ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آموزش خرید بیت کوین + مواردی که باید به آنها دقت کنید!

تغییرات قیمت و زمان خرید بیت کوین

در بررسی زمان مناسب برای خرید بیت کوین باید به قیمت نسبی و مطلق این ارز دیجیتال توجه داشته باشیم. میانگین‌های متحرک مقیاسی خوب برای اندازه‌گیری تغییرات این ارز در بازه‌های زمانی مختلف هستند. با استفاده از میانگین متحرک می‌توانیم تعیین کنیم که فرضا در یک دوره یک هفته‌ای، یک ماهه و غیره، میانگین قیمت بیت کوین چقدر بوده است و یا فرضا کف قیمت آن چقدر بوده است و از این طریق به تصمیم‌گیری‌های درست و بهتری بپردازیم.

حالا که انگیزه لازم و اندیکاتور مورد نظر را داریم، باید این‌ها را در مقابل قیمت روزانه بیت کوین قرار دهیم و به مقایسه آن در یک دوره پرداخته و ببینیم آیا می‌توانیم سیگنال‌های ورود و خروج را بیرون بکشیم. اما قبل از این که وارد این تفکیک دوره‌ای شویم، اجازه دهید قوانین بازی را تعریف کنیم.

قوانین بازی

از آنجا که در کل تنها یک میانگین متحرک شما را در مورد تصمیمات خریدتان راهنمایی می‌کند، باید به این صورت کار کنید که هر وقت میانگین مورد نظر بالای قیمت ترید روزانه بیت کوین باشد، اقدام به خرید آن نکنید؛ بلکه زمانی که این میانگین پایین قیمت ترید روزانه باشد، بهتر است اقدام به خرید کنید.

پس شما تنها یک سیگنال دارید و آن هم میانگین متحرک مورد نظر است و با استفاده از آن به خرید و یا عدم خرید اقدام می‌کنید. این مهم‌ترین نکته این رویکرد است و البته تعدادی قوانین را نیز برای آن تعریف می‌کنیم:

۱- بازه تاریخی: بازه زمانی را در اینجا به صورت قیمت میانگین روزانه از یک ژانویه تا سی اکتبر در نظر می‌گیریم.

۲- تنها خرید: در این استراتژی، هدف ما تنها خرید است و کاری به زمان فروش نداریم.

۳- ورود و خروج: در اینجا میانگین متحرک به ما سیگنال ورود و خروج می‌دهد. ورود در این استراتژی به معنی خرید بیت کوین است و خروج به معنی خارج شدن از پوزیشن خرید است.

۴- تنها میانگین متحرک: در اینجا، تنها اندیکاتوری که مورد نظر قرار می‌دهیم، میانگین متحرک است و بنابراین از حاشیه دور خواهیم بود.

۵- میانگین روزانه: در اینجا میانگین قیمت را با توجه به قیمت‌های یک پایگاه داده معتبر تعیین می‌کنیم.

۶- تنها بیت کوین: در این استراتژی، تنها به خرید بیت کوین توجه می‌کنیم و از آلتکوین‌ها صرف نظر می‌کنیم.

۷- تنها مکث: این استراتژی به این صورت است که یا اقدام به خرید بیت کوین می‌کنید و یا اقدام نمی‌کنید. به همین دلیل در بسیاری از مواقع باید تنها صبر کنید و منتظر سیگنال باشید.

۸- انعام: از آنجا که ما در اینجا متکی به یک روند ایجاد شده هستیم، خرید در کف وجود ندارد؛ زیرا کف هنوز هم پایین میانگین متحرک مورد نظر است. اما این خرید هنوز هم دارای مزیت است و مرتبا به بالای میانگین متحرک مورد نظر می‌رود.

اعداد پیش رو

بیت کوین

بیت کوین امسال را با قیمت حدود ۷،۲۰۰ دلار شروع کرد و بعدا به حدود ۳،۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. اینک بیت کوین به بالاترین قیمت سال خود دست یافته و در حوالی ۱۳،۵۰۰ دلار معامله می‌شود. اگر به میانگین متحرک روزانه این ارز دیجیتال شاخص در این مدت توجه شود، تغییرات روزانه قیمت قابل رویت خواهد بود. هر چه دوره مورد نظر برای بررسی بیشتر باشد، میانگین باثبات‌تر خواهد بود.

نگاهی به نمودار بالا نشان می‌دهد که نقاط ورود و خروج با توجه به میانگین متحرک مورد نظر خود را نشان می‌دهند. هر چه دوره زمانی کوتاه‌تری را انتخاب کنیم، نقاط ورود و خروج بیشتری را خواهیم داشت. این به نکته مهمی اشاره دارد و در تحلیل دوره‌ای همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

قابل توجه خریداران

قبل از این که به تفکیک‌های دوره‌ای برویم، باید به ماهیت صعودی بازار امسال توجه داشته باشیم. این استراتژی برای بازار امسال جواب داده است و اگر کسی اقدام به انجام آن کرده باشد، اینک در سود است. این به دلیل ماهیت صعودی بازار امسال بیت کوین بوده است.
اما اگر یک بازار نزولی مانند بازار ۲۰۱۸ را در نظر بگیریم، اعمال این استراتژی باعث عدم خرید بیت کوین می‌شود و در انتها ما ضرر نمی‌کنیم و البته سود هم نخواهیم کرد. از آنجا که این استراتژی بر میانگین متحرک تکیه دارد، در دوران نزولی مرتبا به ما سیگنال خروج داده می‌شود.

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه

میانگین-متحرک-200-روزه-بیت-کوین

میانگین متحرک تنظیم شده ۲۰۰ روزه یکی از اندیکاتور‌های مهمی است که بسیار به آن توجه می‌شود و تقریبا نصف تقاطع طلایی و تقاطع مرگ در تحلیل تکنیکال بر اساس این میانگین شکل می‌گیرد. این تحلیل در نمودار بالا به طور مفصل نشان داده شده است. حال با توجه به نمودار بالا، چه زمان‌هایی در سال ۲۰۲۰ باید بیت کوین خریده می‌شد؟

با توجه به نمودار مشخص می‌شود که در سه موقعیت باید وارد بازار می‌شدید. این سه موقعیت در کل ۲۲۰ روز را برای خرید بیت کوین به ما نشان می‌دهد. گفتیم که خروج در اینجا به معنی نخریدن بیت کوین است و به معنی فروش نیست. اگر خروج را به عنوان یک حرکت محسوب کنیم، در کل، پنج حرکت تا آخر دوره خواهیم داشت. این نوع خرید، همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، دارای مزیت است.

مزیت این روش، این است که بدون دردسر است و در طول دوره مورد نظر تنها چند بار وارد می‌شوید و خرید خود را انجام می‌دهید که سود خوبی هم خواهید داشت. افرادی که از ابتدای سال تا ۳۰ اکتبر با استفاده از این استراتژی اقدام به خرید کرده باشند، حدود ۳۱.۹ درصد سود کسب کرده‌اند.

 منبع:
eng.ambcrypto
wikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا