فارکساخبار اقتصاد جهان

تجزیه و تحلیل قیمت طلا: XAU/USD بالاترین قیمت در ۸ سال گذشته را ثبت کرد

طبق اطلاعات به دست آمده از بازار, تجزیه و تحلیل قیمت طلا چنین نشان می دهد که XAU/USD بالاترین قیمت را در ۸ سال گذشته به ثبت رسانده است, قیمتی بالاتر از ۱۷۷۰ دلار.
طلا سه هفته پیاپی در قلمرو مثبت بسته شده است. محیط بازار بدون ریسک باعث افزایش طلا در محدوده امن و ورود آن به قلمرو مثبت می شود. احتمالاً بازارها همچنان نسبت به اخبار و اتفاقات ناشی از ویروس کرونا واکنش نشان می دهند.
اونس تروی این فلز گرانبها هفته گذشته ۱.۵٪ افزایش یافت و بالاترین میزان در محدوده روزانه/هفتگی خود را از اکتبر ۲۰۱۲ با قیمت ۱.۷۷۱ دلار به دست آورد.

افزایش نگرانی ها از موج دوم ویروس کرونا و تعطیلی مجدد و احتمالا شدیدتر بازارهای اقتصادی در ایالت متحده همزمان با بیشتر شدن موارد ابتلا سبب شده است تا جریان های خطرناک همچنان به تسلط بر بازارهای مالی ادامه دهند. فلوریدا در روز جمعه از ابتلای نزدیک به ۹۰۰۰ مورد جدید به COVID-19 خبر داد در حالی که تگزاس تصمیم گرفته تا در جهت مهار ویروس, محدودیت ها را افزایش داده و ظرفیت رستورانها را تا ۵۰٪ کم کند.

شاخص های اصلی وال استریت در روز جمعه بین ۲.۴٪ تا ۲.۸٪ ریزش داشتند تا نشان دهند که تمایل فعالان این بازار به سمت سرمایه گذاری امن بوده که همین امر باعث افزایش تقاضا جهت خرید طلا شد.

در ابتدای هفته آینده، هیچ اطلاعات کلان اقتصادی منتشر شده ای وجود نخواهد داشت و به احتمال زیاد سرمایه گذاران می بایست به آمارهای آخر هفته ویروس کرونا واکنش نشان دهند و نسبت به آن عمل کنند.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا