ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

معرفی و بررسی کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

کیپ کی (KeepKey) یک کیف پول سخت افزاری ایمن بیت کوین می‌باشد که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم به توضیح در مورد این کیف پول سخت افزاری بپردازیم.

باز کردن بسته بندی کیپ‌کی (KeepKey)

جعبه این کیف پول بر روی خود نام برند کیپ‌کی و هولوگرامی در دو طرف جعبه دارد به طوری که از پلمپ جعبه آن کاملا مشخص می شود که کسی تا کنون این جعبه را باز کرده است یا خیر.

محتویات جعبه شامل کیف پول سخت افزاری کیپ کی ، کابل USB برای اتصال کیف پول کیپ کی به رایانه، کارتی برای یادداشت جمله بازیابی (Recovery Sentence) و جاکارتی چرمی برای قرار دادن کارت می‌باشد.

keepkey_unboxing

به یاد داشته باشید هرگز کیف پول های سخت افزاری را از سایت هایی که از اعتبار آنها مطمئن نیستید نخرید. طبق بیانیه این کیف پول، سایت کیپ کی (KeepKey) و آمازون سایت رسمی برای خرید این کیف پول می باشند.

قیمت این کیف پول هنگامی که عرضه شد ۲۳۹ دلار بود و سپس این شرکت قیمت معقولی را برای آن پیشنهاد داد و در حال حاضر می توان با ۷۹ دلار می این کیف پول را تهیه کرد.

این دستگاه ظاهری زیباتر از کیف پول های سخت افزاری دیگر نظیر لجر و ترزور دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این کیف پول را نمی توان همانند لجر و ترزور به راحتی در جیب خود گذاشت و حمل کرد زیرا بزرگتر و حجیم تر از دو کیف پول دیگر است.

ظاهر این دستگاه براق است و در مقایسه با لجر و ترزور شکیل تر به نظر می رسد. این دستگاه همانند ترزور و لجر از محافظت صفحه دوم بهره می‌برد که آن را در مقابل ضربه ها مقاوم می‌کند.

فعال کردن کیپ‌کی (KeepKey)

فعال کردن این کیف پول نظیر کیف پول های سخت افزاری دیگر است. باید کلاینت کیپ‌کی (Keepkey Client) را از فروشگاه کروم دانلود کنید، دستگاه را به رایانه متصل کنید دستورالعمل های نشان داده شده را دنبال کنید. کل این فرآیند شامل افزودن نام کیف پول شما، رمز عبور (PIN) و یادداشت سید بازیابی می باشد که حدودا ۵ دقیقه یا کمتر طول می‌کشد. ابتدا باید نام کیف پول خود را مشخص کنید، سپس عبارت پین خود را انتخاب کنید و پس از اینکه پین را تایید نمودید. عبارت بازیابی شما بر روی دستگاه کیپ‌کی ظاهر می شود. با نوشتن این عبارت و پس از چندین بار بررسی، می توانید وارد کیف پول شده و حساب های خود را بسازید.

به خاطر داشته باشید کلمات بازیابی را باید بر روی کاغذ نوشت و در جای امنی قرار داد تا در معرض سرقت قرار نگیرد.

می‌توانید از کیپ‌کی (KeepKey) همراه با سایر کیف پول های نرم افزاری نظیر الکتروم و مای سلیوم (Mycelium) استفاده کنید. از آنجایی که کیپ‌کی توسط شیپ شیفت (ShapeShift) خریداری شده است، یک صرافی کریپتو به کریپتو نیز داخل کیف پول وجود دارد تا بتوانید به آسانی ارزهای دیجیتال را تبادل کنید. این موضوع بدان معنا است بدون ایجاد حساب در صرافی می‌توانید به انجام مبادلات بپردازید.

کیپ‌کی از چه کوین هایی پشتیبانی می کند؟

کیپ کی (KeepKey) نسبت به رقبای خود از کوین های کمتری پشتیبانی می‌کند. این کیف پول سخت افزاری از ۴۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کوین های اصلی مورد پشتیبانی کیپ کی بیت کوین، بیتکوین کش، بیتکوین گلد، دش، دوج کوین، اتریوم و لایت کوین می باشند. در مقایسه ترزور و لجر از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

امنیت

کیف پول های سخت افزاری در واقع کلیدهای خصوصی یا عبارات بازیابی را به صورت آفلاین ذخیره می کنند تا این عبارات به طور ایمن باقی بمانند.  قابل توجه است که کیف پول کیپ‌کی امنیت بالایی دارد و در مقابل هک و سرقت کوین شما بسیار مقاوم است. در خصوص این کیف پول به موارد امنیتی زیر می تواند اشاره کرد:

  • کیف پول شما در برابر هک یا سرقت ایمن می باشد و هکرها نمی توانند با استفاده از بدافزارها از این کیف پول سرقت کنند.
  • این کیف پول علاوه بر پین و عبارت بازیابی دارای عبارت رمز عبور (Passphrase) است. با عبارت رمز عبور، کاربران می‌توانند کلمات اضافی را انتخاب کنند که به جمله بازیابی متصل شود. البته کیپ‌کی توصیه نمی‌کند از ویژگی عبارت رمز عبور استفاده کنید مگر آنکه ترتیب انجام آن را بدانید.
  • از آنجایی که کیپ‌کی کیف پولی HD است شما قادر خواهید بود با استفاده از عبارت بازیابی که به هنگام نصب به شما داده می شود این کیف پول را بازیابی کنید.
  • جالب توجه است که عبارت بازیابی (Recovery Sentence) یا سید به صورت آفلاین از خود دستگاه و کامپیوتری که مورد استفاده قرار گرفته است جهت فعال شدن استفاده می کند. عبارت بازیابی بر روی دستگاه ظاهر می شود و هرگز در صفحه نمایش کامپیوتر و یا هنگامی که اینترنت شما متصل باشد به نمایش در نمی آید.
  • در صورت گم کردن، دزدیده شدن یا آسیب دیدن دستگاه می‌توانید با استفاده از سید بک آپ، کیف پول خود را بازیابی کنید. می‌توان بازیابی کیف پول را با افزونه KK کروم انجام داد. اطمینان حاصل کنید که چندین بک آپ از سید در اختیار داشته باشید.
  • صفحه کیف پول به شما کمک می‌کند تا ارسال ارز دیجیتال را تایید کنید و همینطور باید تراکنش خود را بر روی دستگاه کیپ‌کی نیز تایید کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد کیف پول های سخت افزاری تنها قادر هستند از حملات هک یا بدافزارها جلوگیری کنند و نمی توانند از حملات فیشینگ جلوگیری کنند.

مقایسه کیپ‌کی با کیف پول های لجر و ترزور

در واقع می توان گفت کیپ‌کی (KeepKey) اندکی ضعیف تر از رقبای خود عمل کرده است. با اینکه قیمت مناسب و طراحی زیبایی دارد اما تعداد کوین هایی که این کیف پول پشتیبانی می کند نسبت به لجر و ترزور بسیار کم می باشد. مسئله دیگری که کیپ‌کی با آن مواجه است اعتبار این شرکت می باشد. در حال حاضر دو برند لجر و ترزور حساب خود را در این بازار پس داده اند و کیف پول های معتبری می باشند. کیپ‌کی باید همانند این کیف پول ها به اعتبار زیادی دست یابد و ظاهرا مسیر سختی را پیش رو دارد.

keepkey-size

کیپ‌کی (KeepKey) کیف پول مبتنی بر وب ندارد و این موضوع بدان معناست که کاربران باید نرم افزارهایی نظیر الکتروم یا مالتی بیت را برای بهره بردن از کاربردهای آن اضافه کنند. مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که اندازه بزرگتر این کیف پول باعث می‌شود که ترزور و لجر که کاملا در جیب جا می‌شوند قابل حمل تر باشند. همچنین فعالسازی این کیف پول کاملا ساده است اما به کاربران امکان ذخیره پیش روی را نمی‌دهد.

نتیجه گیری

کیپ‌کی (KeepKey) با ساخت کیف پول سخت افزاری کاربرپسند و با ظاهری زیبا دست به اقدامی بسیار بزرگ زده است. اگر اندازه کیف پول برای شما مهم نیست، کیپ‌کی محصولی بسیار خوب و جالب می تواند باشد. کیپ‌کی با پشتیبانی بیشتر از کوین ها و حضور گسترده تر در اکوسیستم بیت کوین می‌تواند در آینده از رقبای خود پیشی بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا