ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

چرا ۱۱,۵۰۰ دلار “مهمترین” سطح بیت کوین است؟

قیمت بیت کوین برای برای اولین بار از آگوست ۲۰۱۹ بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار قرار گرفته است. بنا به تحلیل کارشناسان این سطح مهمترین مرحله برای تایید روند صعودی این ارز خواهد بود.

بسته شدن بالاتر از ۱۱.۵۰۰ دلار باعث شکست ساختار بازار بیت کوین می شود

در همین حال، معامله گران از نزدیک بسته شدن قیمت در هفته آینده را رصد می کنند، زیرا بسیاری معتقدند که می توانند تصمیم گرفته و تحلیل کنند که آیا بازار صعودی ادامه می یابد یا خیر.

بیت-کوین

نمودار قیمت هفتگی BTC

هنگامی که قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ آگوست به ۱۲,۰۰۰ دلار رسید، برخی از سرمایه گذاران استدلال می کردند که BTC ساختار بازار خود را شکسته است. اگر چنین باشد، BTC از لحاظ تئوریک مجبور است این روند صعودی را ۱۴,۰۰۰- ۱۷,۰۰۰ ادامه دهد.

Sven Henrich، یکی از معامله گران NorthmanTrader ، معتقد است که بیت کوین می تواند به ۱۷،۰۰۰ دلار برسد. برای اینکه از لحاظ تکنیکال این روند طولانی طولانی نباشد، بیت کوین باید بالاتر از ۱۰.۵۰۰ دلار باقی بماند.

هانریچ معتقد است تا زمانی که قیمت بیت کوین بالای ۱۰.۵۰۰ دلار تثبیت شود, حتی اگر BTC پس از آن افت قیمت پیدا کند، صعود به ۱۷۰۰۰ دلار امکان پذیر است.

وی افزود:

در نگاهی بلند مدت به نمودار قیمت، می‌توان شکست مقاومت ۱۰۵۰۰ دلار را آغازگر یک روند صعودی بزرگتر در بیت کوین بدانیم. شکست این مقاومت، از نظر تکنیکالی، اهمیت بسیار بالایی داشت؛ زیرا خط روند نزولی بلند مدت BTC شکسته شده که هدف این شکست روند نزولی در مرحله اول رسیدن به ۱۷۰۰۰ دلار است.

بیت-کوین

منبع: NorthmanTrader

متغیرها برای هر دو روند صعودی و نزولی

در کوتاه مدت، تحلیلگران به عوامل مختلفی اشاره می کنند که می توانند احساسات اطراف BTC را تقویت کنند. برجسته ترین آنها، کاهش ارزش دلار ایالات متحده است.

به طور کلی، حجم معاملات در بازارهای مختلف از جمله حقیقی و حقوقی در حال افزایش است. به عنوان مثال، قراردادهای باز بازار معاملات آتی CME بیت کوین به رکورد بالایی رسیده است. حتی در ریزش اخیر بیت کوین، مجددا ارزش قراردادها به حالت قبل بازگشته است.

در حالی که عوامل بیشتری به ظاهر روند صعودی BTC  را پیش بینی می کنند، اما با این حال در کوتاه مدت ۲ نکته نگران کننده در مورد بیت کوین وجود دارد. نکته اول، عدم موفقیت بیت کوین در شکست ۱۲,۰۰۰ دلار است. فشار فروش گسترده‌ای در این قیمت اتفاق افتاد که موجب ریزش ۱۵ درصدی قیمت آن‌هم در کمتر از ۱۰ دقیقه شد. این فشار فروش گسترده باعث نگرانی برخی تحلیلگران شده است. نگرانی دوم تحلیلگران شاخص ترس و طمع بیت کوین است. در حال حاضر این شاخص عدد ۷۵ را نشان می‌دهد؛ این یعنی در بازار احساس طمع حکمفرماست. عموما در تحلیل بازارهای مالی زمانی که طمع بر بازار حاکم می‌شود، روند صعودی متوقف شده و شاهد اصلاح در قیمت هستیم. برعکس زمانی که عدد شاخص ترس و طمع کاهش یابد ترس بر بازار غلبه کرده و معمولا در چنین شرایطی انتظار شروع روند صعودی قیمت وجود دارد. به هر حال، بالا بودن شاخص ترس و طمع در بازار بیت کوین، نشانه مثبتی نبوده و تمایل به اصلاح در قیمت را نشان می‌دهد.

با این وجود، معلوم نیست که آیا معیارهای زنجیره ای مثبت، مانند تعداد HODLer ها که به بالاترین سطح رسیده است، می تواند خطرات بالقوه را جبران کند. در حال حاضر، تا زمانی که نمودار هفتگی BTC بالای ۱۱.۵۰۰ دلار بسته شود، با توجه به وضع دلار و سهام ایالات متحده، بازار با احتیاط خوش بینانه و صعودی باقی می ماند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا