دسته‌بندی نشدهاخبار بورس و اقتصادبورس

پیش‌بینی بورس فردا سوم اسفند ۹۹

شاخص کل بورس  با افت ۵۵۹۶ واحدی به سطح ۱.۲۳۲.۷۶۱ واحد رسید؛ میزان کاهش نسبت به روز چهارشنبه ۰.۴۵ درصد بود؛ شاخص هم وزن با افت ۰.۱۵ درصدی و ۶۳۷ واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه به سطح ۴۳۸.۳۲۰ واحدی قرار گرفت.
دامنه نوسان نامتقارن باعث شده تا ریزش شاخص کل بسیار کند شود و این درحالیست که کارشناسان عقیده دارند تغییر دامنه نوسان در بلندمدت کمکی به بازار سهام نمی‌کند و مشکل بورس جای دیگر است.

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سهام در رابطه با وضعیت کنونی بورس گفت: به دلیل محدودیت دامنه نوسان، روند بازار سهام فرسایشی شده است و این شرایط مشابه شرایط بازار سهام در سال ۹۲ است با این تفاوت که در سال ۹۲ برای کنترل بازار سهام محدودیت فروش تصویب شده بود.

این کارشناس در رابطه با ارزش معاملات گفت: در شرایط کنونی ارزش معاملات به شدت کاهش یافته و در جریان معاملات امروز ارزش معاملات حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود و صف‌های فروش در جریان معاملات امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان. این یعنی اگر تمام صف‌های فروش در جریان معاملات امروز جمع می‌شد تازه ارزش معاملات به حد معمول خود می‌رسید و از این بابت بازار در شرایط بدی قرار دارد.

این کارشناس در رابطه با روند بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد روند بازار سهام با شیب کم نزولی است.

همچنین پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظرم فردا بازار سهام از منفی به مثبت حرکت می‌کند. البته باید توجه کرد که آخر سال است و فشار فروش زیاد می‌شود. زیرا بسیاری می‌خواهند اعتبارات خود را تسویه کنند و از طرفی خریدار حقوقی نیز در بازار سهام وجود ندارد و در شرایط حاضر حقوقی‌ها ریسک نمی‌کنند. در بازار سهام فعلا خریدار موثر نداریم و پول در بورس وجود ندارد.

نظر کارشناسان در حالیست که بازار سهام در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و افزایش قیمت‌های جهانی از یکسو و کاهش احتمالی قیمت دلار از سوی دیگر بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

سیگنال‌های مثبت برای مذاکره نیز در حالیست که ایران قرار است در صورت تعویق لغو تحریم‌ها، پنجم اسفند ماه از پروتکل‌های الحاقی خارج شود. در کنار این موارد دامنه نوسان نامتقارن، نقدشوندگی بازار سهام را از بین برده و به عقیده کارشناسان کمبود پول در بازار سهام بیداد می‌کند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا