ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال فلو (Flow Protocol)

ارز دیجیتال Flow یکی از نوآورترین پلتفرم‌های بلاکچین است که برای توانمندسازی بازی‌ها، برنامه‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف ساخته شده است. هدف ارز دیجیتال فلو پروتکل ارائه سرعت، تمرکززدایی و ایجاد خاصیت Developer friendly برای کاربران دنیای واقعی است.

ارز دیجیتال Flow از زیرساخت‌های چندمنظوره مختلفی استفاده می‌کند که می‌تواند بدون استفاده از شاردینگ (تکنولوژی‌ای که در آن شبکه را به چندین شبکه دیگر تقسیم می‌کند تا همه به صورت موازی کار کنند) مقیاس‌پذیری با بهره‌وری بالاتر داشته باشد.

هدف پروژه Flow ایجاد یک بلاکچین است که بتواند تجارت‌های مختلف را یکپارچه کند. Flow Protocol می‌خواهد بستری را فراهم کند که کاربران کنترل کاملی بر داده‌های خود و دارایی ارز دیجیتال موجود در بازار آزاد داشته باشند و این بستر برای همه قابل دسترس باشد.

ارز دیجیتال Flow ایده جدیدی را برای از بین بردن Sharding پیشنهاد کرد؛ زیرا ایده شاردینگ که ایجاد چندین زنجیره موازی بود، مشکلاتی داشت. ارز دیجیتال Flow اظهار داشت که سخت‌ترین بخش این پروژه، حل مشکل مقیاس‌ پذیری است؛ زیرا شبکه می‌خواهد مشکل مقیاس‌ پذیری را در سطح پروتکل حل کند.

ایده ارز دیجیتال Flow ساده است. این رمزارز یک معماری چند نودی را پیشنهاد می‌کند که مانند بلاکچین سنتی همه تراکنش‌ها در یک زنجیره انجام می‌شود. بنابراین، این ارز دیجیتال با این زیرساخت جدید تعداد زیادی تراکنش را با هزینه کم و با مکانیسم اجرای اشتراکی انجام می‌دهد.

بنابراین، ارز دیجیتال فلو به منظور دستیابی به مقیاس‌ پذیری، تمرکززدایی را هزینه نمی‌کند. به جای حل مشکل در سطح شبکه، تغییراتی در پروتکل فلو ایجاد کرده است که مشکل را برای همیشه حل می‌کند. Flow protocol یک روش ردیابی را بر اساس زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و منبع‌گرا معرفی کرده است.

تحلیل آینده ارز دیجیتال Flow

معمولاً تحلیل آینده کار مشکلی است؛ به خصوص تحلیل آینده ارز دیجیتال Flow که یک رمزارز جدید است و هنوز سابقه زیادی از عملکرد این ارز موجود نیست. ارز دیجیتال Flow به صورت آزمایشی روی پلتفرم Kraken لیست شده است. قیمت Flow از مرز ۳۰ دلار عبور کرده است و این یعنی سرمایه‌گذارانی که در هنگام عرضه اولیه، این رمزارز را با قیمت ۰.۱ دلار خریده‌اند، سود بسیار زیادی کسب کرده‌اند. هم‌اکنون این پروژه وارد لیست ۱۰۰ پروژه برتر ارزهای دیجیتال شده است و ارزش بازار آن از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

توکن اصلی شبکه Flow به همان نام FLOW است و برای استیکینگ (Staking) در شبکه استفاده می‌شود.

استیکینگ به کمک توکن FLOW ، امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند و همچنین امنیت شبکه را با استفاده از نود‌های اعتبارسنج فراهم می‌آورد. هر فرآیند کوچک یا هر گونه پرداخت، از طریق توکن Flow انجام می‌شود. کاربر می‌تواند توکن خود را برای خدمات محاسبه و اعتبارسنجی، واسطه در صرافی‌ها، ذخیره داده و وثیقه توکن دوم خرج کند. ارز دیجیتال فلو همچنین از مدل مدیریتی‌ای پیروی می‌کند که به جامعه امکان رأی دادن را می‌دهد؛ به این معنی که آینده این رمزارز توسط خود دارنده توکن تعیین می‌شود.

ویژگی‌های ارز دیجیتال Flow

ارز دیجیتال Flow با بهبود راه‌حل‌های موجود، موارد زیر را ارائه می‌دهد:

معماری چندمنظوره: معماری فلو به صورتی است که به شبکه این امکان را می‌دهد که بدون شاردینگ یا کم کردن عدم تمرکز، به میلیاردها کاربر خدمت کند و مقیاس شبکه را بزرگ‌تر نماید.

برنامه‌نویسی منبع‌گرا: قراردادهای هوشمند در Flow protocol با Cadence نوشته می‌شود؛ یک زبان برنامه‌نویسی آسان و ایمن برای دارایی‌ها و برنامه‌های رمزنگاری.

ارگونومی توسعه‌دهنده: از قراردادهای هوشمند قابل ارتقا تا Flow Emulator در این شبکه برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند محصولات ارزشمندی برای جامعه بسازند.

پردازنده مصرف‌کننده: فلو برای مصرف‌کنندگان اصلی طراحی شده است و با اضافه کردن پرداخت، مسیری ایمن و با اصطکاک کم را برای انتقال از ارزهای فیات به رمزارزها امکان‌پذیر می‌کند.

قیمت ارز دیجیتال Flow

این ارز دیجیتال از جمله رمزارزهایی است که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده است و هنوز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بسیار جدید و نوپا است. اما با همین وجود به سرعت توانسته توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. در تصویر زیر می‌توانید روند قیمت این رمزارز را در ماه گذشته ببینید.

ارز دیجیتال فلو پروژه‌ای است که بسیاری از سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان بلاکچین را به خود جذب کرده است. تحلیل‌گران آینده ارز دیجیتال Flow را به دلیل تیم قدرتمندی که از آن پشتیبانی می‌کند، بسیار روشن ارزیابی می‌کنند. از اعضای تیم این رمزارز می‌توان به بنیان‌گذار پروژه بلاکچینی CryptoKitties و NBA Top Shot اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا