بورساخبار بورس و اقتصاد

غنوش سود تقسیم کرد. سهم هر سهامدار چقدر بود؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نوش مازندران (غنوش) با حضور ۳۳.۳۶ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای رشیدی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، آقای جوادیان مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:
جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در تولید کنسانتره مرکبات فعالیت داشته و سهم تولید بیش از ۳۰ درصدی بین ۶ شرکت تولید کننده کنسانتره مرکبات در کشور را دارا می‌باشد.
عملکرد عملیاتی شرکت

عملکرد فروش به صورت زیر بوده است

در بخش کنسانتره شرکت فروش ۳۹۱ میلیارد ریالی داشته و رشدی ۳۴ درصدی را تجربه کرده است. در بخش سایر نیز شرکت با ۴۵۰ درصد رشد روبرو بوده و به فروش نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

از سال ۱۳۹۸ شرکت پروسه‌ای را شروع کرده که در این راستا شرکت افزایش ظرفیت کنسانتره را در دستور کار قرار داد و با خرید یک دستگاه تولید روغن پوست پرتقال را خریداری کرده و بنا دارد در سال جاری نیز یک دستگاه دیگر خریداری و راه اندازی شده است. از جمله اهداف دیر شرکت تمرکز بر محصولات جانبی بوده است.

در بخش سایر درآمد‌ها شرکت کاهشی ۸۳۳ میلیارد ریالی داشته که این موضوع مربوط به سود سها شرکت فرعی در سال قبل می‌باشد.

در بخش سود خالص نیز شرکت کاهشی ۹۸.۶ درصدی را تجربه کرده و به سود ۱۲.۷۹۳ میلیون ریالی دست یافته است. علت کاهش سود کاهش درآمد‌های غیر عملیاتی بوده است.

برنامه‌های آتی شرکت

خط بسته بندی آب آشامیدنی و آب طعم دار شرکت در ظروف بطری پت به طور کامل نصب و راه اندازی شده است. عدم تولید محصول فوق به دلیل عدم صدور پروانه بهداشتی ساخت توسط غذا و داروی استان مازندران می‌باشد که تغییرات درخواستی کارشناسان غذا و دارو به منظور صدور پروانه بهداشتی ساخت در حال انجام بوده و تولید آب آشامیدنی پس از دریافت پروانه بهداشتی ساخت تولید خواهد شد. طرح تولید پکتین با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تن پکتین در سال به بهره برداری رسیده و پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی ساخت از ارگان‌های مربوطه اخذ گردیده است. با توجه به دانش بنیان بودن محصول پکتین و تولید این محصول برای اولین بار در اشل صنعتی در خاورمیانه، تاخیر‌های بوجود آمده در راه اندازی خط تولید موجب گردید تولید این محصول در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵.۶ تن محقق گردید.

با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود خط فوق در سال ۱۴۰۱ با ۸۵ درصد ظرفیت اسمی تولید نماید. در خصوص افزایش راندمان و کیفیت کنسانتره تولیدی بهینه سازی خط تولید و واردات یا بومی سازی خط تلخی گیر در دستور کار می‌باشد که موجب افزایش ضریب آبگیری مرکبات و کاهش تلخی کنسانتره مرکبات و بهبود کیفیت محصول تولیدی خواهد شد. همچنین ماشین آلات تولید اسانس و عصاره با ظرفیت ۱ تن ماده جامد در ساعت جهت افزایش تولید اسانس از پوست مرکبات و انجام فعالیت تحقیقاتی برای تولید عصاره‌ی سایر میوه جات و گیاهان در شرکت نصب گردیده است که بر افزایش تولید محصولات جانبی در سال جاری تاثیر گذار خواهد بود. در خصوص تولید نوشیدنی‌های میوه‌ای با برند نوش کترا جهت احیای برند شرکت در بازار نوشیدنی، تولید نوشیدنی‌ها در بسته بندی شیشه و قوطی به صورت کارمزدی در شرکت‌های هم گروه در حال انجام می‌باشد. با توجه به وجود رقابت بالا در بازار نوشیدنی تیم کنترل کیفیت و فروش با تلاش و دقت بالایی در جهت تولید و فروش محصولات نوشیدنی و احیای برند نوش مازندران در این بازار اقدام نمود که به واسطه‌ی این اقدامات در تابستان سال ۱۴۰۱ حجم تولید و فروش محصولات فوق افزایش قابل توجهی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا