فارکستحلیل جفت ارز

افزایش قیمت ارزهای G10 با سقوط دلار

همگی خوب می دانیم که بحران اقتصادی این روزها که ناشی از همه گیری ویروس کرونا می باشد, دامن گیر بسیاری از کشورها از جمله قطب های اقتصادی دنیا یعنی آمریکا و چین شده است. حال در این میان انتشار داده هایی مثبت آن هم از اروپا امید به بهبودی اوضاع و روند اقتصادی جهان را تا حدی افزایش داد و سبب شد تا استقبال از دارایی های پر ریسک مجدد رو به افزایش رود. در همین هفته قدرت دلار در برابر هر واحد پول G10 تضعیف شده است و این شما هستید که برای تبدیل شدن به معامله گر حرفه ای در بازار ارز و پادشاه این بازار می بایست تمهیداتی بیندیشید.

G10

همانطور که در منبع بلومبرگ بدان اشاره شده است, خروج سرمایه گذاران از بازار ارز و قرار گرفتن در مسیر بورس و ارز های پرریسک تر و متعاقب آن تمایل اندک آنها به خرید دلار سبب شد تا ار حجم معاملات کاسته شده و  شاخص دلار (DXY) که ارزش دلار را نسبت به مجموع سایر ارزها می سنجد، سقوط کند. این شاخص دیروز به قعر ۹۶.۳۲ رسید و زیان های خود را افزایش داد.

اگر بخواهیم نگاهی تکنیکال به این موضوع داشته باشیم, باید بگوییم که DXY در نمودارهای روزانه همچنان روند نزولی دارد. دلیل این امر هم می تواند نقاط قعر و قله هایی پایین تر از قبلی باشد که تشکیل می دهد. یک شکست قاطعانه و بسته شدن قیمت روزانه زیر سطح ۹۶.۰۰ می تواند در میان مدت راه برگشت به سطح ۹۴.۷۰ را باز کند.

از طرف دیگر، اگر دلار موفق شود صعود کرده و به بالای سطح ۹۷.۱۵ برسد, می توان امیدوار بود که به سطح ۹۷.۸۰ بازگردد.

dxy روزانه

دلار/کرون سوئد زیر سطح ۹.۳۰۵۰ شکست خورد

در هفته جاری این کرون سوئد بود که توانست بیش از ۲٪ در برابر دلار افزایش قیمت داشته باشد و قیمت جفت ارز دلار/کرون در نمودارها، پایین تر از ۹.۳۰۵۰ مشاهده شده است.

همانطور که در نمودارها مشاهده می کنید, ضعف پایداری که زیر سطح ۹.۳۰۵۰ وجود دارد می تواند نمودار را به سطح ۹.۱۴۳۰ برساند. اگر چنین متصور شویم که سطح ۹.۱۴۳۰ شکسته شود، با کمک دیگر اندیکاتورها همانند  MACD و میانگین متحرک ساده ۲۰، می شود ادامه نزول را تائید کرد.

usdsek روزانه

دلار استرالیا/دلار آمریکا صعود می کند؟

اگر به تصویر زیر با دقت نگاه بیندازید متوجه خواهید شد که این نمودار چنین نشان می دهد که AUDUSD در حال شکست بالاتر از سطح مقاومت ۰.۷۰۰۰ است و پس از تأیید این حرکت، قیمت ها در کوتاه مدت و میان مدت به سطوح ۰.۷۰۷۰ و ۰.۷۱۷۰ افزایش می یابد. حال اگر مقاومت سطح ۰.۷۰۰۰ معتبر بماند، ممکن است قیمت ها به سطح ۰.۶۸۵۰ بازگردد.

audusd روزانه

پوند/دلار در حوالی سطح ۱.۲۵۰۰ نوسان دارد

پوند بعد از نزول هفته گذشته، دوباره صعود چشمگیری داشت. با توجه به اینکه عامل اصلی صعود GBPUSD ضعف دلار است، ممکن است روند پوند/دلار پایین تر هم برود. با این وجود ممکن است روند این جفت ارز به سمت ۱.۲۳۴۰ نزول پیدا کند اگر سطح ۱.۲۵۰۰ مقاومت شدیدی نشان بدهد. از طرفی شکست روند روزانه بالاتر از سطح ۱.۲۵۵۰، ممکن است آغازگر یک جهش به سطوح ۱.۲۶۵۰ و ۱.۲۷۰۰ شود.

gbpusdروزانه

دلار/ین در مسیر نزول

بسته شدن قیمتهای روزانه زیر سطح ۱۰۷.۰۰ خبر از شکستی قاطعانه و آغاز روند نزولی دلار/ین می دهد. انتظار می رود که سطح ۱۰۷.۰۰ به یک مقاومت پویا تبدیل شود که سبب کاهش روند به سطوح ۱۰۵.۹۰ و ۱۰۵.۰۰ گردد.

دلار ین

نزدیک شدن روند دلار/فرانک به سطح ۰.۹۴۰۰

از روند امر چنین به نظر می رسد USDCHF درصدد کاهشی چشمگیر در نمودارهای روزانه است. قیمت معاملات کاملا زیر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰ می باشد و MACD نیز نزولی است. ممکن است بسته شدن قطعی قیمتهای روزانه زیر سطح ۹۴.۰۰، سیگنالی برای نزول به ۰.۹۳۱۵ باشد.

usdchfدلار آمریکا/دلار کانادا بالاتر از سطح ۱.۳۵۰۰

نمودار USDCAD صعودی اندک اندک به سطح ۱.۳۶۰۰خواهد داشت. این روند را می توان از خریدارانی متوجه شد که  از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ در حوالی حمایت سطح ۱.۳۵۰۰ بهره گرفته اند. احتمال می رود در کوتاه مدت قیمت ها در محدوده مشخصی تغییر کرده تا اینکه یک کاتالیزور جدید برای تعیین جهت ایجاد شود. حال اگر قیمت ها بتوانند سطح ساپورت ۱.۳۵۰۰ را بشکنند، سطح مهم بعدی برای سرمایه گذاری ۱.۳۳۰۰ خواهد بود.

از دیگر سو، شکست قیمت های روزانه بالاتر از سطح ۱.۳۶۳۰, راه گشای سطح ۱.۳۷۳۰ خواهد بود.

usdcad

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا