اخبار گوناگون

چطور امنیت خودرو را افزایش دهیم؟

اگر خودرویی دارید و امنیت آن برایتان اهمیت دارد، حتما به سراغ خرید ابزارهای موجود در بازار خواهید رفت که امنیت خودروی شما را تامین خواهند کرد. با مراجعه به بازار ۴ راه پیش روی شما خواهد بود.

 ۴ وسیله که رتبه‌بندی ضعیف تا قوی را برای تامین امنیت خودرو به خود اختصاص داده‌اند. قفل‌های پدال و فرمان، دزدگیرهای معمولی و دزدگیرهای اینترنتی.

نوشته های مشابه

این موارد می‌توانند امنیت خودروی شما را فراهم کنند. قیمت هر کدام از این وسایل با توجه به کارایی که دارند متفاوت است و با یک جستجوی ساده در اینترنت و مراجعه به سایت آرشین می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه با ما همراه شوید تا ابزارهای تامین امنیت خودرو را با هم مقایسه کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای خودروی خود انجام دهید.

قفل فرمان

قفل فرمان همانطور که از نامش مشخص است وظیفه قفل کردن فرمان ماشین را به عهده دارد. این ابزار از دو بخش داخلی و خارجی و یک قفل در میانه ابزار ساخته شده است. قفل به وسیله یک کلید باز و بسته می‌شود. صاحبان خودرو به این وسیله می‌توانند از سرقت خودروی خود جلوگیری کنند.

اما آیا قفل فرمان واقعا از به سرقت نرفتن خودروی شما جلوگیری خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال منفی است. سارقان حرفه‌ای با مشاهده قفل فرمان به راحتی با یک شاه کلید می‌توانند آن را باز کنند. شاید زمان سرقت با قفل فرمان افزایش یابد اما مانع از به سرقت رفتن خودرو نخواهد شد. این وسیله بیشتر برای سارقان تازه کار مفید خواهد بود.

قفل پدال

برای روشن کردن خودرو علاوه بر اینکه به سوییچ احتیاج دارید به پدال‌ها هم نیاز پیدا می‌کنید. بنابراین اگر سارقی قصد دزدیدن خودروی شما را داشته باشد بعد از اینکه در خودروی شما را باز کند باید بتواند برای راه انداختن ماشین از پدال‌ها هم استفاده کند.

قفل پدال مانند قفل فرمان از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آهنی آن زیر پدال خواهد رفت و امکان استفاده از پدال‌ها را به سارقان نخواهد داد. اما اگر سارق شاه کلید داشته باشد می‌تواند قفل پدال را باز کند. گرچه به دلیل جایگذاری قفل پدال در نقطه کور خودرو زمان زیادی باید برای باز کردن آن صرف کرد، اما در نهایت این ابزار به هیچ عنوان مانع سرقت خودرو نخواهد شد.

دزدگیر ساده

دزدگیرهای ساده ماشین، ابزارهایی هستند که از دو بخش تشکیل شده‌اند. سنسوری که داخل ماشین کار گذاشته می‌شود و ریموتی که به صاحب خودرو تحویل داده می‌شود. دزدگیرهای معمولی معمولا به عوامل بیرونی مانند صدا، لرزش و ضربه حساس هستند.

برخی از این دزدگیرها هم سنسورهای تغییر موقعیت دارند. به این صورت که اگر خودرو از حالت افقی به مایل تغییر کند، زنگ هشدار دزدگیر به صدا در خواهد آمد. دزدگیرهای معمولی تکنولوژی پیچیده‌ای ندارد و از کار انداختن آنها برای سارقان به راحتی یک آب خوردن است. سارقان می‌توانند با قطع برق این دستگاه آن را از کار بیاندازند.

در دزدگیرهای معمولی امکان تنظیم حساسیت وجود ندارد. برای آنها شکستن شیشه با برخورد یک گربه با ماشین فرقی ندارد و به هر دوی آنها واکنش نشان خواهند دارد. به همین دلیل درصد گزارش پیام اشتباه در این دزدگیرها بسیار زیاد خواهد بود.

علاوه بر این اگر صاحب خودرو در نزدیکی خودرو حضور نداشته باشد نمی‌تواند صدای دزدگیر را قطع کند و این موضوع باعث ایجاد مزاحمت برای افراد نزدیک به خودروی شما خواهد شد. صدای زنگ هشدار دزدگیرهای خودرو معمولا مشابه به هم است و تنوع زیادی ندارد.

به این صورت که اگر خودروی شما در خیابان به همراه دیگر خودروها پارک باشد و از قضا صدای زنگ هشدار خودرو دیگران هم مشابه صدای زنگ هشدار خودروی شما باشد، شناسایی خودروی شما کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین دزدگیرهای معمولی به هیچ عنوان نمی‌توانند مانع جدی‌ای برای سارقان محسوب شوند.

دزدگیر اینترنتی

نسل جدید دزدگیرها، خرید دزدگیرهای اینترنتی خودرو یا سیمکارت خور نام دارند. این دزدگیرها به GPS متصل هستند. دزدگیرهای اینترنتی می‌توانند لوکیشن دقیق خودروی شما را در اختیارتان بگذارند.

این قابلیت در زمان سرقت به شما کمک بسیار مهمی خواهد کرد. با نصب دزدگیرهای اینترنتی می‌توانید خودروی خود را از راه دور خاموش و قفل کنید. اگر خودروی شما به سرقت رفته با استفاده از دکمه رله قطع کن بنزین یا برق می‌توانید خودرو را خاموش کنید و مانع ادامه حرکت آن شوید.

قفل خودرو

همچنین اگر از قفل نبودن خودروی خود اطمینان ندارد با مراجعه به اپلیکیشن می‌توانید از قفل بودن یا نبودن خودروی خود آگاهی یابید. اگر خودروی شما قفل نبود می‌توانید از راه دور آن را قفل کنید. این قابلیتی است که در دزدگیرهای معمولی امکان‌پذیر نبود.

صاحبان خودرو به وسیله دزدگیر اینترنتی خودرو می‌توانند به تعیین محدوده جغرافیایی برای خودروی خود بپردازند.

این قابلیت هم دشمن سارقان خواهد بود و هم می‌تواند ضامنی برای امنیت خودروی شما و فرزندان نوجوانتان شود.

به این معنی که اگر در خانه فرزندی دارید که به تازنگی گواهینامه گرفته و از خودروی شما استفاده می‌کند، می‌توانید برای او محدوده‌ای مشخص کنید و به او اجازه تردد در خارج از آن محدوده را ندهید. جدا از همه این موارد، دزدگیرهای اینترنتی در هر جایی از خودرو قابل نصب هستند.

حتی اگر سارق برق خودرو را از کار بیاندازد، دزدگیرها اینترنتی به وسیله باتری کار می‌کنند و شما را از احوالات خودرویتان آگاه خواهند کرد.

حالا این شما هستید که با توجه به بودجه‌ای که دارید باید یکی از راه‌های پیش رو را برای تامین امنیت خودروی خود انتخاب کنید. انتخاب شما خرید GPS خودرو است یا موارد دیگر؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا