فارکسآموزش فارکس

۵ راه برای بهبود مهارت های تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال گاهی اوقات می تواند به عنوان یک روش ساده تر نسبت به تحلیل بنیادی، در معاملات فارکس دیده شود.

اما، حقیقت چنین نیست.

بسیاری از معامله گران فارکس که تازه کار خود را شروع کرده اند، درک مسائل تکنیکال را چالش برانگیز می دانند و برای آشنایی با نمودارها به تمرین خوبی نیاز است.

در حقیقت، حتی معامله گران FX با سطح متوسط ​​که تجربه فعالیت در بازار دارند نیز تحلیل تکنیکال را چالش برانگیز می دانند.

اما، مانند بیشتر موارد، تنها راه حل تمرین، تمرین و تمرین است.

بنابراین، برای ساده تر کردن منحنی یادگیری، در اینجا پنج روش برای بهبود تجزیه و تحلیل تکنیکال و مهارت های معامله فارکس آورده شده است.

۱. تریدر حرفه ای باید بداند بر روی چه چیزی کار می کند و به آن پایبند باشد

برخی از معامله گران FX در جستجوی سیستم معاملاتی عالی یا رویکرد به تحلیل تکنیکال، از روشی به روش دیگر می پرند.

اگر می خواهید در تحلیل تکنیکال مهارت کافی داشته باشید، نکته اصلی این است که روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و تا زمانی که به اطلاعات دقیق نحوه کار آن آشنا نباشید به آن پایبند باشید. با این کار می توانید مناطقی را که می توانید پیشرفت کنید به طور خودکار شناسایی کرده و استراتژی خود را متناسب با آن تطبیق دهید.

۲. فریم چند زمانه یا فقط یک قاب تنها؟

می توان یک بحث بی پایان در مورد محاسن استفاده از یک رویکرد چند بازه زمانی در تحلیل تکنیکی داشت. برخی از معامله گران FX به آن قسم می خورند، در حالی که دیگران با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال در یک بازه زمانی تنها خوب عمل می کنند.

چیزی که تعداد کمی از افراد متوجه آن هستند این است که تغییر حالت از یک بازه زمانی به بازه دیگر به معنای این است که شما می توانید چیزی را که ممکن است از دست دهید، تشخیص دهید.

بخاطر داشته باشید که این امر اگرچه مفید است، اما ممکن است به شما در بازارهایی که همه ما تعقیب می کنیم قدرت ندهد.

نکته اصلی این است که بفهمید بازه زمانی (زمان های) مورد استفاده شما تکمیل کننده روش های تحلیل تکنیکالی است که استفاده می کنید.

۳. بازگشت به اصول

شما ممکن است از تکنیک های پرایس اکشن استفاده کنید یا ممکن است جزئی از شاخص های فارکس باشید. مهم نیست که از چه روشی استفاده می کنید، شناخت اصول و قواعد همیشه به تحقیق عمیق تری در مورد تکنیک هایی که به کار می گیرید کمک می کند.

برخی از روش های تحلیل تکنیکال چندین دهه عمر دارند. به عنوان مثال، روش های موج الیوت و اندروز pitchfork از دیرباز وجود داشته است. اگر اتفاقا از چنین روش هایی در تحلیل تکنیکال استفاده می کنید، می توانید نحوه شروع مفاهیم و دلیل آن را درک کنید.

شما متعجب خواهید شد که ببینید روش های تحلیل تکنیکالی که امروزه از آن استفاده می کنید در طی سال های گذشته چه مقدار تغییر کرده است.

اگرچه این فقط می تواند یک مسیر خوب برای عبور باشد، اما شما همچنین می توانید یک یا دو ترفند را انتخاب کنید. این بدون شک به شما کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل تکنیکال اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

۴. بیاموزید در چه بازارهایی کار کنید

فارکس، CFD سهام یا CFD کالایی که در آن معامله می کنید، برخی از روش های تجزیه و تحلیل تکنیکال صرفا برای یک بازار خاص طراحی شده اند.

بنابراین منطقی است که شما ابتدا بازارهایی را که روش های تحلیل تکنیکال شما در ابتدا برای آنها طراحی شده است، درک کنید.

به عنوان مثال، شاخص های ساده ای مانند شاخص های Advance / Decline یا VIX در درجه اول برای بازارهای سهام مناسب هستند.

بنابراین استفاده از چنین شاخص هایی در بازارهای ارز منطقی خواهد بود؟ واضح است که نه! به همین ترتیب، همیشه به مکث و قدم برداشتن کمک می کند تا درک کنید که روش های تحلیل تکنیکال برای چه بازارهایی طراحی شده است.

۵. بخوانید و بیاموزید

برای بسیاری از معامله گران فارکس، یادگیری تحلیل تکنیکال با روشی راحت است که از آن راحت هستند. اما این چیزی است که روز به روز تکامل می یابد. تنها راه برای بهبود روش های تحلیل تکنیکال، اطمینان از به روز بودن است.

این می تواند به معنای نیاز به عضویت در مجلات معاملات تکنیکال یا حتی خرید برخی از کتاب ها در زمینه تحلیل تکنیکال باشد. توصیه شخصی من کتاب جان جی مورفی است. این یک روش عالی برای شروع تحقیقات شما است و به روش های مختلف تحلیل تکنیکال بینش خوبی می دهد!

منبع: actionforex

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا