فارکسآموزش فارکس

آیا می دانید چه روزی در هفته بهترین زمان برای معامله گری در فارکس است؟

بهترین روز هفته برای معامله در فارکس! بله عنوان را درست خواندید. اینکه در کدام روز هفته اقدام به معامله کنید نیز بر میزان سود یا زیان شما تاثیر می گذارد. همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، بهترین زمان برای معامله اواسط هفته است چرا که بیشترین فعالیت در این زمان اتفاق می‌افتد.

روزهای هفته در فارکس

معمولا روز‌های جمعه تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت EST (به وقت ایران ۲۰:۳۰) بازار شلوغ است و بعد از آن تا ساعت ۵:۰۰ به وقت EST (به وقت ایران ۱:۳۰) که جلسه به اتمام می‌رسد خبر چندانی نیست. یعنی اینکه جمعه ها فقط نصف روز کار می‌کنیم. آخر هفته همیشه زود شروع می‌شود! بر اساس این موارد فهمیدیم که شلوغ‌ترین و بهترین روز‌های هفته برای معاملات فارکس چه زمانی است. شلوغترین زمان‌ها از آنجایی که نوسانات بالا ارائه‌گر فرصت‌های بیشتری است بهترین زمان برای معامله است.

زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید

همه‌ی ما نیاز به استراحت و خواب داریم و بنابراین نمی‌توانیم در تمامی جلسات فعال باشیم مگر اینکه ادوارد کالن باشید! اگر حتی بتوانید چه دلیلی دارد که این کار را انجام دهید؟

در حالی که بازار فارکس ۲۴ ساعته فعال است این امر بدین معنی نیست که فعالیت همیشه در جریان است. گذشته از آن خواب کافی جز لاینفک از زندگی سالم است! برای تجدید قوا نیازمند خواب هستید تا حتی بتوانید کارهای پیش پا افتاده‌ای مثل چمن زنی، حرف زدن با همسرتان، پیاده روی سگتان یا سر و سامان دادن به کلکسیون تمبرهایتان را انجام دهید!

اگر قصد دارید تبدیل به معامله‌‌گری فعال شوید مطمئنا نیازمند خواب و استراحت کافی هستید. هر معامله‌گری باید یاد بگیرد چه زمانی به معامله بپردازد. در واقع هر معامله‌گر بایستی بداند چه موقع معامله کند و چه زمانی معامله نکند. باید بدانید چه زمانی به معامله بپردازید و چه زمانی گوشه‌ای بنشینید و فورت نایت بازی کنید!

بهترین زمان معامله

وقتی که دو جلسه از لحاظ زمانی با یکدیگر هم پوشانی دارند. معمولا اوقاتی هستند که رویدادهای مهم خبری نیز منتشر می‌شوند و به طور بالقوه باعث ایجاد نوسانات و حرکت‌های جهت‌داری در بازار می‌شود.

جلسه معاملاتی اروپا شلوغ ترین جلسه نسبت به سه جلسه معاملاتی دیگر است. معمولا در اواسط هفته شاهد بیشترین حرکات هستیم چرا که دامنه پیپ در بیشتر جفت ارزهای اصلی افزایش می‌یابد.

بدترین زمان معامله

یکشنبه‌ها: همه یا خواب هستند یا در حال خوشگذرانی!

جمعه‌ها: نقدینگی در بخش آخر جلسه ایالات متحده کاهش می‌یابد.

تعطیلات: همه در حال استراحت هستند.

رویداد‌های مهم خبری: مطمئنا دلتان نمی‌خواهد دو برابر ضرر کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا