بورساخبار بورس و اقتصاد

پیش بینی مهم بورس در روزهای آینده

شاخص مقاومت داینامیک پیش روی خود را شکسته و به سطح شکسته شده پولبک زد، پیش بینی می‌شود روند صعودی تداوم یابد. بورس هفته سوم آبان را مثبت به اتمام رساند. کارشناسان به ادامه این روند امیدوارند

بورس در حالی هفته سوم آبان ماه را به اتمام رساند که با پیشتازی گروه بانک و موسسات اعتباری و تعلیق خودرویی‌ها افزایش حجم خورد و سبز به پایان رسید. اگرچه ارزش معاملات با افت ناچیزی مواجه شد اما کارشناسان به ادامه روند مثبت بازار امیدوارند.

میثم مسلمان‌زاده، کارشناس بازار سهام، گفت: اتفاقی که امروز در راستای آزادسازی قیمت‌ ها در بازار خودرو افتاد اگرچه مخالفانی داشت و مقاومت‌های برای تحقق آن بود، اما باید صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حرکت به سمت آزادسازی قیمت‌ها در میان‌مدت، اتفاقات جالبی را در بازار سهام رقم می‌زند. این موضوع هم به نفع سهامداران است و هم دولت می‌تواند از آن سود ببرد. البته آزادسازی قیمت‌ها نه فقط در قیمت تمام‌شده بلکه در نرخ مواد اولیه هم باید صورت گیرد.

مسلمان‌زاده خاطرنشان کرد: بازار سهام با چند پارامتر به بازار جذابی تبدیل می‌شود. یکی از این پارامترها عدم کتمان دلار است. دلار به عنوان پیشران اصلی خود را نشان می‌دهد. رشد آهسته و پیوسته قیمت دلار بهتر از جلوگیری دستوری از آن است.

اقتصاد خود را با افزایش قیمت دلار وفق می‌دهد

این کارشناس با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه خود را با شیب ملایم رشد قیمت دلار وفق می‌دهد، گفت: حتی تثبیت قیمت دلار در نرخ فعلی هم برای بورس تاثیر مثبتی دارد و منجر به سودآوری بازار خواهد شد.

مسلمان‌زاده در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز عنوان کرد: به اطمینان می‌توان گفت بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو ارزان‌تر و نسبت به دلار و رمز ارز کم‌ریسک‌تر و به طور کلی برای سرمایه گذاری تا پایان سال مناسب‌تر است.

وی افزود: امیدوارم بازار شنبه هم مثبت باشد. موضوعی که مشخص است افزایش حجم معاملات است. اگرچه حجم هنوز به عدد مد نظر نرسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز داریم بازار به حجم برسد و تثبیت شود. دستکاری قیمت ها کم شود و ناظر در بازگشایی‌ها دقت بیشتری داشته باشد.
منبع : گسترش نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا