اخبار بورس و اقتصادبورس

وضعیت شاخص کل فردا ۱۵ شهریور چگونه خواهد بود؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۰.۲۵درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۵۶درصد رشد کرد.
بازار سهام امروز با روندی اصلاحی مواجه شد و در پایان بازار شاخص کل بورس با روندی ریزشی در کانال یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟

روز گذشته سلمان بابایی‌زاده درباره بورس امروز به تجارت‌نیوز گفته بود، بازار با مقاومت شاخص رو به رو است و احتمالا امروز شاهد تقابل عرضه و تقاضا در بازار باشیم.

در واقع امروز بازار با عرضه و اصلاح رو به رو شد و نتوانست مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را رد کند و با افت همراه شد. البته شرایط در بین گروه‌های بازار سهام متعادل بود اما در هر گروه تک سهم‌هایی دیده می‌شدند که با عرضه مواجه شدند و کاهش قیمت داشتند.

اما پیش‌بینی از بورس فردا به چه صورت است؟ آیا روند اصلاحی شاخص ادامه‌دار می‌شود؟

مهران فتحی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل ریزش بازار گفت: انتظار اصلاح ریزش و اصلاح در بازار را از هفته گذشته داشتیم و در ابتدای هفته جاری با اصلاح گروه فلزات اساسی بازار وارد جو اصلاحی شد.

وی افزود: حالا اگر بخواهیم دو دلیل مهم برای اصلاح در بازار در نظر بگیریم، باید به روند کاهشی نرخ ارز در پی سیگنال دولت برای از سرگیری مذاکرات برجام و ثبات در نرخ دلار هرات و کاهش تنش‌ها در افغانستان اشاره کنیم.

وی در باره نرخ ارز در کشور گفت: دولت در حال حاضر سیاست کنترل نرخ ارز را در پیش گرفته و در چند روز گذشته قیمت دلار ثابت یا کاهشی بوده است. اما تا پایان سال انتظار می‌رود نرخ ارز در کشور بین ۳۰ تا ۳۴ هزار تومان باشد.

فتحی درباره روند شاخص بورس گفت: شاخص کل بورس در حال حاضر به نقطه مقاومتی خود رسیده و اصلاح در آن دور از انتظار نبوده است. به طور کلی تا پایان این ماه رشد خاصی در بازار نداریم و گروه‌هایی که به نظر می‌رسد روند بهتری را در این روند اصلاحی دشته باشند سهم‌های کامودیتی محور و پتروشیمی‌ها هستند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا