ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر برای این هفته: BTC ،BNB ،ADA ،BCH ،LINK

بیت کوین (BTC) در حدود ۹۰٪ از سال گذشته صعود کرده است و نسبت به پایین ترین سطح مارس خود نزدیک به ۱۹۱٪ افزایش یافته است. این افزایش به تدریج و بدون سر و صدا زیاد صورت گرفته است که نشان می دهد برندگان رمزنگاری کسانی هستند که در سال ۲۰۲۰ خرید کرده اند.

بسته شدن ماهانه ماه اکتبر با ۱۳،۷۹۸.۹۹ دلار بالاترین حد است که از دسامبر ۲۰۱۷ با ۱۳،۷۸۹.۶۸ دلار پیشی گرفته است. عملکرد قدرتمند بیت کوین اکنون ممکن است نهنگ ها و دلالانی را که می خواهند از این قدرت بهره مند شوند، جذب کند.


داده های عملکرد هفتگی بازار رمزنگاری. منبع: Coin360

اگر چنین اتفاقی بیفتد ، بیت کوین می تواند شتاب بگیرد و سرمایه گذاران را از این رو شگفت زده کند. این می تواند منجر به این شود که معامله گران آلتکوین های خود را برای سرمایه گذاری در بیت کوین بفروشند. از این رو، به نظر می رسد که فصل آلتها در کوتاه مدت به پایان رسیده است.

سه مورد از پنج ارز رمزنگاری شده برتر که امروز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند، ممکن است فرصتی برای معاملات صعودی فراهم کنند. در حالی که دو ارز دیگر ممکن است روند کاهشی خود را ادامه دهند. بیایید سطوح حیاتی را که ممکن است شروع یک حرکت رو به پیشرفت را نشان دهند، بررسی کنیم.

BTC / USD

بیت کوین به بالاتر از مقاومت ۱۳،۹۷۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت و در ۳۱ اکتبر به بالاترین سطح ۱۴۱۰۱،۹۱ دلار رسید. اگرچه خریداران نتوانستند قیمت بالاتر از مقاومت را حفظ کنند، اما در مقابل نزولی نیستند.


نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

این نشان می دهد که معامله گران با عجله موقعیت های خود را نمی بندند زیرا آنها انتظار یک تلاش دیگر خریداران برای بالا بردن قیمت بالاتر از مقاومت را دارند.

میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۱۳،۳۰۹ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱،۵۰۵ دلار آمریکا) شیب دار هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده اشباع خرید است. این نشان می دهد که خریداران حاکم بر بازار هستند.

اگر جفت ارز BTC / USD بالای ۱۴،۰۰۰ دلار بسته شود، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است به ۱۶،۵۰۰ دلار برسد.

با این حال، اگر خریداران دوباره نتوانند قیمت بالای ۱۴،۰۰۰ دلار را حفظ کنند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است موقعیت های خود را کنار بگذارند و فروشنده ها می توانند معامله های کوتاه را آغاز کنند. وقفه در زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه اولین نشانه ضعف حرکت است.

اگر جفت ارز سقوط کند و به زیر سطح حمایت مهم ۱۲،۴۶۰ دلار برسد، احتمالاً فروشنده ها برنده خواهند بود.


نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

این جفت ارز در حال حاضر سعی دارد بالاتر از ۱۰-EMA باشد. اگر این اتفاق بیفتد و خریداران موفق شوند قیمت را به بالای منطقه مقاومت ۱۳،۹۷۳،۵۰ دلار تا ۱۴،۱۰۱،۹۲ دلار برسانند، احتمالاً روند صعودی جدیدی وجود دارد.

با این حال، واگرایی نزولی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی در حال تضعیف است. اگر فروشندگان بتوانند جفت ارز را در زیر ۱۰-EMA فرو ببرند، افت به ۵۰-SMA و سپس به ۱۳،۰۰۰ دلار اتفاق خواهد افتاد. حمایت قوی در محدوده ۱۲،۷۵۰ تا ۱۳،۰۰۰ دلاری می تواند خریداران را به خود جلب کند.

BNB / USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۳۰ اکتبر زیر حمایت ۲۸.۵۰ دلار شکست اما موفق شد از پایین ترین سطح روز گذشته بازگردد و به بالای ۲۸.۵۰ دلار برسد. با این حال، الگوی شمعی دوجی در تاریخ ۳۱ اکتبر، بلاتکلیفی بین خریداران و فروشنده ها را نشان می داد.
نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

فروشنده ها در حال حاضر در تلاشند تا روند بلاتکلیف را در جهت نزولی بکشانند و برتری خود را بدست آورند. در صورت شکست و بسته شدن جفت ارز BNB / USD در زیر ۲۷.۵۰ دلار، احتمال افت به ۲۴.۸۶ دلار افزایش می یابد.

روند نزولی ۱۰ روزه میانگین متحرک نمایی (۲۹.۴۷ دلار) و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول را دارا است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت معکوس حرکت کند و از ۲۸.۵۰ دلار بالاتر رود، پیشنهاد می شود چند روز دیگر تثبیت شود.
نمودار BNB / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که بازیابی ۲۷.۵۱۱۱ دلار با مقاومت سخت ۱۰-EMA روبرو است. شکست در زیر ۲۸ دلار می تواند حمایت ۲۷.۵۰ دلاری را به چالش بکشد، که اگر شکسته شود، توقف بعدی می تواند ۲۶.۵۰ دلار باشد.

هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند و RSI نیز به محدوده اشباع فروش نزدیک است و این یک مزیت برای فروشنده ها است.

در صورت تغییر و افزایش جفت ارز از ۲۹ دلار، این نمایه باطل می شود. چنین حرکتی رالی در سطوح پایین تر را نشان می دهد و احتمال افزایش را به ۳۰.۵۰ دلار افزایش می دهد.

ADA / USD

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۶ اکتبر زیر الگوی نزولی شکست و به سطح حمایت ۰.۰۸۹۱ دلار سقوط کرد. خریداران در حال حاضر در تلاشند تا سطح حمایت را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند.


نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

با این وجود، کاهش میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۰.۹۸۸ دلار) و RSI زیر ۴۳ نشان می دهد که فروشنده ها کنترل بازار را در اختیار دارند. بنابراین، احتمالا میانگین متحرک با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

اگر جفت ارز ADA / USD از این مقاومت پایین بیاید، فروشنده ها دوباره سعی می کنند حمایت ۰.۰۸۹۱ دلار را بشکنند. چنین حرکتی دروازه های سقوط را برای حمایت بعدی با ۰.۰۷۵۵ دلار باز می کند.

اگر خریداران بتوانند فشار بیاورند و آن را حفظ کنند، این دیدگاه نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به افزایش ۰.۱۱ دلار شود.


نمودار ADA / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

خریداران قیمت بالای ۱۰-EMA را در نمودار ۴ ساعته افزایش داده اند. این جفت ارز اکنون می تواند تا ۵۰-SMA حرکت کند که فروشنده ها ممکن است دوباره وارد عمل شوند و بفروشند.

اگرچه ۵۰-SMA هنوز شیب دار است، ۱۰-EMA در حال تلاش برای افزایش است و RSI تا نقطه میانی افزایش یافته است که نشان می دهد فشار فروش در کوتاه مدت کاهش یافته است.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح فعلی یا ۵۰-SMA پایین بیاید، فروشنده ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر حمایت ۰.۰۸۹۱ دلار برسانند. در صورت موفقیت ، مرحله بعدی حرکت رو به پایین می تواند آغاز شود.

BCH / USD

بیت کوین کش (BCH) یک مثلث متقارن را تشکیل داده است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. با این حال، چون این نمودار عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشنده ها را نشان می دهد، بهتر است قبل از هر اقدامی کمی صبر کنید تا قیمت بالای مثلث شکسته شود.


نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI بالای ۵۹ است که نشان می دهد خریداران برتری دارند. اگر خریدارها بتوانند قیمت را بالاتر از مثلث حفظ کنند، جفت ارز BCH / USD می تواند تا ۲۸۰ دلار و سپس به ۲۹۶.۸۷ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از زیر مثلث شکسته شود، جفت ارز BCH / USD می تواند تا سطح حمایت مهم ۲۴۲ دلار سقوط کند. SMA پنجاه روزه (۲۳۹ دلار) دقیقاً زیر این حمایت قرار می گیرد.


نمودار BCH / USD چهار ساعته. منبع: TradingView

خریداران قیمت را از بالای خط مقاومت در برابر مثلث متقارن بالا بردند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و فروشنده ها قیمت را به مثلث کشیده اند.

با این حال، اگر جفت ارز ۵۰-SMA یا ۱۰-EMA برگشت یابد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را بالاتر از مثلث ببرند. در صورت موفقیت، حرکت می تواند افزایش یابد و احتمالاً افزایش قیمت ۲۸۰ دلاری وجود دارد.

در صورت شکسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک و افت به زیر مثلث متقارن، این دیدگاه مثبت نفی می شود.

LINK/USD

چین لینک (LINK) طی چند روز گذشته در یک کانال صعودی معامله شده است. اگرچه سرعت صعود کند است، اما آلتکوین به طور متوالی بالا و پایین می رود.


نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

جفت ارز LINK / USD در حال حاضر پس از کاهش مقاومت در برابر ۱۳ دلار در حال اصلاح است. هر دو میانگین متحرک مسطح شده اند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

خریداران احتمالا سقوط به خط حمایت کانال را خریداری می کنند. اگر قیمت با قدرت از این حمایت بازگردد، خریداران ممکن است دوباره تلاش کنند که جفت ارز را به بالای ۱۳ دلار برسانند.

در صورت فرو رفتن فروشنده ها در زیر کانال، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۸.۳۸۱۷ دلار و زیر آن را به ۷.۲۸۶۹ دلار کاهش دهد.


نمودار LINK / USD چهار ساعته. منبع: TradingView

خریداران در حال حاضر در تلاش برای دفاع از خط روند صعودی هستند. اگر آنها بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند، این جفت ارز می تواند مسیر خود را به سمت ۱۳ دلار آغاز کند.

با این حال، ۱۰-EMA مسطح شده و RSI در منطقه منفی معامله کرده است که نشان می دهد فروشنده ها در کوتاه مدت تلاش برای بازگشت دارند.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت زیر خط روند صعودی را فرو ببرند، جفت ارز می تواند به خط حمایت کانال سقوط کند. خریداران سعی خواهند کرد از این حمایت دفاع کنند و در صورت موفقیت، جفت ارز ممکن است به خط روند نزولی صعود کند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا