فارکساخبار اقتصاد جهان

تاثیر شاخص دلار بر قیمت طلا

به لطف رشد اندک شاخص دلار, قیمت طلا در روز چهارشنبه در آسیا نزولی شد. معاملات آتی طلا تا ساعت (۱۲:۲۵ PM ET (5:25 به وقت گرینویچ با ۰.۳۵ درصد کاهش با مبلغ ۱۷۹۷ دلار معامله شد، در حالی که شاخص دلار با افزایش ۰.۰۳ درصدی به ۹۲.۳۶۵ رسید.

قیمت فلز گرانبها پس از رسیدن به یک قله کوچک در روز قبل، به زیر ۱۹۸۰ دلار کاهش یافت. قیمت طلا به لطف کاهش شاخص دلار و رسیدن به پایین ترین سطح چند ساله، روز دوشنبه به سمت ۲۰۰۰ دلار حرکت کرد.

اما انتشار داده های امیدوارکننده و بهتر از حد انتظار از بخش تولید ایالات متحده که یک شنبه منتشر شد امیدها را برای بهبود اقتصادی بازگرداند. شاخص مدیران خرید (ISM (PMI برای آگوست ۵۶ ثبت شد، که این میزان بالاتر از ۵۴.۵ پیش بینی شده و حتی بهتر از ۵۴.۲ در ماه جولای است.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، به رویترز گفت:

تعداد تولید بسیار بهتر از حد انتظار بود و این همان چیزی است که باعث کاهش ارزش طلا می شود و (همچنین) قدرت کمی به دلار می دهد.

به همین ترتیب، چین و ژاپن روز سه شنبه افزایش تولید را نشان دادند. در چین، PMI شاخص تولید Caixin برای آگوست از ۵۲.۸ در جولای به ۵۳.۱ رسید، در حالی که PMI تولید ژاپن در آگوست از ۴۵.۲ به ۴۷.۲ رسید.

با این اوصاف، دلار در این هفته با انتظارات تورمی ضعیف باقی ماند و در زیر ۹۲.۵ قرار گرفت. تحلیلگران معتقدند که طلا در کوتاه مدت حمایت خواهد شد.

هابرکورن همچنین افزود:

داده های بهتر و رشد شاخص های اقتصادی لزوما تصویر بهتری از فدرال رزرو ایالات متحده ارائه نمی دهد و روند طلا هنوز صعودی است.

منبع: investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا