فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

به دنبال گزارش میزان اشتغال در ایالت متحده, جفت ارز EUR/USD در روند صعودی

به نظر می رسد جفت ارز EUR/USD در رنج باریکی پیش از به روزرسانی گزارش شاخص حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) محدود شده است، اما ممکن است تشکیل پرچمی صعودی در روزهای آینده آشکار شود چرا که شاخص نسبی قدرت (RSI) همچنان روندی صعودی را از اوایل سال جاری دنبال می کند..

شاخص RSI جفت ارز یورو/دلار نوید بازار صعودی را بعد از گزارش اشتغال ایالات متحده می دهد

EUR/USD از اوایل این هفته کمی تغییر کرده است اگرچه مدیر اقتصادی بانک مرکزی اروپا (ECB) فیلیپ لاین (Philip Lane) اصرار دارد که منطقه یورو در “مرحله دوم بهبودی” قرار دارد و از آنجا که انتظار می رود روند اشتغال برای دومین ماه متوالی افزایش یابد و باید منتظر باشیم ببینیم که آیا گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) بر روی نرخ ارز تاثیر می گذارد یا خیر.

EURUSD-RSI-Retains-Bullish-Trend-Ahead-of-US-Employment-Report_body_USEconomicCalendar

تصویر تقویم اقتصادی DailyFX برای ایالات متحده

پیش بینی می شود اقتصاد ایالات متحده پس از گسترش ۲.۵ میلیون در ماه قبل، ۳ میلیون شغل در ماه ژوئن به این کشور اضافه کند و یک پیشرفت مثبت ممکن است باعث ایجاد واکنش صعودی در دلار آمریکا شود زیرا این امر باعث می شود گمانه زنی ها برای حمایت پولی اضافی را تضعیف کند.

بر خلاف این روند، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ممکن است در تصمیم گیری نرخ بهره بعدی در ۲۹ ژوئیه درحاشیه بماند زیرا رئیس هیئت مدیره جروم پاول به قانونگذاران آمریکایی می گوید “ما وارد مرحله جدید مهمی شدیم و زودتر از آنچه انتظار می رفت این اتفاق افتاده است.”

بانک مرکزی اروپا (ECB) ممکن است مسیری مشابه را طی کند زیرا ( Lane) از اعضا هیئت مدیره پیش بینی می کند که داده ها باید مدت طولانی مثبت باشند. به نظر می رسد که بانک مرکزی قصد چندانی برای اجرای ابزارهای غیر استاندارد بیشتر ندارد چرا که یک مقام مسئول بر خلاف برنامه کنترل منحنی عملکرد صحبت کرده است.

لین ادعا می کند که “شما فقط می توانید بازده را هدف قرار دهید، اگر قول خرید همه چیز را بخواهید، ما نمی توانیم چنین قولی بدهیم” و اظهار نظرها نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا رویکرد “انتظار و مشاهده نتیجه” را اجرا خواهد کرد. Yves Merschreveals به عنوان عضو هیئت مدیره عنوان کرده است که “صندوق بازیابی از ویروس کرونا می تواند بار سیاست های پولی و نیاز به تسریع بیشتر مواضع سیاسی را کاهش دهد.”

بانک مرکزی اروپا ممکن است در آینده و در جلسه بعدی که در تاریخ ۱۶ ژوئیه برگزار می شود به همان اسکریپت بپیوندد زیرا رئیس جمهور شورای اروپا چارلز میشل قول می دهد “مذاکرات جدی با کشورهای عضو را آغاز کند و  حدود اواسط ژوئیه در بروکسلیک نشست حضوری را تشکیل دهد.” اما بانک مرکزی ممکن است آماده تنظیم تمام ابزارهای خود باشد، چرا که مقامات شورای حکومتی بازگشت V شکل را رد می کنند.

با این وجود، عدم تمایل به اجرای نرخ بهره پایین تر ممکن است EUR/USD را از بین ببرد زیرا به نظر می رسد رئیس جمهور کریستین لاگارد و Co برای حفظ سیاست فعلی در جریان بوده و نرخ ارز ممکن است تلاش دیگری در ماه مارس برای تست (۱.۱۴۹۵) را انجام دهد و تشکیل پرچمی صعودی را شاهد باشیم. این در حالی است که شاخص مقاومت نسبی (RSI) از ماه مارس در روند صعودی باقی مانده است.

نمودار / نرخ ارز EUR / USD

EURUSD-RSI-Retains-Bullish-Trend-Ahead-of-US-Employment-Report_body_EURUSDDailyChart

تصویر نمودار روزانه EUR / USD
منبع: Trading View

نوشته شده توسط دیوید سانگ

منبع: dailyfx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا