فارکساخبار اقتصاد جهان

بوی بهبود قیمت نفت به مشام می رسد!

نفت برای دومین روز پیاپی صبح سه شنبه در آسیا روند صعودی پیدا کرد. علت این صعود را می توان افزایش امیدواری ها درباره دور دوم بسته های محرک اقتصادی در ایالات متحده و همچنین بهبود وضعیت تقاضا در بازار نفت دانست.

معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۰.۷۹٪ افزایش به ۴۲.۲۷ دلار در ساعت ۱۲:۰۷AM ET رسید و معاملات آتی نفت برنت (Brent Oil) با ۰.۵۱٪ افزایش به مبلغ ۴۵.۲۲ دلار معامله شد.

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ نیز پس از امضای دستورالعمل اجرایی در آخر هفته مبنی بر تخصیص ۴۰۰ دلار به صورت هفتگی به عنوان مزایای بیکاری، توئیت کرد که دموکرات های برتر کنگره می خواستند با او در مورد کمک هزینه های اقتصادی ویروس کرونا دیدار کنند.

روز یکشنبه، امین ناصر، مدیرعامل سعودی آرامکو (SE: 2222) که بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است، نسبت به بهبود تقاضای سوخت در آسیا ابراز خوش بینی کرد.

نفت خام در پی افزایش احتمال ارائه کمک هزینه‌های اقتصادی رشد کرد. قانونگذاران ایالات متحده مذاکراتشان با استیون منوچین وزیر خزانه داری پیرامون ارائه بسته اقتصادی حمایتی گسترده را ادامه دادند. آنها اعلام کردند که احتمال سازش وجود دارد. همچنین بعد از اظهارات مدیر عامل سعودی آرامکو, وضعیت تقاضا در بازار نفت در حال بهبود است.

بر اساس داده های دفتر ملی آمار چین که روز دوشنبه منتشر شد، شاخص بهای مصرف کننده (CPI) در ماه ژوئیه ۲.۷٪ افزایش یافته است. این افزایش نشان می دهد فعالیت اقتصادی در این کشور در حال افزایش است. یکی دیگر از علائم بهبود، شاخص بهای تولیدکننده (PPI) است که نسبت به سال قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته است. این افت قیمت نسبت به سقوط ۳ درصدی در ژوئن کمتر است. هر دو شاخص نشان می دهند فعالیت اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان از سر گرفته شده است.

منبع: Investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا