ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال Toncoin و شبکه TON

پاسخ: استقلال و کنترل بیشتر بر دارایی‌ها!

این دلیلی است که ارز دیجیتال Toncoin به خاطر آن ساخته شده است. اکوسیستم این پروژه شبیه به سیستم‌های بانکی و پروژه‌های مربوط به بخش پرداخت و اقتصاد است.

توکن TONCOIN به‌ دنبال ایجاد سهولت در فعالیت‌های پرداختی و مالی شما است. همچنین این پلتفرم به دلیل غیرمتمرکز بودن، استقلال مالی بیشتری را برای شما به همراه دارد.

ارز دیجیتال Toncoin برای استفاده درون اکوسیستم تون کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه براین شما می‌توانید این رمزارز را در خارج از اکوسیستم بومی تون کوین، با دیگر رمزارز‌ها مانند بایننس کوین (BNB) و دات (DOT) مبادله کنید.

بنیان‌گذاران پروژه Toncoin چه کسانی هستند؟

همان‌طور که در قسمت مقدمه مقاله بیان شد، پروژه تون کوین چند سال پیش و در سال ۲۰۲۰ توسط تیم توسعه‌دهنده تلگرام راه‌اندازی شد، ولی این پروژه در همان سال، به دلیل شکایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا تعطیل گردید.

بعداً تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Toncoin با ایجاد اصلاحاتی در کد‌های پروژه و تغییر چندین پارامتر در تون کوین، پروژه را از سر گرفتند. البته این اتفاق پس از ارسال درخواست تیم توسعه‌دهنده Toncoin به شرکت تلگرام، مبنی بر از سرگیری پروژه رخ داد.

شبکه TON به دست مؤسس معروف پیام‌رسان تلگرام، نیکلای دوروف (Nikolai Durov) راه‌اندازی شد. دوروف برنامه‌نویس و ریاضی‌دان روسی است. او علم و تجربه بالایی در زمینه شبکه‌های بلاکچین و برنامه‌نویسی دارد.

نیکلای دوروف دو مدرک دکترا دارد: مدرک دکترای ریاضیات از دانشگاه سن پترزبورگ (Saint Petersburg University) و مدرک دکترای علوم هندسه از دانشگاه بن (Bonn University).

نیکلای تا سال ۲۰۱۳ در شرکت VK به عنوان توسعه‌دهنده اصلی شرکت کار می‌کرد و در همان سال با کمک برادر خود پاول دوروف (Paul Durov) پیام‌رسان تلگرام را تأسیس کرد.

سرعت و امنیت، دو ویژگی برجسته شبکه TON است!

سیستم TON از فناوری بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. به لطف فناوری بی‌نظیری که به این سیستم اضافه شده، می‌توان گفت سرعت و امنیت این سیستم بسیار بالا است. همچنین این سیستم مقیاس پذیری بسیار بالایی ‌هم دارد!

سیستم تون، می‌تواند در هر ثانیه ۱ میلیون تراکنش را پردازش کند! کدام یک از شبکه‌های بلاکچین کنونی این قابلیت را دارند؟

مقیاس‌پذیری بالا و سرعت شگفت‌انگیز این اکوسیستم، علاوه بر افزایش قدرت تمرکززدایی، باعث کاربرپسند بودن آن هم شده است. همچنین TON دارای پل‌های ارتباطی با دیگر شبکه‌های بلاکچینی نیز هست. صرافی های غیر متمرکز (DEX) فعال روی این شبکه، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این پروژه هستند. این شبکه از الگوریتم اجماع منحصربه‌فردی به نام Byzantine fault استفاده می‌کند.

بررسی تاریخچه قیمتی و نحوه خرید و نگهداری ارز دیجیتال Toncoin

شرکت تلگرام برای جذب سرمایه برای توسعه شبکه بلاکچین تون، اقدام به پیش‌فروش توکن‌های پروژه کرد. سرمایه‌گذاران با شرکت در توافقنامه‌ای به نام گرام (Gram) قادر بودند پس از راه‌اندازی پروژه، مقدار مشخصی از توکن این پروژه را دریافت کنند.

تعداد کل توکن‌های TONCOIN حدود ۵ میلیارد واحد است. طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ، در حال حاضر، هر واحد توکن TONCOIN حدود ۳.۵ دلار ارزش دارد.

با توجه به داده‌های سایت کوین مارکت کپ، قیمت هر واحد ارز دیجیتال تون کوین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ سنت بوده است. قیمت این توکن پس از آن تا اوایل ماه نوامبر، روندی صعودی با شیب ملایم را دنبال می‌کرد.

هر واحد TONCOIN در اوایل ماه نوامبر حدود ۷۳ سنت ارزش داشت، اما پس از آن قیمت آن به صورت ناگهانی و در طی ۱۱ روز به سقف تاریخی خود یعنی عدد ۵.۸۴ دلار به ازای هر واحد رسید!

پس از سقف تاریخی این توکن که در تاریخ ۱۲ نوامبر سال ۲۰۲۱ به ثبت رسید، این دارایی با روندی کاملاً نزولی مواجه شد؛ به طوری که تا حدود ۱ ماه بعد، هر توکن TONCOIN حدود ۱.۸۳ دلار ارزش داشت!

پس از این حرکت نزولی، قیمت هر واحد از این توکن دوباره صعودی شد و به قیمت ۴.۳۷ دلار رسید اما نتوانست سقف جدیدی به ثبت برساند.

 Toncoin

نحوه خرید توکن TONCOIN

برای خرید توکن TONCOIN می‌توانید از صرافی‌های متمرکز FTX ،OKEx و Gate.io استفاده کنید. همچنین صرافی‌های غیر متمرکزی مثل صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) و صرافی یونی سواپ (UniSwap) نیز گزینه‌های خوبی برای خرید این توکن هستند. شایان ذکر است که برای استفاده از تمامی صرافی‌های متمرکزی که در بالا لیست شده‌اند، بهتر است از نرم‌افزار تغییر آی پی استفاده کنید.

نحوه نگهداری توکن TONCOIN

برای نگهداری این توکن، می‌توانید از کیف پول‌های معتبری مانند کیف پول کوینومی (Coinomi)، تراست ولت (Trust Wallet) یا متامسک استفاده کنید.

آیا توکن TONCOIN برای خرید و سرمایه‌گذاری مناسب است؟

همان‌طور که تا اینجای مقاله خوانده‌اید، پروژه TON بسیار قدرتمند است و یکی از ویژگی‌های بسیار مهم آن، سرعت بسیار بالا در انجام تراکنش‌ها است. همچنین این پروژه توسط تیم توسعه‌دهنده تلگرام راه‌اندازی شده که خود بر اعتبار این پروژه می‌افزاید. با توجه به راه‌اندازی این پروژه توسط تلگرام، مسلماً کاربران پیام‌رسان تلگرام از این پروژه حمایت خواهند کرد.

به این نکته دقت داشته باشید که حمایت‌های گاه کورکورانه در فضای مجازی و به خصوص تلگرام، باعث سرمایه‌گذاری احساسی و اشتباه شما در این پروژه نشود.

این پروژه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی در جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد اما پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر درباره آن تحقیق کنید و حتماً وایت پیپر (White Papper) موجود در سایت رسمی این پروژه را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا