ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

اعلام شکایت افراد و مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال بر علیه گوگل، فیس بوک و توییتر

افراد و مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال در دادخواستی بر علیه گوگل، فیس بوک و توییتر اعلام شکایت کردند که می تواند برای غول های رسانه های اجتماعی ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. شاکیان ادعا کرده اند که مشاغل آنها بعد از ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال توسط پلتفرم های گوگل، فیس بوک و توییتر از ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ تا به امروز بسیار صدمه دیده است. این دادخواست توسط شرکت حقوقی JPB Liberty مستقر در سیدنی ارائه شده است.

شاکیان می گویند که وقتی سه غول رسانه های اجتماعی همه تبلیغات ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ را با فاصله چند هفته از یکدیگر ممنوع اعلام کردند، به مشاغل آنها آسیب رسیده است. سپس گوگل در سپتامبر ۲۰۱۸ ممنوعیت مبادلات صرافی های ژاپن و ایالات متحده آمریکا را لغو کرد. با این حال ، شاکیان استدلال می کردند که در آن زمان صرافی های زیادی وجود نداشته است.

طبق بند ۴۵ قانون رقابت و مصرف کننده (Competition and Consumer Act)، استرالیا هرگونه “مراتب، مفاهیم و یا اقدامات هماهنگی را که دارای هدف، تأثیر یا اثر احتمالی بر روی کاهش رقابت در یک بازار هستند را ممنوع می کند، حتی اگر این رفتار با تعاریف سختگیرانه تر دیگر مانند کارتل مطابقت نداشته باشد.”

این شرکت حقوقی توضیح داد اقدامات قانونی در دادگاه های فدرال استرالیا علیه غول های رسانه اجتماعی و شرکت های مادر به جهت نقض قانون رقابت و مصرف استرالیا در حال انجام است.

این اقدام قانونی به دنبال خساراتی است که به اعضای صنعت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران  وارد شده است. اعلامیه ممنوعیت تبلیغ ارزهای دیجیتال, بازارهای این ارزها را صدها میلیارد دلار کاهش داد. حجم مبادلات صرافی ها نیز ۶۰ تا ۹۰٪ کاهش یافته است.

JPB Liberty اضافه کرد که سه غول رسانه های اجتماعی درصد بسیار زیادی از بازار تبلیغات آنلاین را کنترل می کنند (بیش از ۶۶٪ از درآمد تبلیغات دیجیتالی ایالات متحده در ۲۰۱۸ و بیش از ۸۰٪ درآمد تبلیغات اجتماعی رسانه ها). ممنوعیت تبلیغات در پلتفرم های معروف آنها, از جمله گوگل، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، واتساپ و یوتیوب به شدت به مشاغل وابسته به ارزهای دیجیتال که نیاز به مشتری دارند صدمه زده است.

براساس گزارش ها، این پرونده در حال حاضر ادعای خسارت ۶۰۰ میلیون دلاری دارد اما می تواند به ۳۰۰ میلیارد دلار نیز برسد. پرونده برای بررسی به دادسرا ارشد ارجاع شده است.

موسسه حقوقی به دنبال ادعای بیشتری برای پیوستن به دادخواست است. هرکسی در سراسر جهان که تحت تأثیر اعلامیه های ممنوعیت تبلیغ ارز دیجیتال قرار گرفته و تاثیر منفی بر کسب و کارش گذاشته است می تواند شکایت کرده و به دادخواست اقدام قانونی بپیوندد. می توان گفت این دادخواست شامل هر فردی که از ۲۸ ژانویه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ ارز دیجیتال داشته است، می شود. همچنین دیگر افرادی که کیف پول داشته اند یا به هر طریقی از این ممنوعیت زیان دیده اند می توانند شکایت کرده و ادعای خسارت کنند.

منبع: bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا