ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۷۵ صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ بسته شدند

در سال جاری حداقل ۷۵ صرافی ارزهای دیجیتال به دلیل هک یا کلاهبرداری بسته شده و یا به سادگی به دلایل نامعلوم ناپدید شده اند.

براساس گزارش Crypto Wisser Exchange Graveyard، پنج صرافی به عنوان کلاهبردار معرفی شده و چهار مورد از جمله Altsbit و Nerae نیز هک شده اند.

در کل، ۳۱ صرافی به طور داوطلبانه تعطیل شده اند، در حالی که ۳۴ صرافی بدون هیچ توضیحی ناپدید شدند. دو صرافی NLexch هلندی و Chilean Chilebit نیز تنها دو موردی بودند که توسط دولت در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند.

روندهایی وجود دارد که به توضیح این که چرا بسیاری از صرافی های کوچکتر شکست می خورند کمک می کند. رشد DeFi و ظهور صرافی های غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۰، برای بسیاری تیر خلاص بوده است.

فشار تنظیم مقررات نیز از روزهای ابتدایی ظهور این صنعت افزایش یافته است و بسیاری از صرافی ها نتوانسته اند این الزامات قانونی را فراهم کنند. هک و کلاهبرداری نیز به عنوان موارد در حال رشد برای صرافی ها ذکر شده است.

در عین حال، دو صرافی BitMEX و KuCoin نیز ممکن است در انتهای راه خود باشند. به دنبال تشکیل پرونده های کیفری علیه مدیران BitMEX در هفته گذشته به دلیل نقض مقررات بانکی، سایت امنیتی Chainalysis این صرافی را “پرخطر” دانست.

این شرکت امنیتی به تعدادی از مشتریان برجسته خود از جمله آژانس های دولتی، بانک ها و صرافی ها اخطار داده و به آنها اطلاع داده است که هر صرافی ای که با اتهامات کیفری مواجه شود را باید پرخطر دانست.

به نظر می رسد برخی از معامله گران نسبت به ماندگاری BitMEX در آینده بدبین هستند و بر اساس داده های Coin Metrics، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار BTC از این صرافی بین ۳۰ سپتامبر و ۳ اکتبر خارج شده است.

صرافی KuCoin مستقر در سنگاپور در اواخر سپتامبر با هک ۲۰۰ میلیون دلاری روبرو شد، اما با ارائه چندین به روزرسانی امنیتی به منظور اطمینان از شفافیت، سعی در اطمینان بخشی به کاربران دارد. در آخرین اطلاعیه در ۶ اکتبر، این صرافی اعلام کرد که به حسابرسی دارایی های هک شده ادامه خواهد داد.

صرافی های ارزهای دیجیتال تنها مواردی نیستند که از بین می روند. طبق داده های سایت deadcoins.com تقریبا ۲،۰۰۰ آلتکوین و رمزارز دیگر وجود ندارند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا