ارزهای دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ رمزارز که خریداران در این هفته باید دنبال کنند!

در طول آخر هفته هکرها حدود ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه کاربران را از تعدادی کیف پول داغ در صرافی KuCoin به سرقت بردند. موارد قبلی هک معمولا تأثیر منفی بر قیمت رمزارز ها دارند اما با انتشار این اخبار، قیمت بیت کوین (BTC) و آلتکوین های اصلی تغییر محسوسی نداشته است.

مدیر عامل Square، جک دورسی، در مصاحبه اخیر خود با Human Rights Foundation، گفت که امنیت چیزی نیست که بتوان هرگز آن را کامل کرد و این یک تلاش همیشگی است که از حمله کنندگان یک قدم جلوتر باشند.

نمودار روزانه. منبع: Coin360

نمودار روزانه. منبع: Coin360

در خبرهای دیگر، اطلاعات منتشر شده از CryptoCompare نشان می دهد که حجم معاملات ETP از ۱۸۶.۵ میلیون دلار در روز در اواسط آگوست به متوسط ​​۴۸ میلیون دلار در اواسط سپتامبر کاهش یافته است.

بخش عمده ای از حجم ETP مربوط به محصولات Grayscale است و براساس داده ها، حجم معاملات این محصولات در اواسط سپتامبر به حدود ۴۰ میلیون دلار در روز کاهش یافت. این نشان می دهد که سرمایه گذاران در حالی که منتظر از سرگیری روند صعودی خود در بازارهای رمزارز ها هستند، خریدهای خود را متوقف کرده اند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر را که می توانند در این هفته یک روند رو به رشد را شروع کنند، تجزیه و تحلیل کنیم.

BTC / USD

بیت کوین در تاریخ ۲۴ سپتامبر از خط روند صعودی بالاتر رفت و از آن زمان نزدیک به مقاومت ۱۰،۸۰۰ دلار در حال تثبیت است. این نشان می دهد که فروشنده ها در تلاش هستند تا رالی را در سطح فعلی متوقف کنند اما خریداران اجازه ندادند قیمت به زیر ۱۰،۵۰۰ دلار کاهش یابد.

نمودار

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

معمولا ادغام دقیق در نزدیکی مقاومت نشان می دهد که خریدارهای کوتاه مدت عجله ندارند که موقعیت خود را ببندند زیرا انتظار سطح بالاتری را دارند. بسته شدن (زمان UTC) بالای ۱۰،۸۰۰ دلار می تواند به ۱۱،۱۷۸ دلار منتقل شود اما انتظار می رود که فروشنده ها از این سطح دفاع کنند.

میانگین متحرک ثابت و شاخص مقاومت نسبی دقیقا زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

فروش ۱۱،۱۷۸ دلاری ممکن است به نفع خریداران باشد و منجر به حرکت به ۱۲،۴۶۰ دلار شود. برعکس، اگر جفت ارز BTC / USD به زیر ۹،۸۳۵ دلار کاهش یابد، فروشنده ها فرماندهی می کنند.

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت یک الگوی پرچم را به دنبال افزایش از خط روند صعودی تشکیل داده است. شکست در این تنظیمات احتمال حرکت صعودی به مقاومت بالاتر با ۱۱،۱۷۸ دلار را افزایش می دهد.

RSI نزدیک به ۵۰ را حمایت می کند و میانگین متحرک یک حرکت صعودی را تکمیل کرده است، که این یک مزیت جزئی برای خریداران است.

با این حال، عدم موفقیت خریداران در بالا بردن قیمت به بالاتر از ۱۰،۸۲۴ دلار، به احتمال زیاد سیو سود را جلب می کند و فروشنده ها سپس سعی می کنند جفت ارز را به زیر ۱۰،۵۵۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت، روند صعودی در معرض شکست قرار دارد.

DOT / USD

پولکادات (DOT) یک الگوی مثلث متقارن بزرگ ایجاد کرده است که بلاتکلیفی بین خریداران و فروشنده ها را نشان می دهد. این عدم قطعیت پس از شکسته شدن قیمت در بالا یا پایین مثلث برطرف خواهد شد.

نمودار روزانه DOT ​​/ USD. منبع: TradingView

اگر فروشنده ها در زیر خط حمایت مثلث فرو روند و جفت ارز DOT / USD را حفظ کنند، این نشان می دهد که فروشندگان بیش از حد بر خریداران چیره شده اند. خریداران سعی خواهند کرد از حمایت ۳.۵۰ دلاری دفاع کنند اما شکست در زیر آن می تواند قیمت را به ۲.۰۰ دلار کاهش دهد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴.۵۹ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI به قلمرو منفی فرو می رود، که نشان می دهد فروشنده ها در تلاشند تا برتری خود را بدست آورند.

اگر جفت ارز از سطح فعلی بالا برود و از خط مقاومت مثلث خارج شود، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. هدف بعدی برای تماشای قیمت صعودی ۵.۵۰ دلار و بالاتر از آن ۶.۵۰ دلار است.

نمودار ۴ ساعته DOT ​​/ USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که مزیت کوتاه مدت برای فروشنده است. اکنون فروشنده ها باید قیمت خود را در زیر مثلث فرو ببرند تا موقعیت خود را بیشتر تحکیم کنند.

با این حال، اگر این جفت ارز به شدت از خط حمایت مثلث بازگردد، این نشان می دهد که خریداران با افت قیمت این حمایت، به شدت خرید می کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از مثلث برسانند، ممکن است یک حرکت سریع به ۵.۵۰ دلار باشد.

برخلاف این توضیحات، اگر قیمت حرکت شدیدی از مثلث نداشته باشد، این نشان می دهد که هیچ یک از طرفین نتوانسته است سلطه خود را تعیین کند. در چنین حالتی، ممکن است این جفت ارز برای چند روز محدود باقی بماند.

CRO / USD

کوین (Crypto.com (CRO یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است که با شکست و بسته شدن (زمان UTC) زیر ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار کامل می شود. پس از روند صعودی طولانی، این روند نزولی نشان می دهد که ممکن است altcoin در آستانه ساخت یک صعود باشد.

نمودار روزانه CRO / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۵۷ دلار) روند نزولی را آغاز کرده و RSI در منطقه منفی معامله کرده است و این یک مزیت برای فروشنده ها محسوب می شود. اگر قیمت به زیر ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار برسد ، جفت ارز CRO / USD می تواند تا هدف مورد نظر ۰.۱۰۶۰۷ دلار سقوط کند.

با این حال، اگر این جفت ارز از حمایت ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار برگردد، نشان می دهد که خریداران با افت این سطح خرید می کنند. سپس آنها سعی می کنند قیمت را از بالای خط مقاومت مثلث بالا ببرند.

در صورت موفقیت، این روند نزولی را باطل می کند و می تواند منجر به افزایش ۰.۱۸۳۴۱۶ دلار و بالاتر از آن ۰.۱۹۱۱۰۱ دلار شود.

نمودار CRO / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

این جفت ارز در حال حاضر در محدوده ۰.۱۵۱۶۴۹ و ۰.۱۵۴۵۸۲ دلار معامله می شود که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر قیمت به زیر ۰.۱۵۱۶۴۹ دلار برسد، این مزیت به نفع فروشنده ها تغییر می کند و احتمال افت به ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار را افزایش می دهد.

اگر جفت ارز از سطح فعلی افزایش یابد و بیش از ۰.۱۵۴۵۸۲ دلار باقی بماند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد.

XEM / USD

خریدارها در تاریخ ۲۶ سپتامبر (NEM (XEM را به بالای خط مقاومت الگوی سقوط هل دادند اما در تلاش برای حفظ شکست هستند. فروشنده ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت را بازگردانند.

نمودار روزانه XEM / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز XEM / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۱۵ دلار) بازگردد، این یک نشانه مثبت خواهد بود زیرا نشان می دهد که خریداران در حال کاهش هستند. اگر خریدارها بتوانند قیمت را به بالای ۰.۱۲۷ دلار برسانند، جفت XEM / USD می تواند تا ۰.۱۴ دلار و سپس به ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار برسد.

میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۱۰۵ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که خریداران از یک مزیت جزئی برخوردار هستند.

اگر فروشنده ها قیمت خود را زیر میانگین متحرک فرو ببرند، این نمای صعودی باطل خواهد شد و ممکن است نشان دهد که شکست فعلی یک تله خرسی است.

نمودار ۴ ساعته XEM / USD. منبع: TradingView

فروشنده ها نتوانسته اند جفت را در داخل الگو فرو ببرند و حفظ کنند که نشان می دهد خریداران تا سطح شکست خرید کرده اند. اگر اکنون بتوانند قیمت را به بالای ۰.۱۲۶۰۱۴۹ دلار برسانند، ممکن است روند صعودی آغاز شود.

بعید به نظر می رسد که این راه، یک مسیر آسان برای خریداران باشد زیرا فروشنده ها تلاش می کنند تا رالی را با ۰.۱۳ دلار و سپس دوباره با ۰.۱۴۵ دلار متوقف کنند.

برخلاف این فرض، اگر فروشنده ها بتوانند قیمت خود را زیر میانگین متحرک فرو ببرند، جفت ارز می تواند تا ۰.۱۰ دلار سقوط کند.

XTZ / USD

(Tezos (XTZ در ۲۰ سپتامبر به زیر حمایت ۲.۲۰۸۰ دلار سقوط کرد و در ۲۱ سپتامبر با سقوط بیشتر به ۱.۹۱۱۷ دلار رسید. هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در منطقه منفی است، که نشان می دهد فروشنده ها دارای دست بالا را دارند!

نمودار روزانه XTZ / USD. منبع: TradingView

در حال حاضر، فروشنده ها در تلاشند که عقب گرد را در خط روند نزولی متوقف کنند. در صورت موفقیت، جفت XTZ / USD می تواند تا ۱.۹۱۱۷ دلار سقوط کند و اگر این حمایت نیز شکسته شود ممکن است کاهش به ۱.۵۰ دلار برسد.

با این حال، اگر خریدار ها بتوانند قیمت را به بالاتر از روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲.۳۷ دلار) برسانند، این نشان می دهد که آخرین خرابی تله خرسی بوده است. اولین هدف صعودی ۲.۷۴۳۴ دلار است و بالاتر از این سطح حرکت صعودی می تواند به SMA 50 روزه (۳.۰۴ دلار) برسد.

معامله گران می توانند RSI را تماشا کنند زیرا شکست بالای سطح ۴۰ اولین نشانه ضعیف شدن روند نزولی خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته XTZ / USD. منبع: TradingView

خریداران در حال تلاش برای ایجاد الگوی برگشتی دوقلو کف نزدیک به سطح ۱.۹۱۵ دلار هستند در حالی که فروشنده ها در تلاشند روند نزولی را از سر بگیرند. اگر فروشنده ها بتوانند قیمت خود را به زیر ۲.۰۹ دلار برسانند، افت به ۱.۹۱۱۷ دلار محتمل است و روند نزولی می تواند از سر گرفته شود.

بر خلاف این فرض، اگر خریدارها بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت بالایی در ۲.۲۷۸۸ دلار افزایش دهند، یک برگشت کوتاه مدت می تواند روی دهد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا