فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

قیمت طلا (XAUUSD) هفته گذشته ۱٪ کاهش یافت! تحلیل تکنیکال هفته پیش رو

عدم وجود یک کاتالیزور صعودی ممکن است منجر به ادامه نوسان قیمت طلا شود. انتظار می رود با تشکیل یک کانال صعودی در دوره روزانه، افزایش قیمت بیشتر شود. با افزایش فشار خرید ممکن است سطح مقاومت ۱،۹۳۵ دلار بشکند، که در این صورت امکان دارد به سطح مقاومت ۱،۹۸۴ دلار و ۲،۰۰۴ دلار افزایش یابد.

بازار XAUUSD
سطح کلیدی:
سطح مقاومت: ۱،۹۳۵ دلار، ۱،۹۸۴ دلار، ۲،۰۰۴ دلار
سطح پشتیبانی: ۱،۹۰۱ دلار، ۱،۸۵۰ دلار، ۱،۷۷۸ دلار

روند بلند مدت XAUUSD: صعودی

انتظار معامله گران خرده فروشی هنوز بر روی این فلز درخشان تحقق پیدا نکرده است. اعتقاد بر این بود که قیمت طلا در سطح حمایتی ۱،۸۵۰ دلار در ۲۸ سپتامبر ۲ بار پایین می آید و فراتر از سطح کنونی افزایش می یابد. قیمت برای شکستن سطح قیمت ۱،۹۰۱ دلار و آزمایش سطح مقاومت ۱،۹۳۵ دلار به طور پیوسته افزایش می یابد. هفته گذشته بازار با ۱،۹۳۵ دلار بسته شد و نتوانست سطح آن را بشکند. سپس قیمت تا سطح ۱،۹۰۱ دلار ریزش کرد. این کاهش ۱٪ قبل از بسته شدن بازار هفتگی دیروز است.

Gold-Daily-chart-oct.-17

نمودار طلای روزانه، ۱۷ اکتبر

این دو میانگین متحرک موازی یکدیگر بودند تا نوسانات کمی را در بازار طلا نشان دهند. با این حال، قیمت در دو EMA متفاوت است. انتظار می رود که با افزایش اقدامات قیمت در کانال روزانه و تشکیل روند صعودی، رشد طلا بیشتر شود. افزایش فشار خرید ممکن است منجر به شکستن سطح مقاومت ۱،۹۳۵ دلار شود، که حتی می تواند به اهداف بعدی یعنی سطح مقاومت ۱،۹۸۴ دلار و ۲،۰۰۴ دلار افزایش یابد. اگر کندل روزانه زیر خط روند پایین کانال بسته شود، قیمت ممکن است به سطح حمایتی ۱،۸۵۰ دلار و ۱،۷۷۸ دلار کاهش یابد.

روند میان مدت XAUUSD: صعودی

طلا در نمودار ۴ ساعته صعودی است. این فلز گرانبها دو هفته پیش با فشار صعودی پشتیبانی شد. حرکت قیمت یک کانال صعودی به سمت مقاومت در ۱،۹۳۵ دلار تشکیل داده است. قیمت برای حمایت از ۱،۹۰۱ دلار در سطح ذکر شده کاهش یافت. این بدان معنی است که سود خود را می بخشد.

Gold-4-hour-chart-Oct.17

نمودار روزانه طلا، ۱۷ اکتبر

طلا قبل از پایان بازار دیروز در سطح قیمت ۱،۹۰۱ دلار نوسان داشت و در محدوده اندیکاتورهای میانگین متحرک ۹ و ۲۱ روزه معامله می شد. با این وجود، شیب نزولی شاخص قدرت نسبی عدد ۴۰ را نشان می دهد نشانه سیگنال فروش می باشد. خرید می تواند با قیمت ۱۹۱۶.۵۸ دلار، حد ضرر با قیمت ۱۸۸۸۸.۹۴ دلار و سیو سود با قیمت ۱۹۴۵.۳۵ دلار می تواند انجام شود.

منبع: cryptovibes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا