سیف پل در نسخه موبایل و برای دو سیستم‌عامل اندروید و IOS ارائه شده است. با استفاده از نرم افزار این کیف پول می‌توان دارایی‌های موجود در کیف پول سخت افزاری SafePal را مدیریت کرد (همانند لجر لایو برای کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر)؛ علاوه بر این، افرادی که کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را ندارند نیز می‌توانند از این کیف پول درست مثل دیگر والت‌های موبایلی مثل تراست ولت استفاده کنند.

آموزش کار با کیف پول نرم افزاری SafePal

ابتدا باید این کیف پول را دانلود کنید. برای این کار به این لینک مراجعه کنید: دانلود نسخه موبایل کیف پول سیف پل. پس از دانلود نرم افزار کیف پول SafePal با صفحه زیر مواجه می‌شوید.

SafePal

اگر کیف پول سخت‌افزاری سیف پل را خریداری کرده‌اید، برای اتصال آن به نسخه نرم‌افزاری از گزینه Hardware Wallet استفاده کنید. در غیر اینصورت، اگر قصد استفاده از نسخه نرم افزاری این کیف پول را دارید، بر روی گزینه Software Wallet کلیک کنید. ما در این قسمت کیف پول نرم افزاری را آموزش خواهیم داد. در صفحه بعد با پیام خوشامدگویی کیف پول SafePal مواجه می‌شویم، گزینه Next را انتخاب می‌کنیم.

در این مرحله، باید رمز عبوری را برای نرم افزار این کیف پول انتخاب کنیم. این رمز عبور برای ورود به کیف پول استفاده می‌شود و ارتباطی با کلید خصوصی ارزهای دیجیتال ندارد. رمز عبور انتخابی باید حداقل ۸ کارکتر داشته باشد. پس از انتخاب رمز عبور، گزینه Submit را انتخاب کنید:

SafePal

در مرحله بعد در صورتی که گوشی تلفن همراه شما ویژگی اثر انگشت را داشته باشد، می‌توانید اثر انگشت خود را به این نرم افزار معرفی کرده و برای ورود از آن استفاده کنید. در نهایت گزینه start SafePal Journey را انتخاب کرده و وارد کیف پول نرم افزاری خود شوید.

SafePal

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، برای استفاده از این کیف پول دو انتخاب دارید: ایجاد یک کیف پول جدید و ایمپورت یا وارد کردن کیف پول. با انتخاب کیف پول جدید، عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه (۲۴ کلمه امنیت بالاتری دارد) را به شما نمایش می‌دهد. این عبارت بازیابی را در محلی امن نگهداری کنید. تبریک می‌گوییم! کیف پول شما ساخته شده است!

مزایای استفاده از کیف پول SafePal

فعالیت در پروژه‌های Defi نیازمند استفاده از کیف پول‌های تحت وب یا Web3 است، که سیف پل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است. با استفاده از این کیف پول می‌توان در پروتکل‌های دیفای شبکه اتریوم، بایننس و ترون فعالیت کرد. همچنین در این کیف پول امکان خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال فراهم است.

سواپ SafePal

امکان تبدیل ارزهای دیجیتال از طریق سواپ این کیف پول فراهم شده است. افراد می‌توانند به صورت خودکار دارایی خود بدون خارج کردن آن از کیف پول، به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنند. در حال حاضر سواپ کیف پول SafePal از شبکه اتریوم، بیت کوین و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) پشتیبانی می‌کند. از این رو افراد می‌توانند در کیف پول خود، بیت کوین را به اتریوم یا BNB تبدیل کنند.

ترید در کیف پول سیف پل

از آنجا که صرافی بایننس پشتیبان و حامی اصلی این پروژه است، بازار معاملاتی Binance در کیف پول سیف پل در دسترس قرار دارد. بازار معاملات لحظه‌ای یا Spot صرافی بایننس در کیف پول SafePal وجود دارد و افراد بدون انتقال دارایی خود به صرافی بایننس، می‌توانند از نقدینگی این صرافی برای انجام معاملات خود استفاده کنند.

کسب درآمد از Earn کیف پول سیف پل

SafePal Earn محصولی برای جمع‌آوری نقدینگی برای پروژه‌های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز است. افراد می‌توانند دارایی دیجیتال خود در اختیار کیف پول قرار داده و در ازای آن سود دریافت کنند. این محصول طبق نقشه راه کیف پول، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه خواهد شد. افرادی که توکن SFP را خریداری کرده و در این محصول هولد می‌کنند سود بالاتری را دریافت خواهند کرد. از آنجا که این محصول هنوز اراده نشده، صحبت بیشتر در این زمینه را به بعد از معرفی آن موکول می‌کنیم.

ارز دیجیتالSFP چیست؟

توکن SFP نقش سوخت را در اکوسیستم SafePal دارد. این رمز ارز توکنی بر بستر شبکه هوشمند بایننس یا یک توکن BEP20 است. این توکن همچنین برای این کیف پول یک توکن حاکمیتی به شمار می‌رود و هودلرهای آن می‌توانند در مدیریت این اکوسیستم نقش ایفا کنند.

تعداد کل توکن‌های SFP برابر ۵۰۰ میلیون است که در زیر نحوه توزیع آن را می‌خوانید:

  • ۲۰ درصد از این مقدار در اختیار و کنترل بنیاد سیف پل است.
  • ۱۵ درصد آن سهم تیم این کیف پول است.
  • ۱۵ درصد آن برای بحث بازاریابی و تبلیغات آن کنار گذاشته شده است.
  • ۱۵ درصد از کل توکن‌ها به صورت ایردراپ در میان مردم توزیع شده است.
  • ۵ درصد آن در اختیار اکوسیستم است.
  • ۱۹ درصد باقیمانده نیز به صورت خصوصی و عمومی به فروش رسیده است.

کاربرد توکن SFP در اکوسیستم SafePal

برای توکن SFP کاربردهای متنوعی تعریف شده که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:

  • خرید کیف پول سخت‌افزاری و لوازم جانبی اشاره شده در بالا با استفاده از توکن SFP دارای تخفیف بوده و افراد در صورتی که محصولات این کیف پول را با توکن آن پرداخت کنند، شامل تخفیف خواهند شد.
  • در صورت استفاده از ارز دیجیتال SFP، کارمزد انجام تراکنش‌ها در استفاده از بازار معاملاتی و سواپ این کیف پول شامل تخفیف بوده و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.
  • ارائه طرح‌های پیشنهادی به این شبکه نیازمند پرداخت کارمزد از طریق رمز ارز SFP است.
  • نمایش تبلیغات در نرم افزار کیف پول SafePal مشروط به پرداخت SFP خواهد بود.
  • اضافه شدن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مانند صرافی‌های غیرمتمرکز به کیف پول سیف پل، مشروط به پرداخت ارز دیجیتال SFP است.
  • ایجاد تغییرات سفارشی در کیف پول سخت افزاری سیف پل مشروط به پرداخت رمز ارز SFP است.
  • همچنین استفاده از محصولاتی که در آینده به این اکوسیستم اضافه می‌شود، تنها به واسطه توکن SFP خواهد بود.
  • محصول SafePal Earn محلی برای استیکینگ توکن SFP است. افراد با سپرده‌گذاری این ارز دیجیتال از مزایایی برخوردار خواهند بود.

همانطور که در بالا اشاره شد، ارز دیجیتال SFP یک توکن حاکمیتی است؛ لذا دارندگان آن می‌توانند طرح‌هایی را پیشنهاد داده و به طرح‌های پیشنهادی ارائه شده، رای دهند. اضافه شدن شبکه بلاک چین جدید به این کیف پول، افزودن ویژگی‌های جدید به آن و غیره،‌ تنها از طریق رای‌گیری در جامعه این کیف پول امکان پذیر است.

ابعاد اقتصادی و وضعیت حال حاضر توکن SFP

تعداد کل توکن‌های SFP‌ برابر با ۵۰۰ میلیون است که تا کنون از این مقدار، ۱۰۸ میلیون آن (۲۲درصد) عرضه شده است. قیمت این توکن در زمان نگارش مقاله برابر ۲.۹۱ دلار است و ارزش بازار آن معادل ۳۱۳ میلیون دلار است. در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال از منظر ارزش بازار، رمز ارز SFP در جایگاه ۲۱۸ قرار دارد. البته این اطلاعات تغییر خواهند کرد؛ برای مشاهده لحظه‌ای اطلاعات بازاری این توکن، اینجا کلیک کنید.

میانگین قیمت خریداران بزرگ توکن SFP

  • ۵۵ میلیون توکن SFP در قیمت ۰.۰۱ دلار به فروش رسیده است.
  • ۲۰ میلیون ارز دیجیتال SFP در قیمت ۰.۰۸ دلار به فروش رسیده است.
  • ۵۰ میلیون توکن SFP در لانچ پول بایننس و در قیمت ۰.۱ دلار به فروش رسیده است.

پس به طور میانگین تمام افرادی که هم اکنون رمز ارز SFP را دارند، قیمت خرید آنها به طور میانگین، ۰.۰۵ دلار بوده است. با توجه به این که قیمت این ارز دیجیتال در محدوده ۲.۸۹ قرار دارد، این افراد به طور میانگین ۵۶ برابر سرمایه اولیه خود در سود هستند.

اما معامله‌گرانی که در صرافی بایننس این توکن را خریداری کرده‌اند، اهمیت بیشتری دارند؛ زیرا این مقدار توکن هم اکنون در بازار ارزهای دیجیتال در حال معامله است و قیمت میانگین خرید این افراد برای ما اهمیت بیشتری دارد. با توجه به این که اولین قیمت معاملاتی این توکن در صرافی بایننس ۰.۱ دلار است، سرمایه‌گذاران این توکن در حال حاضر ۲۷ برابر در سود هستند. بالاترین قیمتی که ارز دیجیتال SFP در تاریخ خود مورد معامله قرار گرفته، ۴.۴۵ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا