بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش‌بینی بورس فردا ۱۴ شهریور۱۴۰۰ / خبر مهم برای سهامداران بورسی

بازار بورس امروز روند خود را نسبتاً خوب آغاز کرد و شاخص کل روند صعودی را در پیش گرفت در نیمه‌های بازار حجم عرضه‌ها کمی زیاد تر شد اما در روند کلی تأثیری نداشت.بازار سهام امروز در اولین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی آغاز به کار کرد و با تحرکات مثبت هم به پایان رسید. شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد قرار گرفت. با توجه به روند بازار امروز ارزیابی کارشناسان از بازار فردا به چه صورت است؟

سلمان بابایی‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره بازار فردا گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در حال حاضر با مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رو به رو است و گذر از این محدوده سخت و دشوار است.

وی در این باره افزود: اگر قیمت دلار و نرخ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی افزایشی شود به احتمال زیاد روند صعودی در بازار سرعت بیشتری بگیرد.

بابایی‌زاده می‌گوید: هفته جاری به نظر می‌رسد تقابل عرضه و تقاضا در بازار سهام زیاد باشد البته عرضه‌‎‌ها پرقدرت‌تر نسبت به تقاضا خواهند بود. وی تشریح کرد: در طول هفته جاری بازار باید تا حدی استراحت کند و برخی از سهم‌هایی که رشد ۱۰۰ درصدی را ثبت کردند با میزانی اصلاح رو به رو شوند.

طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی کارگزاران ناظر موظف هستند تا به سهامدارانی( حقیقی و حقوقی) که در سامانه سجام هنوز ثبت نام نکرده‌اند اطلاع رسانی کنند تا طی مدت ۱۰ روزه نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال تا ۲۰ شهریور ماه گروه سنی ۶۵ سال به بالا تا ۳۰ شهریور و گروه سنی ۱۸ سال به پایین تا ۱۰ مهر ماه مهلت تکمیل و ثبت نام در سامانه سجام را دارند.

در این مصوبه به کارگزاری‌ها ابلاغ شده است اگر در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در سجام نکنند، تا زمان مشخص نشدن وضعیت سجامی کدهای مذکور مسدود می‌شوند.

پیش از این هم در سال ۱۳۹۹ با راه‌اندازی این سامانه افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار سهام و شروع معاملات را داشتند یا می‌خواستند سود سهام عدالت خود را در یافت کنند، در این سامانه ثبت نام کردند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا