بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

امروز مورخه ۱۰ خرداد سال جاری در پیش گشایش بازار بورس از ۶۲۲ نماد حدود ۲۵ نماد (۴ درصد) با صف خرید و حدود ۲۷۹ نماد (۴۵ درصد) نیز با صف فروش رو به رو بودند
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه عمده نمادهای شاخص‌ساز معاملات روان و متعادلی را داشتند و در نهایت شاخص کل در کانال یک میلیون و   ۱۴۵ هزار واحد بسته شد و ارزش معاملات هم به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تحلیل بازار گفت: بازار در هفته جاری با توجه به افت‌هایی که در هفته‌های گذشته داشت، روند بهتری را داشته و یکی از دلایلی هم که ارزش معاملات و روند صعودی را داشته خروج ۷۵۰ میلیارد از صندوق‌های با درآمد ثابت و  احتمال ورود آن به بازار سرمایه بوده است.

این کارشناس بازار بورس در خصوص شرایط ماندگاری تعادل در بازار گفت: اگر در روزهای پیش رو نمادها در کف‌های قیمتی که الان دارند ثابت شوند، بازار در هفته آینده متعادل‌تر شده و روند صعودی آن تثبیت می‌شود. وی افزود: برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کنم با توجه به عرضه‌های بالا در بازار روند متعادل باشد اما صعود قاطعی نداریم و البته به دلیل سیگنال‌های مثبت ریزش شدیدی را هم نخواهیم داشت.

ساسانی همچنین درباره گروه‌هایی که در بازار می‌توانند روند صعودی داشته باشند گفت: گروه‌هایی که شاخص کل با آنها افت کرد در حال حاضر می‌توانند در روند صعودی بازاربورس و رشد دوباره شاخص کل کمک کنند مثل گروه بانکی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها که با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و سیگنال‌های مثبت روند قابل قبولی را طی کنند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا