بورستحلیل سهام

تحلیل تکنیکال نماد تنوین در ۱۹ خرداد ۹۹

تنوین نماد شرکت تامین سرمایه نوین در بورس تهران است که جزء گروه “فعالیتهای کمکی به نهاد های مالی واسط / بجز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی” طبقه بندی می شود.

تنوین امروز به صف خرید رسید، اما با منفی شدن کل بازار در ساعات پایانی، صف خرید سهم جمع شد و به صفر تابلو رسید. نکته قابل توجه در مورد این نماد بورسی، حجم معاملات آن بود. میانگین حجم معاملات ماهانه نماد تنوین ۲۷ میلیون است و امروز بیش از ۵۱ میلیون معامله شد که نشان از ارزندگی سهم در این قیمت دارد.

نوشته های مشابه

نمودار سهم

با نگاهی به نمودار به نظر می رسد سهم در کف چنگال اندروز قرار گرفته و می تواند رشد خوبی را تجربه کند. مهمترین حمایت سهم در قیمت ۹۳۱۴ ریال است که در صورت ریزش بازار، پیش بینی می کنیم از این ناحیه برگردد.

تحلیل تنوین

اسیلاتور MACD نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. هیستوگرام مکدی در حال عبور از خط صفر است و خط مکدی نیز در حال قطع کردن خط سیگنال رو به بالاست که می تواند مهر تاییدی بر صعودی بودن سهم باشد.

با توجه به نکات ذکر شده، بررسی و خرید سهم در قیمت کنونی مناسب به نظر می رسد.

چند نکته در مورد وضعیت بنیادی و تابلوی سهم:

وضعیت P/E سهم ۱۵.۲۸ است که متوسط P/E گروه فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی واسط ۴۰.۷۵ است و این عدد بسیار خوبی برای تنوین است.

سهام شناور آن نیز ۲۱ درصد است که درصد مناسبی برای یک سهم بورسی به شمار می رود.

در آخرین مجمع که منتهی به اسفند ۹۸ بود، به ازای هر سهم ۷۵۰ ریال سود تقسیم شد که نشان از سودآور بودن سهم دارد.

مهم: تمامی تحلیل های ارائه شده در سایت، نظر شخصی تیم تحلیلی فیماچارت است و مسئولیت خرید و فروش هر سهم بر عهده خود شخص است. سعی کنید بعد از بررسی کامل وضعیت تکنیکال و بنیادی سهم، با رعایت مدیریت سرمایه اقدام به خرید سهم کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا