ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

مدیر اجرایی بایننس: ارز دیجیتال ملی می تواند تهدیدی برای بیت کوین باشد

مدیر اجرایی بایننس، Changpeng Zhao، معتقد است که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی که به اندازه کافی خوب طراحی شده باشد، می تواند تهدیدی برای بیت کوین باشد.

در یک مصاحبه ویدیویی با نویسنده ارشد Fortune، جف رابرتز، از او سوال شد که چگونه عرضه یوان دیجیتال بر صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.

ژائو در پاسخ گفت که هر بلاکچین یا ارز دیجیتال برای صنعت خوب است زیرا دارایی های دیجیتال را قانونی می کند و باعث افزایش آگاهی می شود. وی افزود که اگرچه در حال حاضر برای راه اندازی، یک مسابقه بین کشورهای بزرگ وجود دارد، اما بیشتر CBDC ها در ابتدا محدودتر خواهند بود اما با گذشت زمان تکامل می یابند.

وقتی از CZ مستقیما درمورد تهدید بیت کوین سوال شد، CZ پاسخ داد که تعداد کمی از CBDC ها همان آزادی بیت کوین را دارند و بسیار متمرکز و کنترل می شوند. با این حال، وی درباره روند طولانی مدت آنها هشدار داد:

اگر یک دولت، ارزی دیجیتال با آزادی و دسترسی بیشتر و محدودیت‌های کمتر از بیت کوین عرضه کند و از طرف دیگر استفاده از آن ارزان‌تر و سریع‌تر باشد، به یک تهدید برای بیت کوین تبدیل می‌شود. اما این مسئله برای این صنعت مفید است. این ارز از بیت کوین بهتر خواهد بود و جایگزین آن خواهد شد.

وی افزود که این کار بدی نخواهد بود زیرا شبیه زبان وب HTML5 است که جایگزین HTML4 می شود.

در پاسخ به این سوال که آیا امکان اضافه‌شدن یوان دیجیتال برای تکمیل استیبل کوین‌های موجود در صرافی بایننس وجود دارد یا خیر، CZ اظهار داشت که به این زودی ها عرضه نخواهد شد. وی افزود محدودیت های زیادی در مورد فرار سرمایه از چین وجود دارد.

علاقه به CBDC ها با دیدگاه های مختلف در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. بورکارد بالز، سیاستمدار آلمانی و عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی این کشور، اخیرا اظهار داشت که اگر یورو دیجیتال به عنوان ذخیره ارزش استفاده شود تهدیدی برای سیستم مالی است.

به نظر نمی رسد ایالات متحده برای راه اندازی دلار دیجیتال عجله داشته باشد اما بنیانگذار مورگان کریک دیجیتال، آنتونی پمپلیانو، اظهار داشت که اگر به زودی اقدام نکند، ایالات متحده از چین عقب می افتد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا