بورساخبار بورس و اقتصاد

خبر مهم وزیر کار درباره حمایت از سهامداران / پیش‌بینی بورس ۹ خرداد۱۴۰۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از امروز (شنبه) شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای حمایت از سهامداران، اوراق اختیارفروش تبعی حمایتی منتشر می‌کند.
محمد شریعتمداری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «خوشحالم در تداوم اقدامات شفافیت‌زا و سودآور انجام شده در وزارت تعاون، به مردم گزارش دهم، شستا برای حمایت از سهام‌داران از امروز (شنبه، هشتم خرداد) اوراق اختیار فروش تبعی حمایتی منتشر می‌کند».

با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه ۱۹ بهمن‌ماه پارسال با پذیرش سهام شرکت سرمایه­‌گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌شده در مصوبه‌ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ ۲۰ فروردین سال جاری شرکت سرمایه­‌گذاری تأمین اجتماعی به‌عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «هلدینگ چند رشته‌ای صنعتی» گروه و ﻃﺒﻘﻪ «شرکت‌های صنعتی چند رشته‌ای» با کد صنعت «۳۹۹۹» و نماد «شستا، SHASTA» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

بازار امروز با روند تعادلی و مثبت در گروه نمادهای شاخص‌ساز رو به رو شد. همچنین امروز بازار شاهد رشد در گروه‌هایی بود که در جریان معاملات هفته گذشته بازار سرمایه روند مناسبی را نداشتند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره بازار امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: تردیدها و ابهامات مربوط به انتخابات در بازار مشخص شده و خبر تایید صلاحیت‌ها تا حد زیادی ابهام در بازار را کم کرده است و به نظر می‌رسد با این وضعیت متغیرهای دیگر که در بازار اثرگذاری دارند شفاف‌تر شوند. وی در این باره تشریح کرد: البته تردیدهایی که درباره توافقات برجام در روزهای گذشته ایجاد شد به تقویت قیمت دلار ختم شد و همین موضوع باعث روند مثبت بازار امروز شد.

رضایتی در بخش دیگری درباره وضعیت بازار در هفته جاری گفت: بازار پتانسیل مثبت شدن را دارد و پیش‌بینی می‌کنم روند بازار و نمادهای شاخص‌ساز در این هفته مثبت باشند و به دلیل آن که قیمت سهام آنها در محدوده‌های خوبی قرار گرفته امکان صعود بیشتر را دارند و بنابراین به دلیل آنکه در کوتاه مدت ریسکی را پیش رو خودشان ندارند روند تعادلی آنها زودتر اتفاق خواهد افتاد.این کاشناس بازار درباره نمادهای کوچک بازار و صف‌های فروش آنها در روزهای گذشته گفت:صف‎‌های فروش نمادهای کوچک در روزهای گذشته کم‌تر شده و معاملات در این نمادها تا حدی متعادل‌تر شده است. در روزهای آینده به دلیل تشکیل مجامع و باز شدن بدون محدودیت نوسان،مشکل صف‌های فروش نمادهای کوچک تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا