بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از مدت‌ها ریزش پیاپی، امروز در پایان معاملات امروز با ۵ هزار و ۲۰۲ واحد کاهش به رقم یک‌میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۱۷۷ واحدی به رقم ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۵۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۴۵ صدم درصد رشد کردند، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴ صدم درصد عقب‌نشینی کردند.

شاخص آزاد شناور ۵۱ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۷۳ صدم درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس یک‌دهم درصد رشد کرد.

همانطور که در پیش بینی روز گذشته به آن اشاره کردیم، بازار بورس امروز تحت تاثیر تصمیماتی که در جلسه سرا قوا در روز دوشنبه برگزار شد قرار گرفت. در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص بهبود شرایط بازار سرمایه گرفته شد اما مساله مهمی که بخش اعظم بازار با آن مشکل دارند، قیمت گذاری دستوری است که به جلسه بعدی موکول شد.

خوشبختانه بازار به نتایج حاصل از این جلسه واکنش مثبت نشان داد و با توجه به کاهش قیمت دلار و قیمت طلا روند صعودی پیش گرفت. اما برخی از کارشناسان بازار سرمایه همچون پیام الیاس کردی معتقد است که اگر قرار است حمایتی از این بازار صورت بگیرد، بهتر است که روی تابلو معاملات مشخص باشه نه در حد جلسه و حرف و سخن.

برخی دیگر نیز معتقدند که در حال حاضر هیچ شاخصه‌ای به لحاظ بنیادی وجود ندارد که با استناد به آن بتوان گفت که ریزش بازار ادامه دارد، از این رو بازار الان جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. امیدواریم که در روز های آتی با مدیریت صحیح و تصمیمات بجا شاهد کاهش هیجات و رشد و صعود شاخص کل باشیم.

سرمایه گذارانی که اکنون قصد ورود به این بازار را دارند می توانند رفتار سهم های بانکی را که افت قیمتی زیادی داشتند و اکنون در کف قیمتی قرار دارند را بررس نمایند.
منبع:بورس فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا