فارکساخبار اقتصاد جهان

سهام تسلا و اپل پیش از آغاز تقسیم سهام افزایش یافتند!

به گزارش رویترز پیش از آغاز اولین معاملات رسمی, سهام دو شرکت بزرگ اپل و تسلا پس از تقسیم سهام به بخش های کوچکتر، بسیار موفق عمل کردند و این تقسیم سهام، کار سرمایه گذاران برای مالکیت بیشتر سهام در روز دوشنبه را راحت تر می کند.

این آخرین تقسیم سهام اپل از زمان تقسیم ۷ بر ۱ در سال ۲۰۱۴ و پنجمین مورد از زمان عرضه عمومی در ۱۹۸۰ است.

تقسیم سهام راهی است برای شرکت ها که هزینه های خرید هر سهم را ارزان تر از خرید سهام جداگانه می کند, اگرچه حرکت برخی کارگزاران خرده فروشی برای ارائه برش یا کسری از سهام به سرمایه گذاران کوچکتر باعث شده تا این تاثیرات بطور فزاینده ای محدود شود.

سهام شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا که تقریبا ۳۰٪ از زمان اعلام تقسیم سهام ۴ به ۱ افزایش یافته بود در ۳۰ ژوئیه ۱۲۶.۵۶ دلار قیمت گذاری شد که در مقایسه با بسته شدن قیمت سهام در روز جمعه ۱.۴٪ افزایش داشته است.

این رالی به سازنده آیفون کمک کرد تا از آرامکو سعودی (SE: 2222) به عنوان با ارزش ترین شرکت در فهرست جهانی پیشی بگیرد و به اولین شرکت آمریکایی با سهام عام تبدیل شود که ۲ تریلیون دلار سرمایه در بازار ارزش دارد.

سهام اپل قبل از تقسیم روز جمعه با قیمت ۴۹۹.۲۳ دلار بسته شد که امسال ۷۰ درصد رشد داشته است.

تسلا در تعقیب اپل

این کمپانی خودروسازی برقی در اوایل ماه جاری تقسیم ۵ بر ۱ بخشی از سهام پر ارزش خود را اعلام کرد که از روز دوشنبه نیز عملی می شود.

سهام تسلا امسال بیش از ۵ برابر افزایش یافته است، در حالی که سهام شرکت جنرال موتورز و فورد موتور بعد از همه گیری ویروس کرونا با کاهش موتجه شده اند.

سهام تسلا با ۶۱٪ افزایش از زمان اعلام اولین تقسیم سهام در اواسط آگوست، در روز جمعه با قیمت ۲۲۳.۴ دلار بسته شد. قیمت آنها در روز دوشنبه با ۳۳/۳۳ درصد افزایش به ارزش ۴۵۳ دلار رسیده است.

کارگزاران آنلاین Robinhood ،Charles Schwab (NYSE: SCHW) Corp و Fidelity به همراه چند خریدار کوچکتر، شروع به ارائه بخش هایی از سهام فردی کرده اند.

براساس شاخص های S&P Dow Jones، تقسیم سهام در سال های اخیر در وال استریت بسیار نادر بوده است و فقط سه عضو S&P 500 اعلام کردند که در سال ۲۰۲۰ تقسیم می شوند، در حالی که به طور میانگین ده مورد در طول یک دهه گذشته به ثبت رسیده است.

منبع: investing

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا