فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

جفت ارز GBP/USD در محدوده ۱.۲۵۴۰ دلار

جفت ارز GBP/USD چهارشنبه حرکت خوبی در دو طرف داشته و به نظر می رسد اکنون در منطقه خنثی، در اطراف منطقه ۱.۲۵۴۰ تا ۳۵ تثبیت شده است.

در پی اوج گرفتن اوضاع و رسیدن به محدوده ۱.۲۵۶۵ تا ۷۰، این جفت ارز در طول جلسه اولیه اروپا شاهد عقب نشینی (پولبک) متوسط ​​روزانه بود و با ظهور برخی از خریدها در حدود دلار آمریکا, در حال کاهش بود.

تعداد فزاینده موارد ابتلا به ویروس کرونا باعث جابجایی برخی فاکتورها شده و در عین کمک به بازپرداخت منجر به افزایش سود نیز شده است، که به نظر می رسد یکی از مهمترین عواملی است که بر جفت ارز GBP/USD فشار وارد کرده است.

این جفت ارز از صدر جدول سه هفته ای که در روز سه شنبه مشخص شد عقب نشینی کردند و صدر را از دست دادند، اما با این وجود موفق شدند قبل از رسیدن به حد قیمت روانی ۱.۲۵۰۰ و پیش از ارائه اطلاعات مربوط به برنامه های هزینه ای جناب صدراعظم, رایشی ساناک, تعدادی buy داشته و خریدهایی جذب کنند.

پوند انگلیس پس از آنکه ساناک برنامه های دولت را برای محافظت از مشاغل مشخص کرد و تا حدود ۳۰ میلیارد پوند حمایت کرد روند افزایشی داشت. این حمایت شامل یک برنامه ۲ میلیارد پوندی برای ایجاد شغل بیشتر برای جوانان نیز می شد.

صدراعظم همچنین برای شرکت هایی که مجددا کارگران از کار بیکار شده را استخدام کنند، تعطیلاتی درنظر گرفته که شامل تخفیفات رستورانی نیز می شود.

اقدامات اعلام شده کاملا مطابق با انتظارات بازار بود و چشم انداز بهبود اقتصادی V شکل را تضعیف نمی کرد. این امر به نوبه خود، نتوانست گاوها را تحت تأثیر قرار دهد و بازار را صعودی کرده و یا انگیزه مهمی را برای جفت ارز GBP/ USD فراهم کند.

جدای از این، سرمایه گذاران نیز تمایلی به انجام شرط بندی های تهاجمی ندارند و ترجیح می دهند منتظر به روزرسانی های تازه اطلاعات باشند. احتمالا اتحادیه اروپا و انگلیس تا پایان ماه اکتبر به نوعی توافقنامه تجاری خواهند رسید.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا