فارکساخبار اقتصاد جهان

رکورد جدید تورم در انگلیس در ۴۰ سال اخیر

به گزارش سایت فیماچارت و به نقل از راشاتودی، بر اساس برآوردهای جدید دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) که روز سه شنبه منتشر شد، تورم قیمت مصرف‌کننده در بریتانیا طی ماه ژوئیه به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته یعنی ۱۰.۱ درصد افزایش یافت. این رقم در ماه ژوئن ۹.۴ درصد بود.

این رقم به سرعت به پیش‌بینی‌های بانک مرکزی انگلیس برای ماه اکتبر یعنی زمانی که تورم به بالای ۱۳.۳ درصد خواهد رسید، نزدیک می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت مواد غذایی بیشترین سهم را در رشد تورم در این کشور داشته است.

کین تان، مدیر بخش استراتژی خرده فروشی در شرکت خدمات مشاوره‌ای PwC در این باره گفت: سوپرمارکت‌ها چاره‌ای جز انتقال افزایش قیمت‌ها از سوی تامین‌کنندگان نداشته‌اند؛ تامین‌کنندگانی که خودشان با تورم بی‌سابقه در هزینه‌های مواد اولیه و تولید دست و پنجه نرم می‌کنند…

وی افزود: این امر به‌ویژه در (کارخانجاتی) که نیاز به نیروی کار و خدمات برق و گاز بیشتری دارند، مانند لبنیات، حادتر بوده است و گزارش‌هایی از دوبرابر شدن قیمت شیر در برخی فروشگاه ها از ابتدای سال وجود دارد.

بنا بر این گزارش، در عین حال، تورم اصلی، بدون احتساب انرژی، غذا، الکل و تنباکو نیز از ۵.۸ درصد در ماه ژوئن به ۶.۲ درصد در ماه ژوئیه افزایش یافت.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش قیمت بر ارزش واقعی دستمزدها در این کشور تأثیر منفی زیادی گذاشته است. دستمزد واقعی در دوره آوریل تا ژوئن نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است که شدیدترین کاهش در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا