بورستحلیل سهام

تحلیل تکنیکال خبهمن ۲ تیرماه ۹۹

خبهمن (گروه بهمن) در گروه خودرو و ساخت قطعات بورس تهران قرار دارد. خبهمن در یک سال اخیر رشد خیره کننده ۷۳۰ درصدی را ثبت کرده است که از این لحاظ در بین تمامی نمادهای بورس و فرابورس رتبه ۹۶ را دارد.

تحلیل تکنیکال خبهمن

نوشته های مشابه

نمودار این سهم به خوبی به ما نشان می دهد که سهم در داخل یک الگوی مثلث صعودی قرار دارد و در صورت شکست این مثلث به سمت بالا، حداقل سی درصد رشد خواهد کرد. البته امروز سهم در محدوده منفی معامله شد و به کف الگوی مثلث رسید. اگر به حجم معاملات امروز دقت کنید، چیزی در حدود سه برابر میانگین حجم ماهانه معامله شده است. در تحلیل تکنیکال و علم تابلوخوانی می دانیم که حجم بالا در حمایت ها نشانه خوبی است و می تواند تاکیدی بر شروع رشد سهم باشد.

ابرهای ایچیموکو نیز از هم فاصله گرفته و همه چیز آماده یک رشد خوب در کوتاه مدت است.

هدف سهم در ابتدا رسیدن به سقف قبلی (حدود ۱۰ درصد) و سپس رشد تا قیمت ۱۶۲۰۳ ریال است.

تحلیل تکنیکال خبهمن

وضعیت بنیادی سهم

به طور خلاصه P/E سهم عدد ۴۹.۱ است که در مقابل متوسط گروه خود (منفی ۲۱.۳۲) نشان می دهد سهم از وضعیت بنیادی بهتری برخوردار است و سود آخرین مجمع مبلغ ۲۰۷ ریال بود.

نتیجه گیری

با این که سهم در ناحیه تکنیکالی جذابی قرار داره و از وضعیت بنیادی نسبتا مناسبی نیز برخوردار است، اما به علت معاملات مبهم حقوقی، چندروزی است که جلوی رشد سهم گرفته شده است. با این که اکثر نمادهای گروه خودرو مانند خگستر، خودرو و خساپا صف های سنگین خرید دارند، حقوقی این سهم اجازه رشد به سهم را نداده و سهم را در یک ناحیه مشخص نگه داشته است. البته هیچوقت نمی توان با روند جنگید و قطعا سهم به زودی رشد خود را آغاز خواهد کرد. در صورتی که قصد خرید سهم را دارید، در همین ناحیه یک پله و سپس در صورت شکست مثلث، پله دوم را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا