ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آموزش کار با صرافی FTX

یکی از صرافی های ارزهای دیجیتال، صرافی FTX می باشد که امکان معاملات اسپات را برای کاربران خود فراهم کرده است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ توسط بنیانگذارانی از جمله Sam Bankman-Fried تاسیس شد.

Gary Wang نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری در صرافی FTX مشغول به کار می باشد. Sam Bankman-Fried و Gary Wang پیش از تاسیس این صرافی، شرکت Alameda Research را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرده بودند که در حوزه ارائه نقدینگی و ارزهای رمزنگاری پیشرو بود. دسترسی به این صرافی هم از طریق دسکتاپ و هم از طریق اپلیکیشن تلفن همراه FTX امکان پذیر می باشد.

همچنین این صرافی کارمزدهای پایینی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که از جمله مزایای این صرافی محسوب می شود. کاربران در این صرافی می توانند با استفاده از حداکثر اهرم که ۱۰۱ می باشد، سودهای بالایی را نیز کسب کنند. این صرافی یک کیف پول دیجیتالی دارد که به کاربران قابلیت ذخیره سازی دارایی های دیجیتالی خود را می دهد. در این مقاله به ارائه آموزش کار با صرافی FTX می پردازیم که شامل آموزش ثبت نام در صرافی FTX، آموزش احراز هویت، آموزش احراز هویت دو عاملی (۲FA)، آموزش واریز (Deposit) ارز دیجیتال، آموزش برداشت (Withdraw) ارز دیجیتال و آموزش ترید یا خرید و فروش اسپات در صرافی FTX می باشد.

آموزش ثبت نام در صرافی FTX

برای ثبت نام در این صرافی، کاربران به یک ایمیل معتبر نیاز دارند تا بتوانند پس از ورود به سایت ftx.com ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام در صرافی FTX در دو مرحله انجام می شود.

۱- ورود به سایت FTX و کلیک بر روی گزینه Register

۲- وارد کردن آدرس ایمیل و انتخاب یک رمز عبور( با حداقل ۸ کارکتر شامل حرف و عدد)

کاربران برای تکمیل پازل تعیین شده باید Click To Verify را انتخاب نمایند و پس از این که اطلاعات خواسته شده را تکمیل کردند، باید موافقت خود را با قوانین این سایت با زدن تیک پذیرفتن قوانین FTX اعلام کنند. کاربرانی که کد دعوت دارند، می توانند با وارد کردن آن، در کارمزدهای خود ۵% تخفیف دریافت کنند. مرحله آخر انتخاب گزینه Sign Up می باشد.

آخرین مرحله پس از ثبت نام در FTX، احراز هویت در صرافی می باشد که طی ۴ مرحله انجام می شود و کاربران برای انجام واریز، برداشت و ترید حتما باید در این صرافی مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند.

آموزش احراز هویت در صرافی FTX

کاربران پس از احراز هویت سطح ۱ می توانند تا سقف ۲۰۰۰ دلار را به صورت روزانه برداشت کنند.

۱- کاربران در مرحله اول باید روی پروفایل خود کلیک کنند و از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنند.

۲- در مرحله دوم کاربران باید گزینه Identity Verification را انتخاب کنند تا بتوانند احراز هویت را انجام دهند.

۳- با انتخاب گزینه Identity Verification، برای کاربران گزینه Enable Trading And Deposit نمایان می شود که برای انجام عملیات های ترید و واریز ارزهای دیجیتال باید آن را انتخاب کنند.

۴- سپس قسمتی برای تعیین نوع احراز هویت نشان داده می شود که کاربران می توانند به انتخاب خود یکی از گزینه های حساب شخصی (Individual) و یا یک حساب حقوقی (Institution) را انتخاب کنند و سپس اطلاعات خواسته شده دیگر را به ترتیب وارد کنند. اطلاعات خواسته شده شامل این موارد می باشد:

– وارد کردن نام و نام خانوادگی به صورت کامل

– وارد کردن نام کشور محل اقامت

– وارد کردن شهر یا منطقه محل اقامت

 -وارد کردن شماره تلفن همراه

– وارد کردن کد ارسال شده به تلفن همراه

– وارد کردن تاریخ تولد

و در نهایت بر روی گزینه Submit Information کلیک کنند تا فرآیند احراز هویت برای آنها تکمیل شود.

آموزش احراز هویت دو عاملی (۲FA) در صرافی FTX

این صرافی برای افزایش امنیت، از احراز هویت دو عاملی (۲FA) استفاده می کند. برای انجام عملیات واریز یا برداشت ارزهای دیجیتال در این صرافی، احراز هویت دو عاملی (۲FA) ضروری می باشد. کاربران برای انجام این احراز هویت باید بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن Google Authenticator را نصب کنند. پس از نصب این اپلیکیشن، احراز هویت دو عاملی در ۴ مرحله صورت می گیرد. این مراحل عبارتند از:

۱- کلیک بر روی پروفایل و انتخاب گزینه Settings

۲- سپس در صفحه تنظیمات امنیت حساب، کاربران باید Two-Factor Authentication را انتخاب کنند و از میان گزینه های پیشنهادی، گزینه Google Authentication را کلیک کنند.

۳- در این مرحله یک پنجره ای باز می شود که برای انجام مراحل آن ابتدا باید اپلیکیشن Google Authenticator، نصب شود و سپس در این اپلیکیشن، کد QR نمایش داده شده را اسکن کنند و یا دستی آن را وارد نمایند. این کد باید در جایی امن یادداشت و نگهداری شود تا کاربران بتوانند دسترسی به حساب خود را حتی پس از مفقود شدن و یا ایجاد مشکل برای دستگاه، داشته باشند.

۴- بعد از انجام همه ی این مراحل، باید کد ۶ رقمی که نمایش داده می شود را وارد اپلیکیشن کنند و گزینه Submit را کلیک کنند.

آموزش واریز (Deposit) ارز دیجیتال در صرافی FTX

واریز ارز دیجیتال در صرافی FTX در ۲ مرحله انجام می شود:

۱- ورود به سایت و انتخاب گزینه Wallet

۲- انتخاب رمز ارز مورد نظر و کلیک بر روی Deposit

پس از انتخاب گزینه Deposit، آدرس کیف پول رمز ارز مورد نظر به کاربران نمایش داده می شود. کاربران می توانند این آدرس را کپی و یا با انتخاب گزینه Show QR Code، کد QR را اسکن کنند.

آموزش برداشت (Withdraw) ارز دیجیتال در صرافی FTX

برای برداشت ارزهای دیجیتال در این صرافی، همانند واریز باید در ابتدا گزینه Wallet را انتخاب و رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Withdraw را کلیک کنید. پس از کلیک بر روی گزینه Withdraw، پنجره ای باز می شود که در قسمت Amount، باید مقدار ارز مورد نظر برای برداشت وارد شود. در قسمت Address نیز باید آدرسی که قصد دارند رمز ارز به آنجا منتقل شود را وارد کرده و در نهایت گزینه Withdraw را انتخاب نمایید.

آموزش ترید یا خرید و فروش اسپات در صرافی FTX

کاربران پس از ثبت نام و احراز هویت در این صرافی می توانند اقدام به خرید و فروش در صرافی کنند. برای ترید کردن در این صرافی ۳ مرحله وجود دارد:

۱- کاربران باید پس از وارد شدن به سایت این صرافی، Markets را از قسمت سمت چپ در بالای صفحه را انتخاب کنند.

۲- سپس گزینه اسپات را کلیک و جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب کنند.

۳- پس از کلیک بر روی گزینه اسپات، صفحه ای ایجاد می شود که کاربران می توانند در قسمت فرم سفارش خرید و فروش، سفارشات خود را ثبت کنند. در این قسمت کاربران می توانند نوع سفارش خود را (Limit و یا Market) انتخاب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا