بورساخبار بورس و اقتصاد

دارندگان سهام عدالت کِی جایزه خود را می‌گیرند؟

به گفته مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام جایزه به محض طی شدن مراحل قانونی به پرتفوی سهامداران سهام عدالت اضافه می‌شود.

بیش از چند هفته است که برخی از نمادهای بورسی سهام عدالت، افزایش سرمایه داده‌اند و این افزایش سرمایه یا همان سهام جایزه باید در پرتفوی سهام سپرده‌گذاران دیده شود. اکنون چند مدتی از افزایش سرمایه چند نماد بورسی سبد سهام عدالت می‌گذرد، اما این تغییرات در پرتفوی سهامداران اعمال نشده است. دلیل آن چیست؟

مریم شاه‌حسینی، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نمادهای سهام عدالتی که افزایش سرمایه یافته‌اند ولی هنوز در پرتقوی سهامداران ننشسته‌ به تجارت‌نیوز گفت: سهام جایزه قابل معامله نیست به همین دلیل در پرتفوی افراد نمایش داده نمی‌شود. برای این که این سهم‌ها در پرتفوی لحاظ شود باید مراحل قانونی خود را طی کند.

مراحل قانونی افزایش سرمایه در پرتفوی بورسی شامل ثبت شرکت‌ها، تاییدیه سازمان، اعمال ادغام افزایش سرمایه در سپرده‌گذاری است.

به گفته شاه‌حسینی، پس از طی شدن مراحل بالا صندوق میزان اضافه شده سهم جایزه را در اصل نماد می‌بیند.

او در ادامه تاکید کرد: به حال دارندگان واحدهای صندوق هم در تعداد فرقی ندارد، اگر ۱۰۰ واحد داشته باشند، بعد از اعمال افزایش سرمایه پرتفوی صندوق هم همان ۱۰۰ واحد را خواهند داشت، ولی در محاسبات NAV لحاظ می‌شود.

بر این اساس دارندگان سهام عدالت باید کمی دیگر منتطر باشند تا سهام جایزه وارد پرتفوی آنها شود.
منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا