ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

صرافی Gate.io چیست؟ (آموزش و راهنمای کامل ثبت نام)

تیم توسعه‌دهنده این صرافی شناخته‌شده نیست و همان‌طور که اشاره کردیم، مجوزی برای آن صادر نشده است. این پلتفرم معاملاتی به جز ایالت واشنگتن و نیویورک آمریکا، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، پاکستان، ونزوئلا و کریمه، از سراسر جهان قابل دسترس است؛ بنابراین برای استفاده از این صرافی به نرم‌افزار تغییر IP نیاز است. در ادامه به بررسی و معرفی جنبه‌های مختلف صرافی Gate.io می‌پردازیم.

صرافی Gate.io چگونه کار می‌کند؟

همه ما از اهمیت زیبایی و سادگی رابط کاربری وبسایت‌ها و نرم‌افزارها آگاه هستیم. تقریباً همه کاربران برای چنین صرافی چند منظوره‌ای، پلتفرمی قابل درک و ساده را ترجیح می‌دهند. رابط کاربری صرافی Gate.io تقریباً ساده طراحی شده است. وجود امکانات و قابلیت‌های متنوع این صرافی، باعث شده که گاهی این رابط کاربری گیج‌کننده به نظر برسد، ولی از طرفی این قابلیت‌ها مزایای زیادی هم دارند.

کاربران از منوی اصلی می‌توانند به سادگی به گزینه‌های معاملاتی مختلفی مثل معاملات مارجین، وام‌دهی (Lending)، قرض گرفتن، معاملات آتی، خدمات مالی، پلتفرم عرضه اولیه توکن (IEO) و بازبینی کیف پول دسترسی داشته باشند.

به طور کلی رابط کاربری این صرافی به خاطر تعداد زیاد امکانات، در نگاه اول بهم‌ریخته و شلوغ به نظر می‌رسد ولی نکته مثبت‌اش این است که سه حالت شب متفاوت دارد که می‌توانید آن را انتخاب کنید. پلتفرم Startup IEO صرافی گیت دات آی او در سال ۲۰۱۹ به سودآور‌ترین بستر خرید عرضه اولیه توکن تبدیل شد. کاربر در این پلتفرم می‌تواند جدیدترین رمزارزهای بازار را خریداری کند.

ثبت نام در صرافی Gate.io

برای دسترسی به صفحه ثبت نام و ورود، به وبسایت اصلی صرافی gate.io بروید و در صفحه اصلی روی دکمه Sign up کلیک کنید. سپس اطلاعات شخصی خود مثل نام کاربری، ایمیل و رمز عبور را در کادرهای مشخص‌شده وارد کنید. محل سکونت خود را انتخاب و کادر موافقت با قوانین و سیاست‌های سایت را نیز فعال کنید و دکمه Next را بزنید.

لازم به ذکر است که در مرحله بعد باید یک رمز عبور سرمایه (Fund password) هم انتخاب کنید که باید با رمز عبور ورود به حساب کاربری متفاوت باشد.

بعد از تکمیل این مرحله، یک ایمیل تأیید برای شما ارسال خواهد شد که کلیک کردن روی آن برای تکمیل فرآیند ثبت نام الزامی است.

با تأیید کردن حساب، می‌توانید از تجربه واریز و برداشت سریع‌تر و روان‌تری لذت ببرید. مهم‌تر از همه اینکه تأیید کردن حساب، امنیت کاربر را هم بیشتر می‌کند. برای تکمیل فرآیند احراز هویت نیز باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد حساب کاربری io خود شوید: برای این کار وارد وبسایت می‌شوید و در قسمت ورود (Log in) آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  2. برای تأیید حساب کاربری خود، باید تصویری از کارت شناسایی معتبر خود مثل پاسپورت، گواهینامه یا کارت هویتی خود را آپلود کنید. لازم به ذکر است که مدرک ارائه‌شده نباید منقضی شده باشد. جهت راهنمایی کاربران، در کنار صفحه یک تصویر نمونه قرار گرفته است.
  3. نام کاربر باید با نام درج‌شده در مدرک شناسایی آپلودشده، یکسان باشد.
  4. فرآیند اعتبارسنجی کاربر بین نیم تا ۱۲ ساعت زمان خواهد برد.

امنیت صرافی Gate.io

دلیل بسته شدن این صرافی در سال ۲۰۱۷، مسائل امنیتی بود. حالا اما سطح امنیتی صرافی گیت دات آی او هم برای کاربر و هم سرورها، بسیار بالاتر رفته است. کاربران برای محافظت از سرمایه خود، امکانات زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأیید هویت دو مرحله ای (۲FA) با اپلیکیشن Google Authenticator
  • ۲FA با پیامک
  • تأیید ورود به کاربر
  • ورود رمز هنگام برداشت
  • کد ضد فیشینگ
  • ورود با Blind IP

یکی از قدرتمندترین روش‌های امنیتی، Universal 2nd Factor یا U2F نام دارد ولی متأسفانه صرافی Gate.io از آن بهره‌ای نبرده است. در این صرافی، سرمایه کاربران از طریق استفاده از ترکیب کیف پول‌های آنلاین و آفلاین و چند روش امنیتی دیگر محافظت می‌شود.

با وجود قابلیت تأیید هویت، هنوز صرافی Gate.io مجوزی دریافت نکرده و وضعیت قانونی آن در ‌هاله‌ای از ابهام است. این نکته نیز لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۹، هکرها توانستند به این وبسایت نفوذ کنند، ولی سرمایه‌های به سرقت رفته به طریقی ناشناخته بازگردانده شدند.

با وجود سابقه نه‌‎چندان درخشان امنیتی، صرافی گیت دات آی او جزو امن‌ترین صرافی‌های دنیا محسوب می‌شود و تیم توسعه آن نیز برای بهبود امنیت آن تلاش می‌کند.

کارمزد صرافی Gate.io

معاملات اسپات و مارجین ارائه‌شده توسط صرافی گیت دات آی او کارمزدهای متفاوتی دارند. برای معاملات اسپات، ۰.۲ درصد از هر تراکنش به عنوان کارمزد کسر می‌شود که با کاهش حجم معامله دریافت می‌گردد. در مقایسه با صرافی‌های برتر جهان مثل صرافی بایننس (Binance) یا صرافی KuCoin با کارمزد ۰.۱ درصدی، کارمزد دریافتی این صرافی کمی بالاتر است. البته اگر کارمزد معاملات را با توکن Gate.io (G.T.) پرداخت کنید، مشمول ۲۵ درصد تخفیف کارمزد خواهید شد. برای کارمزد بازار آتی هم مدل بازارساز (Maker) و سفارش‌گذار (Taker) استفاده می‌شود که کارمزد آنها به ترتیب -۰.۰۲۵ و ۰.۰۷۵ درصد است.

Gate.io

کارمزد واریز و برداشت

صرافی گیت دات آی او برای واریز وجه هیچ گونه کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند؛ بنابراین واریز وجه در این صرافی کاملاً رایگان است.

هنگام برداشت دارایی ارز دیجیتالی از صرافی Gate.io، کارمزد شبکه بلاکچین استاندارد از کاربر دریافت می‌شود که بسته به بازار معاملاتی، متغیر است. برای مشاهده کارمزد برداشت در صرافی Gate.io و مقایسه آن با پلتفرم‌های معاملاتی دیگر، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.

کوین کارمزد برداشت محدودیت برداشت روزانه
GT-GateToken ۰% + ۰.۳۵ ۵۰۰۰۰۰
USDT-Tether ۰% + ۴۰ ۳۰۰۰۰۰
USDT_ETHTether(ERC20) ۰% + ۵.۲ ۱۰۰۰۰۰
BTC-Bitcoin ۰% + ۰.۰۰۱ ۱۰۰
BCH-BitcoinCash ۰% + ۰.۰۰۴۶ ۵۰۰
BSV-BitcoinSV ۰% + ۰.۰۱۶ ۱۰۰۰
ETH-Ethereum ۰% + ۰.۰۰۲۶ ۳۰۰۰
ETC-Ethereum Classic ۰% + ۰.۰۴۹ ۲۰۰۰۰
EOS-EOS ۰% + ۰.۵۴ ۲۰۰۰۰
XRP-Ripple ۰% + ۳.۴ ۸۰۰۰۰
LTC-Litecoin ۰% + ۰.۰۱۷ ۱۰۰۰۰
ZEC-ZCash ۰% + ۰.۰۲۱ ۱۰۰۰

سیستم پشتیبانی صرافی Gate.io

سیستم پشتیبانی از کاربر صرافی گیت دات آی او کاملاً کاربردی است و راه‌های مختلفی برای کمک به کاربر دارد که از جمله آنها می‌توان به گفت‌وگوی آنلاین هم اشاره کرد. بخش آموزش این صرافی، شامل مقاله‌های زیادی است که می‌تواند مشکلات مختلف کاربر را رفع کند. همچنین کاربران می‌توانند به بخش FAQ رفته و سؤالات متداول را مشاهده و مطالعه کنند. در ضمن امکان مکاتبه ایمیلی با تیم پشتیبانی Gate.io هم وجود دارد.

Gate.io

نرم افزار موبایلی صرافی Gate.io

کاربرانی که قصد دارند برای معاملات خود از اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند، از صرافی Gate.io بسیار راضی خواهند بود؛ چراکه این صرافی یک اپلیکیشن قدرتمند و زیبا نیز ارائه کرده است. این اپلیکیشن بسیار کارآمد و محبوب برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده و تاکنون بیش از ۱۰۰,۰۰۰ بار به دست کاربران دانلود شده است. برای استفاده از این اپلیکیشن، به راحتی می‌توانید به وبسایت صرافی مراجعه کنید یا نام آن را در فروشگاه اپ سیستم عامل خود جست‌وجو کنید.

مزایای صرافی Gate.io

  • ارائه انواع رمزارزها با حدود ۴۰۰ بازار متنوع
  • عدم دریافت کارمزد واریز و برداشت و دریافت کارمزد ناچیز ۰.۲ درصدی برای هر معامله
  • امکانات و ابزار معاملاتی مختلف از جمله ضریب اهرم ۱۰ برابری برای معاملات مارجین
  • ارائه پلتفرم IEO که یکی از بهترین بسترهای معامله رمزارزهای جدید است
  • اپلیکیشن موبایلی قدرتمند و کارآمد
  • امکانات امنیتی متنوع برای محافظت از سرمایه و اطلاعات کاربر

معایب صرافی Gate.io

  • عدم امکان واریز ارز فیات
  • نداشتن مجوز و یک شرکت معتبر برای پشتیبانی از این صرافی
  • عدم شفافیت تیم توسعه‌دهنده و سابقه هک و نفوذ به سیستم
  • پیچیدگی رابط کاربری و مناسب نبودن آن برای کاربران مبتدی
توجه: این صرافی اجازه برداشت بدون احراز هویت را به کاربران نمی‌دهد و از آنجایی که ایران در لیست تحریم‌ها قرار دارد، کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی احراز هویت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا