دسته‌بندی نشده

پیش‌بینی بورس فردا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با کاهش ۹ هزار و چهار واحدی به رقم یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد عقب‌نشینی کرد. در جریان معاملات امروز شاخص کل ۷۳ صدم و شاخص هم‌وزن ۲۱ صدم درصد کاهش داشتند که نشان از شرایط بهتر شرکت‌ها کوچک با حجم معاملات پایین دارد. امروز فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا به ترتیب بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل گذاشتند
بازار سهام در جریان معاملات امروز روند نزولی روز و هفته گذشته را ادامه داد و ۹ هزار واحد افت کرد. این در حالی بود که بالاخره سازمان بورس دامنه نوسان را تغییر داد. اما حتی این تغییر هم نتوانست قفل برخی از نمادها را باز کند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند تصمیم‌گیری‌های یک شبه و بدون پشتوانه کارشناسی، نتیجه‌ای ندارد و در بهترین حالت باعث مثبت شدن چند روزه شاخص می‌شود.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تغییر دامنه نوسان توضیح داد: تغییر دامنه نوسان و به اصطلاح افزایش آن، هیچ تاثیری در روند منفی بازار ندارد.

او در ادامه گفت: وضع قوانین بدون پشتوانه کارشناسی و تصمیم‌گیری یک شبه برای بورس، تاثیری در روند بازار ندارد و حتی دیده شده روند نزولی شاخص را تشدید کرده است.

میرسلیمانی با گلایه از تصمیم‌گیری‌های یک شبه و بدون تحقیق و بررسی گفت: اگر گروهی از کارشناسان و سهامداران با تجربه، تشکلی برای تصمیم‌گیری‌ها ایجاد کنند و به کمک آن‌ها تصمیم‌هایی برای شرایط بازار گرفته شود، می‌تواند در روند بازار اثرگذار بگذارد.

با توجه به حجم عرضه و حجم مبنایی که نمادها در جریان معاملات ثبت می‌کنند، این کارشناس می‌گوید حتی با وجود این شرایط، حقوقی‌ها هم قدرت معامله و نقدشوندگی را از دست می‌دهند.

او درباره ادامه روند بازار اینگونه توضیح داد که شاید با توجه به جلسات سازمان بورس و سران سه قوه در مورد شرایط بورس، برخی تحرکات مثبت در بازار دیده شود اما بعد از مدت کوتاهی دوباره روند نزولی به بازار برمی‌گردد، زیرا تصمیمات گرفته شده کارشناسی شده نیست و تاثیر بلند مدتی در بازار ندارد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا