بورساخبار بورس و اقتصاد

رئیس جدید سازمان بورس کیست؟

ششمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از زمان تصویب قانون جدید بازار در سال ۸۴ و بعد از علی صالح آبادی، محمد فطانت، شاپور محمدی، حسن قالیباف اصل و محمدعلی دهقان دهنوی چه کسی خواهد بود؟ جلسه شورای عالی بورس امشب ساعت ۲۰ به صورت فوق العاده در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار خواهد شد و احتمالا در آن رئیس جدید سازمان بورس معرفی می‌شود.

 بر اساس اعلام برخی از منابع خبری، جلسه شورای عالی بورس امشب ساعت ۲۰ به صورت فوق العاده در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد هدف از برگزاری این جلسه، انتخاب رئیس جدید سازمان بورس و جانشین دهقان‌دهنوی باشد. چند روز پیش دهقان دهنوی در یک پست در فضای مجازی از پایان رسیدن دوران ریاست خود در بورس خبر داده بود. در فضای مجازی از محسن خدابخش، علی سعیدی و حامد سلطانی‌نژاد که هر سه از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق هستند به عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی‌گری ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار یاد می‌شود.

امروز همچنین پنج عضو جدید شورای عالی بورس در جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رئیسی انتخاب و معرفی شدند. در جلسه امروز هیات وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین رسول سعیدی به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.

این خبرها در حالی منتشر شده که رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز اعلام در گفتگو با سنا به نوعی این موضوع را تایید کرده بود. دهقان دهنوی گفت: دوره پنج ساله هیأت‌مدیره سازمان، چند ماه پیش از شروع دوره دولت سیزدهم، به پایان رسیده بود؛ اما چون هنوز دولت جدید بر سر کار نیامده بود و وزرای جدید معرفی نشده بودند، در شورای ‌عالی بورس، تصمیم‌ گرفته شد که انتخاب هیأت‌مدیره جدید، به پس از انتصاب وزیر دولت جدید موکول شود. به همین دلیل، در این چند ماه افزون بر دوره پنج ساله، اعضا باقی ماندند تا کار تعیین اعضای هیات مدیره جدید توسط وزیر دولت سیزدهم انجام شود. بنابراین اصلاً نه موضوع استعفا و نه موضوع کناره‌گیری، هیچ‌کدام مطرح نیست. موضوع تنها پایان یک دوره پنج ساله و تعیین اعضای هیات مدیره برای یک دوره پنج ساله جدید است.

دهقان دهنوی درباره فرایند تعیین رییس سازمان بورس گفت: این فرایند به این ترتیب است که وزیر اقتصاد، اعضای هیات مدیره را به شورای‌عالی بورس معرفی می‌کند و در صورتی‌که شورا به این اعضا رای بدهد، به مدت ۵ سال به عضویت هیات‌مدیره در می‌آیند و سپس آنها از میان خود، یک نفر را به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به شورا معرفی می‌کنند و آن فرد که پیشتر به عنوان عضو هیات مدیره برگزیده شده بود، باید دوباره به عنوان رییس سازمان از شورای عالی بورس رای اعتماد بگیرد.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا