بورساخبار بورس و اقتصاد

روند مثبت بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

امروز با شکست مقاومت مهم استاتیک و داینامیک شاخص کل در حالی که روز گذشته بازار منفی بود بسیاری از تحلیلگرها شوکه شدند ولی خبر و رویداد بسیار خوبی است.امروز بازار سهام رشد ۱۶ هزار واحدی در شاخص کل داشت. همانطور که اکثر کارشناسان تجارت‌نیوز نیز پیش‌بینی می‌کردند وضعیت بورس این هفته متعادل و مثبت است.

امروز بازار سهام رشد ۱۶ هزار واحدی در شاخص کل داشت. همانطور که اکثر کارشناسان تجارت‌نیوز نیز پیش‌بینی می‌کردند وضعیت بورس این هفته متعادل و مثبت است.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد وضعیت بازار این هفته تا به اینجا خوب بود. دلیل این رشد انتشار اخبار مثبت برای بازار بود.

وی ادامه داد: سیگنال‌های مثبتی که از طرف سیاست‌مداران مخابره شد، رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص و حذف قانون ۲۰ درصد راه را برای بازار سهام باز کرد. البته طوفان فضای مجازی نیز یکی از مهمترین عوامل رشد بورس طی روزهای اخیر است.

عصاری اظهار کرد: در گذشته هر زمان بازار سبز می‌شد حقوقی‌ها سهام عرضه می‌کردند. اما این روزها حقوقی‌ها نه تنها کمتر می‌فروشند بلکه در مقاطعی حمایت نیز می‌کنند.

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: اگر اخبار غیرعادی مخابره نشود پیش‌بینی می‌کنم که رشد شاخص تا زمانی که حقوقی‌ها دست به فروش نشدند ادامه دارد و بازار تا اواسط بهمن متعادل خواهد بود.

عصاری افزود: اما اسفند با توجه به تسویه اعتباری‌ها و حقوقی‌ها و فروش سهام برای هزینه‌های جاری و … احتمالا ماه خوبی برای بازار نیست.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا