ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سروم

معرفی ارز دیجیتال سروم (SRM)

پلتفرم ارز دیجیتال سروم (Serum) خود را به‌عنوان اولین صرافی اوراق مشتقه در جهان که به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز فعالیت می‌کند، معرفی کرده است. این پلتفرم قابلیت خریدوفروش بین زنجیره‌ای و بدون نیاز به اعتماد را برای کاربران فراهم آورده است. خریدوفروش بین زنجیره‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال ویژگی مهمی محسوب می‌شود. زیرا تمام ارزهای دیجیتال، فقط بر روی بلاک چین اتریوم قرار نگرفته‌اند. این پروژه زیر نظر مجموعه‌ای از متخصصان حوزه دیفای و تریدرهای حرفه‌ای ارزهای دیجیتال ساخته‌شده است.

پروتکل پروژه سروم کاملاً غیرمتمرکز بوده و کاربران به استفاده از آن می‌توانند به انتخاب خود در پروژه‌های مختلف این پلتفرم مشارکت کنند. توکن بومی پلتفرم سروم، توکن SRM است که برای اموری مثل استیکینگ، مدیریت و غیره به‌کار می‌رود. ارز دیجیتال سروم که آن را با نماد SRM نشان می‌دهند، از نوع توکن ERC20 است و در بلاک چین اتریوم قرار دارد. توکن SRM هم‌اکنون علاوه بر صرافی بایننس، به لیست معاملاتی دیگر صرافی‌ها و پروتکل‌های دیفای ازجمله بیتمکس (BitMax)، یونی سوآپ (Uniswap)، اچ‌بی‌تی‌سی (HBTC)، تومودکس (TomoDEX)، بالانسر (Balancer)، وان اینچ (۱Inch) و اف‌تی‌ایکس (FTX) نیز اضافه‌شده است.

ویژگی­ های ارز دیجیتال(SRM)

این ارز قابلیت پشتیبانی بین بلاک چین‌های مختلف را دارد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا مبادلات خود را در بلاک چین‌های مختلف، بدون نیاز به اعتماد انجام دهند. تیم توسعه‌دهنده سروم قصد دارد این کار را با استفاده از بیش از ۱۰۰ اعتبارسنج و به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز انجام دهد.

توکن سروم از طریق مشوق‌های خود موفق شده سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کند. شبکه سروم برای واگذاری توکن خود، علاوه بر بازده سالانه ۴%، به سرمایه‌گذاران خود در کارمزد معاملات تا ۶۰% تخفیف نیز ارائه می‌دهد. شبکه این کارمزدها را به‌منظور حفظ ثبات فروش توکن SRM می‌سوزاند.

هدف اصلی تیم توسعه دهند این ارز دیجیتال، کمک به انجام معاملاتی کم‌هزینه و سریع است. این پروژه قصد دارد تا برای مشکلاتی که استیبل کوین‌ها بر روی زنجیره بلاک چین دارند، راه‌حل مناسبی ارائه دهد و استیبل کوینی بسازد که بتواند بی‌وقفه عملکرد قابل قبولی داشته باشد و به‌نظام بانکی وابسته نباشد.

در واقع پروژه سروم خریدوفروش بین زنجیره‌ای را حمایت می‌کند و درنتیجه کاربران می‌توانند به‌وسیله پلتفرم آن، برای خریدوفروش دارایی‌های دیجیتالی که بر روی زنجیره اتریوم نیستند (مانند بیت کوین)، استفاده کنند.

آینده ارز دیجیتال سروم

جهش ناگهانی قیمت توکن SRM آن‌هم بلافاصله پس از راه‌اندازی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران همچنان نسبت به پروژه‌های حوزه دیفای، علاقه‌مند هستند. به گزارش سایت خبری دیفای پالس، بازار حوزه معاملات دیفای همچنان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد، به‌طوری‌که سپرده‌گذاری‌های آن ارزشی معادل ۴.۷۵ میلیارد دلار دارند. با ایجاد توکن جدید پلتفرم سروم که به‌وسیله یکی از صرافی‌های اوراق مشتقه انجام شد، سیستم مالی معاملات DeFi نیز رشد قابل‌توجهی را پیدا کردند. آینده این ارز دیجیتال با توجه به قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند بسیار درخشان باشد.

پروژه‌های DeFi در حال حاضر با اختلالات زیادی مواجه شده‌اند. این پروژه‌ها مشکلات موجود گردش مالی در اقتصاد ارزهای دیجیتال را به چالش کشیده‌اند و تاکنون قابلیت‌های زیادی را در اختیار معامله گران گذاشته‌اند. هدف تیم توسعه‌دهنده سروم این است که شکاف موجود بین معامله‌گران حرفه‌ای و حوزه مبادلات دیفای را برطرف کند.

غیرمتمرکز بودن، پشتیبانی میان بلاک چینی، مقیاس‌پذیری و ویژگی‌های بسیاری که این پلتفرم دارد، آن را به‌عنوان یک ابزار قوی برای سرمایه‌گذاران و تریدرها تبدیل کرده است. با توجه به این ویژگی‌ها، صرافی‌های غیرمتمرکز در آینده‌ای نه چندان دور از همتایان متمرکز خود پیشی خواهند گرفت. در حقیقت ارز دیجیتال سروم با توجه به اطلاعات موجود، یک پروژه بسیار هدف مند و امیدوارکننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا