ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دو کلاهبردار از قبرس به جرم سرقت بیت کوین به کشورشان برگردانده شدند

به گفته وزارت دادگستری یا DOJ، دو جنایتکار متهم، یکی مظنون به سرقت هزاران بیت کوین و دیگری به اتهام پولشویی و با ارتباط با حزب الله، از قبرس تسلیم این کشور شدند.

یکی از مظنونین در جورجیا و آریزونا به جرم اغتشاش در فضای مجازی و اخاذی مجرم شناخته شده و دیگری در فلوریدا برای پولشویی در حمایت از حزب الله تحت تعقیب است.

جوشوا پولوسو اپیفانیو، تبعه قبرس، به کلاهبرداری مجازی، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری رایانه ای و سرقت هویت و اخاذی متهم شده است. وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که اپیفانیو و توطئه گران اطلاعات شخصی را از یک ناشر بازی آنلاین در کالیفرنیا، یک شرکت سخت افزاری در نیویورک، یک وب سایت اشتغال آنلاین در ویرجینیا و یک وب سایت ورزشی آنلاین متعلق به Turner Broadcasting System از اکتبر ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به سرقت برده اند. او شبکه ها را هک کرده و از آنها ۵۶،۸۵۰ دلار ببیت کوین کلاهبرداری کرده است.

همچنین گفته می شود که اپیفانیو در سال ۲۰۱۶ یک حمله بی رحمانه به Ripoff Report ترتیب داده و اعلام کرد که در ازای دریافت ۹۰،۰۰۰ دلار پایگاه داده را آزاد خواهد کرد.

دومین فردی که توسط مقامات قضایی بازداشت شده است، غسان دیاب، یک شهروند لبنانی است که متهم به پولشویی به مبلغ بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار، توطئه برای پولشویی بیشتر و انتقال ارز به خارج از مرز است. وزارت دادگستری دیاب را به عنوان یکی از اعضای وابسته به حزب الله معرفی کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا فردی که متهم به هک رمزنگاری شده است را در بند کرده است. گفته می شود این شخص میلیون ها رمز ارز کلاهبرداری کرده و دسترسی مجدد به این شبکه ها را می فروخته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا