ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال استلار Stellar

استلار پروژه‌ای است که از ابتدا با هدف امکان انجام مبادلات و تراکنش‌های برون مرزی با سرعت بالا، هزینه پایین و با هر جفت ارزی ایجاد شد. در واقع ایده اصلی آن این بود که با استفاده از استلار، همه شهروندان و نهادهای مختلف در سراسر دنیا (حتی کشورهای فقیر و جهان سوم) بتوانند پول را در سطح بین‌المللی، بدون هیچ کارمزدی و در چند ثانیه جابجا کنند.
استلار یکی از ارزهای دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریبا مشابه با ریپل متولد شد. جالب است بدانید که استلار را در واقع می توان شاخه یا فورک ریپل دانست .
جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت که باعث شد در نهایت جد مک کالب ریپل را رها و روی استلار کار کند. در حالی که ریپل به ارائه راه حل برای انتقال بین بانک های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت های بین افراد را در سراسر جهان دارد. اما تقریبا شیوه کار هر دو یکی است.
در سایت رسمی، استلار خود را یک زیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده معرفی می کند. پروتکل آن ها با استفاده از پرداخت های برون مرزی ، امکان تبادل با ارزهای سنتی و با تبدیل خودکار را بین مردم سراسر جهان فراهم می‌کند.
شبکه استلار غیرمتمرکز است اما مانند ریپل و برخلاف بیت کوین روی بلاک چین فعالیت نمی‌کند. ارز این شبکه یا همان لومن قابل استخراج نیست و توسط شرکت مقدار مشخصی ایجاد شده است.
استلار می تواند مانند بقیه ارزهای دیجیتال در ولت ها جا به جا شود و یا از شبکه آن برای پرداخت های ارزی دیگر استفاده شود.
اینترنت از مجموعه‌ای از سرورهایی که باهم یک شبکه را تشکیل می‌دهند، ایجاد‌ شده است. مشابه اینترنت، استلار نیز از مجموعه‌ای از سرورهای غیرمتمرکز در نقاط مختلف تشکیل شده‌ است که دفتر کل توزیع شده‌ای را ایجاد کرده و پشتیبانی می‌کنند.

این دفتر کل توزیع شده تمامی تراکنش‌های انجام شده را در خود ثبت‌ می‌کند. همچنین یک کپی کامل از تمامی تراکنش‌های انجام شده که در واقع یک کپی از دفترکل توزیع شده جهانی خواهد بود، در تمامی سرورهای شبکه استلار وجود خواهد داشت. هر فرد می‌تواند یک سرور در شبکه استلار راه‌اندازی کند و هرچه تعداد سرورهای شبکه افزایش یابد، شبکه قدرتمندتر خواهد شد.

استلار

سرورهای موجود در شبکه برای تایید تراکنش‌ها با یکدیگر در ارتباطند و هر ۲ الی ۵ ثانیه یکبار دفتر کل توزیع شده به روز رسانی می‌شود. این سازوکار به عنوان توافق عمومی شناخته می‌شود. این دفترکل، پول شما را به عنوان اعتبار شما که توسط آنچرها ایجاد می‌شود، ثبت می‌کند.

آنچرها به عنوان پل‌های ارتباطی بین پول رایج و شبکه استلار عمل می‌کنند. بانک‌ها و سیستم‌های پرداختی سنتی، مثال خوبی از آنچرها در دنیای واقعی هستند.

در ازای سپرده شما اعتباری در حساب آنلاین شما، که مانند یک کیف‌پول مجازی عمل می‌کند، ایجاد می‌شود. آنچرها باید برای نگه‌داشتن پول شما قابل اعتماد باشند. اعتبار ایجاد شده می‌تواند بین افراد مختلف شبکه، ارسال و دریافت شود. استلار به عنوان یک صرافی توزیع‌شده عمل می‌کند.

بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از اعتبار دلاری خود برای کسی که می‌خواهید، یورو ارسال کنید. شبکه استلار به‌طور خودکار دلار شما را با بهترین نرخ تبدیل به یورو می‌کند و در نهایت کسی که با استفاده از حساب دلاری خود برایش یورو ارسال کردید، یورو دریافت کرده و با پشتیبانی یک آنچر یورو، می‌تواند آن را برداشت کند.
با وجود حجم سرمایه‌ای که در حال حاضر در استلار وجود دارد، همکاری آن با کمپانی‌های بزرگی از جمله آی بی ام و برنامه‌هایی از جمله پیاده سازی شبکه لایتنینگ، راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز در پلتفرم استلار و..، که تیم استلار قرار است به اتمام برساند و همچنین احتمال لیست شدن استلار در صرافی بزرگ کوین‌بیس احتمال می‌رود ارز دیجیتال این پروژه رشد خوبی را تجربه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا