ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قانون جدید! مقامات در روسیه باید دارایی های دیجیتال خود را اعلام کنند!

مقامات رسمی روسیه از روز اول سال نو، ۲۰۲۱، باید کلیه دارایی های دیجیتال خود را اعلام کنند. این قانون در تاریخ ۲۰ اکتبر توسط دفتر دادستان کل روسیه، ایگور کراسنوف، پس از دیدار با ۱۵ دادستان کل دیگر به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) اعلام شد.

کراسنف گفت:

از سال آینده، کارمندان دولت ملزم به اعلام ارزهای [مجازی] برابر با سایر دارایی ها خواهند بود.

در سال ۲۰۱۸، وزارت کار روسیه اعلام کرد که مقامات دولتی به دلیل وضعیت غیرمجاز ارزهای دیجیتال، نیازی به اعلام دارایی های مجازی در گزارش های مالیاتی خود ندارند. به همین ترتیب، این نگرانی وجود دارد که دارایی های دیجیتال ممکن است ابزار مالی مورد استفاده برای رشوه و فساد باشند.

طی سه سال گذشته، دادستانی کل ادعا کرده است که بیش از ۴۴۰ میلیون دلار دارایی نامشخص و غیر رمزنگاری از مقامات دولتی مصادره کرده است.

این الزامات جدید به دنبال قوانین جدیدی است که توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ماه ژوئیه امضا شده است که دارایی های رمزنگاری شده را مانند کالاهای فیزیکی از سال ۲۰۲۱ طبقه بندی می کند، شناسایی ارزهای مجازی در این کشور برای اولین بار!

در حالی که قوانین ارزهای رمزپایه را به عنوان مبلغ قانونی به رسمیت نمی شناسد، اما فعالیت های مربوط به ارزهای دیجیتال را در سراسر روسیه قانونی می داند.

در کنار کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روسیه، هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، ازبکستان و تاجیکستان، دادستان های کل افغانستان، بلاروس، مغولستان، ایران، آذربایجان، کامبوج و ارمنستان – که شرکای غیر عضو و کشورهای ناظر هستند- در جلسه نیز حضور داشتند. این گردهمایی با موضوع مبارزه با فساد برگزار شد.

اعلامیه روسیه در مورد گزارش رمزنگاری حاکی از آن است که قوانینی مشابه ممکن است به زودی در سراسر منطقه اوراسیا وضع شود.

در ماه آگوست، سرویس نظارت مالی فدرال روسیه ادعا کرد که روشی برای “ناشناس ماندن معاملات” با استفاده از بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) و کوین حفظ حریم خصوصی محبوب مونرو (XMR) ایجاد کرده است. این آژانس همچنین خاطر نشان کرد که چندین کشور خارجی نیز به این سیستم علاقه نشان داده اند و این پیشنهاد را می دهد که این سیستم را به کشورهای متحد بفروشد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا