ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سخنان رییس فدرال رزرو مسبب افزایش قیمت بیت کوین و طلا!

در روز دوشنبه و پس از آنکه جروم پاول رییس فدرال رزرو هشدار داد که دارایی های آمریکا ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط سخت تری را تجربه کنند، قیمت طلا و بیت کوین افزایش یافت.

پاول در مصاحبه با CBS گفت فعالان اقتصادی نظیر پلتفرم های مسافرتی و تفریحی که به گردهمایی و تجمع های اجتماعی بزرگ وابسته هستند ممکن است بیش از سایر کسب و کارها آسیب ببینند. وی هم‌ چنین خاطرنشان کرد که خرج کردن پول برای عموم مردم بسیار سخت تر خواهد شد، مگر آنکه محققان به ساخت واکسن دست یابند.

پاول بیان کرد:

فرض کنیم که موج دوم ویروس کرونا وجود نداشته باشد. به نظرم شاهد بازیابی تدریجی اقتصاد از نیمه دوم سال جاری خواهیم بود.

روند صعودی دارایی های ایمن

با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده توسط آن نظیر توقف رشد اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و چاپ تریلیون ها دلار بسته های محرک اقتصادی توسط فدرال رزرو و دولت آمریکا، طلا و بیت کوین در سال جاری با افزایش قیمت مواجه شده اند.

طلا همانند دارایی امن سنتی در مقابل بحران های اقتصادی عمل کرده است، در حالی که بیت کوین نیز کم و بیش روند مشابهی را طی کرده است. در روز دوشنبه، قیمت بیت کوین پس از افزایش ۲.۰۲ درصدی به ۱۰,۰۰۰ دلار رسید.

بیت کوین

در حال حاضر، قیمت طلا با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۷۶۰ دلار در هر اونس رسیده است که بالاترین قیمت این فلز گرانبها از اکتبر ۲۰۱۲ می‌باشد.

خوش بین بودن تحلیلگران در خصوص بیت کوین و طلا

طرفداران دارایی ایمن به انتقاد از بسته های محرک اقتصادی به عنوان ابزاری برای ایجاد چرخه های تورمی بلندمدت پرداختند. برنامه چاپ پول بی پایان باعث می‌شود که ارزش ارزهای سنتی کاهش یابد. در نتیجه، این موضوع به پس انداز مردم ضربه می‌زند زیرا باعث گران تر شدن تمام اجناس خواهد شد. بعضی از افراد نیز به امید آنکه از این چرخه های تورمی عبور کنند، سرمایه‌های خود را در طلا و بیت کوین قرار می‌دهند.

پاول علیرغم بیان این چشم انداز اقتصادی سخت، اطمینان داد که فدرال رزرو نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا اقتصاد آمریکا را فعال حفظ کند. فدرال رزرو بیش از ۲ تریلیون دلار اوراق بهادار رهن و خزانه داری را خریداری کرده و نرخ بهره را به صفر رسانده است.

در این بین، جروم پاول هفته گذشته کنگره آمریکا را ملزم کرد تا نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کسب و کارها را از ورشکستگی نجات دهند. مجلس سنا که در ماه آوریل برنامه محرک اقتصادی ۳ تریلیون دلاری را عرضه کرده بود، در روز جمعه نیز ۳ تریلیون دیگر بسته اقتصادی تصویب کرد.

سرمایه گذاران بیت کوین و طلا از این خبر خوشحال شدند.

تراویس کلینگ (Travis Kling) مدیر سابق یکی از صندوق های پوشش ریسک که اکنون صندوق ارز دیجیتال Ikigai را مدیریت می‌کند گفت فدرال رزرو تمام اقدامات اساسی به نفع بیت کوین را انجام می‌دهد. وی بیان کرد بیت کوین یک بیمه نامه در مقابل این بسته محرک اقتصادی است.

وی در توییتر نوشت:

بیت کوین یک ذخیره ارزش غیردولتی، با موجودی مشخص، جهانی، غیرقابل تغییر، غیرمتمرکز و دیجیتال است.

در این بین، پیتر شیف یکی از طرفداران و حامیان طلا و از منتقدان بیت کوین خاطرنشان کرد که ارزش دلار آمریکا نسبت به سایر ارزهای سنتی به تدریج کاهش خواهد یافت. وی افزود:

پس از کاهش ارزش دلار، افزایش قیمت طلا تسریع خواهد شد.

 

منبع: bitcoinist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا