بورساخبار بورس و اقتصاد

اتفاقات عجیب در بازارهای امروز ۱۹ آبان / این هفته اصلاح بازار تمام می‌شود

تا ساعت ۱۴ امروز ۱۹ آبان ماه هرچند هنوز بازار سهام روند نزولی دارد اما قیمت طلا هشت درصد و قیمت دلار بازار ۹ درصد نسبت به دیروز افزایش یافته است.

تا ساعت ۱۴ امروز ۱۹ آبان ماه قیمت دلار صرافی ملی ۲۴۸۰۰ تومان در حالی اعلام شده که این میزان دیروز ۲۳۵۰۰ تومان بود.

رشد ۵.۵ درصدی دلار صرافی ملی در حالیست که قیمت دلار بازار امروز نیز ۹.۲ درصد رشد کرد.

دلار در بازار آزاد امروز در حالی ۲۷۶۵۰ تومان گزارش شده که این نرخ در روز یکشنبه هم ۲۵۳۰۰ تومان بود.

در همین حال امروز قیمت طلا هشت درصد افزایش یافته است. طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلا در امروز تا ساعت ۱۴ یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان بود. این نرخ در روز یکشنبه یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان بود.

قیمت سکه تمام طرح جدید نیز امروز در حالی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده که این نرخ در روز یکشنبه ۱۲ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان بود. بدین ترتیب رشد ۹ درصدی نیز در کارنامه امروز قیمت سکه ثبت شده است.

اما امروز شاخص کل بورس بار دیگر افت کرد و دو درصد کاهش داشت.

در سه روز اول معاملات بازار سهام روند شاخص کل نزولی بود و شاخص کل تا یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ریزش کرد، اما روند بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بازار سهام امروز گفت: معاملات امروز بازار سهام بسیار بهتر از دیروز بود و همچنین لغو قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه نیز اتفاق مثبتی در معاملات امروز بود.

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام فردا گفت: احتمالا فردا شاخص کل نوسان زیادی ندارد و به نظر می‌رسد ریزش شاخص کل بازار فردا بسیار کم باشد. همچنین به نظر می‌رسد طی این هفته صف‌های فروش باید جمع شود و حجم معاملات بیشتر می‌شود که این موضوع باعث ایجاد تعادل در بازار سهام می‌شود.

این کارشناس در رابطه با پایان روند نزولی بازار سهام گفت: به نظر می‌رسد این هفته دوره اصلاح بازار سهام به پایان برسد و شاخص کل بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نوسان داشته باشد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا