اخبار بورس و اقتصادبورس

پیش‌‌بینی بورس فردا ۲۷ آبان ۹۹

با شروع معاملات امروز بورس به دلیل عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد اما با ادامه روند معاملات تقاضا بهبود پیدا کرد و شاخص کل حدود ۹ درصد صعود کرد.

توقف فروش سهام عدالت، تثبیت قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان و افزایش قیمت‌های جهانی از دلایل بهتر شدن معاملات بازار سهام هستند. اما رشد شاخص کل بازار سهام چقدر پایدار است؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با معاملات امروز بازار سهام گفت: معاملات امروز بازار سهام نشان از بازگشت نسبی اعتماد حقیقی‌ها به بازار سهام دارد و همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام در یک ساعت ابتدایی معاملات به اندازه معاملات خرد یک روز معاملاتی کامل از هفته گذشته است که نشان از بهبود روند بازار سهام دارد.

این کارشناس در رابطه با اینکه روند صعودی شاخص تا کی پایدار است گفت: هنوز ترس در بازار سهام وجود دارد و برای پایدار ماندن روند صعودی باید تا اخر هفته روند معاملات متعادل و رو به مثبت باشد تا اعتماد کامل به بازار سهام بازگردد. فعلا نمی‌توان از پایدار بودن رشد بازار سهام مطمئن بود و روند معاملات روزهای آینده را باید مد نظر قرار داد.
امروز در حالی که عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث سیر نززولی شاخص کل شد ولی تقاضا بهبود پیدا کرد و روند شاخص کل صعود شد، اما روند بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

در پی افزایش قیمت‌های جهانی و حمایت‌های غیرمستقیم روند معاملات بازار سهام بهبود پیدا کرده است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام فردا گفت: روند بازار سهام فردا تفاوت زیادی با روند یکی روزهای ابتدایی هفته ندارد، به نوعی احتمالا بازار متعادل است و صف‌های خرید یا فروش سنگینی در کلیت بازار سهام دیده نمی‌شود.

این کارشناس در رابطه با بازگشت اعتماد به بازار سهام گفت: نمی‌شود گفت اعتماد به بازار سهام بازگشته است زیرا به نظرم این تغییر رفتار سهامداران حقیقی در بازار سهام نتیجه بی‌اعتمادی به بازارها موازی از جمله بازار ارز است. قیمت ارز به سیاست‌های بانک مرکزی و رویکرد سیاسی بایدن بستگی دارد و فعلا هیجانات بازار ارز کاسته شده و ارز فعلا به نوعی ثبات رسیده است و به همین دلیل سرمایه شناور به دلیل اصلاح بیشتر بورس نسبت به دیگر بازارها به سمت بورس هدایت شده است.
منبع:تجارت نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا