بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۲ شهریور ۱۴۰۰ / مدیرعامل شستا چرا برکنار شد؟

شاخص کل بورس در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز _ دوشنبه یکم شهریور ماه ۱۴۰۰‌_ با رشد بیش از چهار هزار واحدی به یک میلیون و ۵۱۰ هزار واحد رسید.امروز شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با اصلاح رو به رشد شاخص افت اندکی را ثبت کرد. با وجود روندی اصلاحی در بازار اما بیشتر گروه‌ها متعادل بودند و روند خوبی را ثبت کردند. در نهایت امروز شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد قرار گرفت.

درباره روند شاخص کل بورس دانش کاظمی، کارشناس بازار سهام می‌گوید: شاخص در مهر یا آبان به نظر می‌رسد به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد. اگر به این محدوده دست پیدا کند تا پایان سال شاخص دو میلیون واحدی را هم خواهیم دید.

کاظمی درباره سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی گفت: پیشنهاد من همیشه برای سرمایه‌‎گذاری بازار سهام است. اما به شرط آنکه افراد به دور از هیجان باشند و تامل و تحمل را چاشنی معاملات خود کنند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنم افراد سبدی از دارایی‌ها داشته باشند و اگر از ابزارهای غیر مستقیم بازار می‌خواهند استفاده کنند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری(سهامی و ثابت) گزینه‌های خوبی برای ورود به بازار سهام هستند.

این کارشناس بازار درباره برخی از گروه‌های کم ریسک بازار هم گفت: گروه‌های ارتباطاتی و مخابراتی از جو کلی بازار در این ماه‌ها دور و جدا ماندند؛ شاید بتوان انتظار داشت این دو گروه رشد و بازدهی داشته باشند. وی در این باره افزود:با توجه به نرخ ارز در کشور، شرکت‌های صادرات محور می‌توانند اقبال بیشتری را در بازار داشته باشند.

بعد از برکناری علی رضوانی‌فر، مدیرعامل پیشین شستا، سازمان بورس اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

مستندات عزل را ارائه کنید

در این اطلاعیه خطاب به اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا) آمده است: پیرو نامه شماره ۱۲۲/۸۸۰۴۴ و ۱۲۲/۸۸۰۶۲ مورخ ۱۴۰۰.۵.۳۱ در خصوص لزوم ارائه صورت جلسه هیات‌مدیره و سایر مستندات مربوط به عزل مدیر عامل قبلی و تعیین سرپرست برای شرکت به استحضار می‌رساند؛ تا کنون مدارک مذکور به این سازمان ارائه نگردیده است، همچنین مطابق مفاد دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد‌های مالی هر شخص قبل از انتصاب و قبول سمت مدیر عاملی هر یک از شرکت‌های ثبت شده نزد این سازمان به عنوان نهاد مالی موظف به اخذ گواهی تایید صلاحیت از این سازمان است.

در ادامه می‌خوانیم: همچنین مطابق اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم ایفای تعهدات شستا برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و درخواست سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده جهت برکناری وی و تعیین سرپرست برای شرکت به استحضار می‌رساند تصمیم‌گیری در خصوص عزل و نصب مدیرعامل مطابق قوانین و مقررات و اساسنامه شرکت از وظایف هیات‌مدیره است؛ لذا ضروری است ضمن رعایت قوانین و مقررات توضیحات کامل به همراه مستندات مربوط در این خصوص در اسرع وقت به سازمان بورس ارائه شود.

هشدار در مورد پرداخت سود

در این اطلاعیه آمده است: هر گونه پرداخت بابت سود سهام به سهامداران شرکت قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تصویب سود تقسیمی در مجمع مذکور، خلاف قوانین و مقررات و غیر قانونی است.

سازمان بورس تاکید کرده است: مسئولیت اطلاع‌رسانی نامناسب شرکت و تصمیم ‌گیری نادرست سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل بر عهده مدیران شرکت است، در این رابطه نظر جنابعالی و مدیران شرکت را در خصوص مسئولیت مدیران در قبال رعایت دقیق قوانین و مقررات به مفاد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و دستور العمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران جلب می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا